فرز انگشتی سه‌نظام‌دار، مگه داریم؟

آخرین کامنت های سایت

فرزهای انگشتی، تلفیقی از قدرت فرزهای صنعتی و ظرافت فرزهای مینیاتوری هستند که به شکل گسترده به عنوان یک ابزار اختصاصی برای انجام عملیات حجم‌برداری و ساب‌زنی کلی بر روی انواع قطعات چوبی، فلزی، سنگی و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی فرز مینیاتوری در صنایع ظریف و حساس مانند جواهرسازی کاربرد دارد اما موارد استفاده از فرز انگشتی به فعالیت‌های با مقیاس بزرگ‌تر و حجم بیشتر مانند مجمه‌سازی و تراشکاری مربوط می‌شود.

کولِت یا ابزارگیر، یکی از بخش‌های مشترک فرزهای مینیاتوری و انگشتی است که امکان نصب سَری‌های مختلف را فراهم می‌کند. در واقع این بخش، وظیفه انتقال و تبدیل حرکت چرخشی موتور به حالت‌های کاربری مختلف را بر عهده دارد که در حالت کلی دارای یک سایز استاندارد بوده و قابل تغییر نیست؛ اما این سایز استاندارد و ثابت، محدودیت‌هایی را در استفاده از سَری‌های خاص ایجاد می‌کند. به همین دلیل برخی از شرکت‌های سازنده با تعبیه سه‌نظام‌های آچاری در بخش ابزارگیر فرزهای انگشتی، کلیه موانع و مشکلات مربوط به ساختار کولِت را برطرف کرده و انعطاف‌پذیری فوق‌العاده‌ای را در این ابزار کاربردی به وجود آورده‌اند.

از جمله نمونه‌های خاص فرزهای انگشتی سه‌نظام‌دار می‌توان به فرز انگشتی گلو کوتاه آروا مدل 5581 اشاره کرد که با برخورداری از سه‌نظام آچاری، امکان نصب انواع پایه‌های با قطر 3 تا 6 میلی‌متر را فراهم می‌کند؛ البته با این شرط که قطر سَری مورد استفاده کمتر از 26 میلی‌متر باشد. موتور این محصول دارای قدرت 400 وات است و سرعت چرخش آن در حالت بی‌باری به 26000 دور بر دقیقه می‌رسد و گزینه ایده‌آلی برای انجام فرآیندهای سمباده‌زنی، صیقل‌کاری، حکاکی و ایجاد برش ظریف محسوب می‌شود.

ترفند ایجاد ساکشن در کارواش‌های معمولی
مطلب قبلی
ترفند ایجاد ساکشن در کارواش‌های معمولی
مطلب بعدی
شلنگ جمع‌کن اتومات 20 متری Giraffe Tools
شلنگ جمع‌کن اتومات 20 متری Giraffe Tools
منو
شماره تماس:
021-91003435