معرفی نسل جدید چسب HLC شرکت Dymax

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
معرفی نسل جدید چسب HLC شرکت Dymax
Ad image

نسل جدید چسب HLC شرکت Dymax معرفی شد!

نسل جدید چسب HLC شرکت Dymax معرفی شد!

 

به گزارش مجله کیف ابزار، شرکت دایمکس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه تولید مواد و تجهیزات تثبیت‌کننده از نسل جدید چسب‌های خود بر پایه تکنولوژی HLC رونمایی کرد. در این تکنولوژی از خواص نور و مواد شیمیایی برای چسباندن و سرعت بخشیدن به فرآیند تثبیت اتصالات استفاده می‌شود که در نگاه تخصصی، ترکیبی از ویژگی‌های خاص یون‌های منفی و رادیکال‌های آزاد است.

نسل جدید تکنولوژی UVCA (چسب تثبیت‌پذیر با اشعه UV) از نور UV/نور مرئی یا ترکیبی از نور UV/نور مرئی و هوای آزاد برای تثبیت چسب در محیطهای تاریک یا روشن استفاده می‌کند.

در واقع چسب‌های تولیدشده بر پایه تکنولوژی HLC ویژگی‌ها و خواص چسب‌های تثبیت‌شونده نوری را با قابلیت تثبیت سریع یون‌های منفی ترکیب کرده است که امکان اتصال سطوح مختلف را حتی در زمان وجود رطوبت نیز فراهم می‌کند. از این ویژگی می‌توان برای اتصال طیف وسیعی از سطوح مختلف اعم از مواد مات یا سطوح جاذب نور نیز استفاده کرد.

 

مزایای چسب HLC

از مهمترین مزایای استفاده از چسب‌های HLC می‌توان به تثبیت بسیار سریع، عدم ایجاد حباب یا برآمدگی بعد از انجام عملیات تثبیت، ظاهر زیباتر و تمیزتر، مقاومت در برابر رطوبت و انعطاف‌پذیری بیشتر نسبت به سایر چسب‌های تثبیت‌شونده اشاره کرد. امکان استفاده از این چسب بر روی سطوح مات و غیرشفاف نیز وجود دارد.

محصولات تولیدشده بر پایه تکنولوژی HLC به عنوان یک جایگزین عالی برای نمونه‌های شیمیایی موجود در بازار نظیر چسب‌های تک‌قلو و دوقلو، چسب‌های فوری، چسب‌های حرارتی، بست‌های مکانیکی، درزگیرهای سیلیکونی، چسب‌های نواری و رزین‌های UV محسوب می‌شوند.

البته باید توجه داشت که موارد فوق به شکل گسترده در انجام فعالیت‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند اما مشکلاتی مانند ایجاد برآمدگی در محل اتصال و ظاهر نامناسب، سرعت تثبیت پایین، مقاومت کم در برابر ضربه و فشار و کاهش قدرت چسبندگی در اثر مجاورت طولانی‌مدت با رطوبت از جمله مشکلاتی است که با استفاده از چسب‌های تثبیت‌شونده نوری می‌توان بر آنها غلبه کرد.

همچنین با استفاده از مواد HLC بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان مانند عدم یکپارچگی در خطوط مونتاژ، قطعات ناقص، مشکلات زیست‌محیطی و چالش‌های مرتبط با فرآیند توزیع و اتوماسیون نیز رفع می‌شود. از دیگر مزایای استفاده از چسب‌های تولیدشده بر پایه تکنولوژی HLC می‌توان به تولید حرارت بسیار کم در حین فرآیند تثبیت، کاهش احتمال ترک‌خوردگی در اثر فشارهای ناگهانی و ارائه ویژگی‌های منحصربفرد در زمینه پُر کردن شکاف‌ها و درزها اشاره کرد.

میزان چسبندگی سطحی این مواد، پیش از انجام فرآیند تثبیت بسیار ناچیز است و از ایمنی فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند که مجموع این ویژگی‌ها باعث افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های مرتبط با فرآیندهای تولید خواهد شد.

استفاده از چسب‌های HLC به شکل ویژه باعث بهینه‌سازی سیستم‌های تولید، کاهش استفاده از مواد شیمیایی و عدم نیاز به انجام فرآیندهای رایج در زمینه اتصال قطعات مختلف می‌شود. شرکت دایمکس برای افزایش سطح کیفی محصولات خود از ابزارهای تزریق و روش‌های پیاده‌سازی بسیار دقیقی استفاده کرده است تا بهترین نتیجه و خروجی ممکن در اختیار مصرف‌کنندگان قرار بگیرد.

مزایای چسب HLC

ویژگی‌های چسب HLC در یک نگاه

خلاصه‌ای از ویژگی‌های چسب‌های جدید HLC شرکت دایمکس

  • استفاده از خواص شیمیایی یون‌های منفی و رادیکال‌های آزاد
  • قابلیت تثبیت به وسیله نور UV/نور مرئی یا ترکیبی از نور UV/نور مرئی با هوای محیط
  • تثبیت سریع در محیطهای تاریک و روشن
  • امکان ایجاد اتصالات بسیار قوی در قطعات مات یا جاذب نور
  • بدون نیاز به ترکیب با مواد مکمل
  • فاقد مواد حلّال و سازگار با محیط زیست
  • عدم ایجاد سطوح برجسته پس از انجام عملیات تثبیت و ارائه ظاهر زیبا و تمیز
  • مقاومت بالا در برابر رطوبت
  • انجام فرآیند تثبیت با حداقل انرژی (حدود 20 میلی‌وات)
Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل