مقایسه دریل های خانواده M18 Fuel میلواکی (مقایسه و بررسی)

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
مقایسه و بررسی دقیق دریل های شارژی خانواده M18 Fuel از برند میلواکی
Ad image

مقایسه و بررسی دقیق دریل های شارژی خانواده M18 Fuel از برند میلواکی

مقایسه و بررسی دقیق دریل های شارژی خانواده M18 Fuel از برند میلواکی

در این مقاله از مجله مجله کیف ابزار سعی داریم تا تفاوت‌ها و تغییرات ایجاد شده در نسل‌های مختلف دریل‌های شارژی خانواده M18 Fuel را مورد بررسی قرار بدهیم و به این نتیجه برسیم که آیا جدیدترین عضو این خانواده نسبت به نسل‌های گذشته خود تفاوت کرده است و آیا ارزش خرید دارد یا خیر؟

 

معرفی خانواده M18 Fuel میلواکی

قبل از هر چیزی، جالب است بدانید که دریل‌ها و پیچ‌گوشتی‌های برقی شرکت میلواکی از ویژگی‌ها و امکانات کاملا مشابه با دریل‌های چکشی برخوردار هستند و این مقایسه در مورد این دسته از محصولات نیز صدق می‌کند. البته در مواردی مانند طول بدنه دستگاه، شاهد اختلاف در بین دریل‌های چکشی و دریل‌های معمولی خانواده M18 Fuel هستیم. به هر حال در طول 11 سال گذشته، 4 نسل از دریل‌های چکشی خانواده M18 Fuel روانه بازار شده است و آشنایی با تفاوت‌های آنها می‌تواند موضوع بسیار جذابی برای خریداران باشد.

معرفی خانواده M18 Fuel میلواکی

تولید و عرضه اولین نسل از دریل‌ چکشی و دریل پیچ‌گوشتی‌های شارژی خانواده M18 Fuel به سال 2012 باز می‌گردد؛ زمانی‌که شرکت میلواکی برای اولین بار از موتورهای براشلس در تولید محصولات خود استفاده کرد. از نظر زمانی، نسل‌های مختلف این خانواده به فاصله 3 الی 4 سال از یکدیگر عرضه شده‌اند و معمولا در هر نسل، تغییراتی در عملکرد، ابعاد و ویژگی‌های مختلف این محصولات ایجاد شده است.

 

مقایسه دریل های خانواده M18 Fuel میلواکی

مدل‌های 2706 و 2806 از دریل‌های چکشی خانواده M18 Fuel علاوه بر قابلیت *One-Key دارای تنظیمات ضد-کیک‌بک نیز هستند. دریل 2903 و دریل چکشی مدل 2904 نیز اولین محصولاتی هستند که فاقد قابلیت One-Key بوده اما از تکنولوژی ضد-کیک‌بک بهره می‌برند. علاوه بر این در دریل 2904 و دریل چکشی 2906 از سیستم اتواستاپ نیز استفاده شده است که یکی از قابلیت‌ها و پیشرفت‌های بسیار عالی در نسل 4 محسوب می‌شود.

مقایسه دریل های خانواده M18 Fuel میلواکی

تکنولوژی اتواستاپ مانع از چرخش ناخواسته دستگاه به ویژه در زمان گیر کردن مته در سطوح سخت می‌شود و پس از تشخیص خطرات احتمالی، مسیر برق دستگاه را قطع کرده و از بروز حادثه برای کاربر جلوگیری می‌کند. تکنولوژی اتواستاپ یکی از قابلیت‌های اختصاصی نسل 4 دریل‌های خانواده M18 Fuel است که می‌توان از آن به عنوان یک پیشرفت چشمگیر نام برد.

* قابلیت One-Key به کاربر اجازه می‌دهد تا کلیه پارامترهای دستگاه را از طریق ارتباط بیسیم بر روی تلفن همراه خود مشاهده کرده و تنظیمات دلخواه خود را بر روی آن اعمال کند.

جدول مقایسه 4 نسل دریل شارژی خانواده M18 Fuel میلواکی

همانطور که می‌دانیم از سرعت‌های پایین یک دریل برای ایجاد گشتاورهای بالا استفاده می‌شود. با توجه به این موضوع و با نگاهی دقیق‌تر به مشخصات نسل 3 و 4 متوجه می‌شویم که حداقل سرعت چرخش در حالت بی‌باری برای نسل 4 به عدد 500 دور در دقیقه کاهش پیدا کرده است که در مقایسه با سرعت 550 دور در دقیقه در نسل 3 شاهد یک کاهش 10درصدی هستیم.

به این ترتیب حداکثر گشتاور از عدد 1200 اینچ-پوند (136 نیوتون‌متر) در نسل 3 به عدد 1400 اینچ-پوند (158 نیوتون‌متر) در نسل 4 افزایش پیدا کرده که نشان‌دهنده افزایش 16.7درصدی است. حداکثر سرعت چرخش نیز در نسل 4 به عدد 2100 دور در دقیقه رسیده که در مقایسه با حداکثر سرعت 2000 دور در دقیقه در نسل 3، شاهد افزایش 5درصدی این مشخصه هستیم.

جدول مقایسه گشتاور و سرعت 4 نسل دریل شارژی خانواده M18 Fuel میلواکی

علاوه بر تفاوت‌های موجود در مشخصات فنی، بر اساس اظهارات مدیر محصولات شرکت میلواکی، میزان طول عمر و دوام محصولات جدید خانواده M18 Fuel نیز در مقایسه با نسل‌های گذشته به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرده است. با استناد به این اظهارت و با توجه به عدم دریافت شکایت در رابطه با مشکلات حرارتی می‌توان گفت که امکان استفاده مداوم از نسل 4 محصولات M18 Fuel در فعالیت‌های صنعتی وجود دارد.

اجزای داخلی دریل‌های خانواده M18 Fuel میلواکی

در تصویر بالا، نمای داخلی دو محصول از نسل 4 خانواده M18 Fuel شامل دریل چکشی 2904 و پیچ گوشتی ‌شارژی 2953 را مشاهده می‌کنید.

نمای داخلی نسل 3 و 4 دریل شارژی M18 Fuel میلواکی

طراحی هیت‌سینک داخلی محصولات نسل 4 در مقایسه با نسل 3 به طور کامل تغییر کرده است که این موضوع در افزایش طول عمر و دوام آنها تاثیر بسزایی دارد.

طراحی هیت سینک نسل 4 دریل شارژی M18 Fuel میلواکی

همچنین با افزایش تعداد حفره‌ها و شیارهای موجود بر روی بدنه محصولات نسل 4، میزان ورودی هوا افزایش پیدا کرده و تهویه قطعات داخلی به شکل موثرتری انجام می‌شود.

استفاده از کلاچ مکانیکی در نسل 4 یکی دیگر از تفاوت‌های عجیب در مقایسه با کلاچ‌های الکترونیکی نسل 3 است؛ اما تجربه ثابت کرده که کلاچ‌های مکانیکی عملکرد بهتری در ایجاد گشتاورهای مداوم و موثر دارند که تاثیر این موضوع به شکل ویژه در زمان باز و بسته کردن پیچ‌های کوچک، مشخص می‌شود. بنابراین شاید استفاده از کلاچ مکانیکی، در ظاهر نوعی پسرفت تلقی شود اما در عمل این موضوع نوعی اصلاح ساختار و در واقع یک حرکت رو به جلو بوده است.

از نظر ابعاد فیزیکی، طول محصولات مختلف خانواده M18 Fuel از 8.1 اینچ در نسل 1 به 7.75 اینچ در نسل 2 و به 6.9 اینچ در نسل‌های 3 و 4 کاهش پیدا کرده است.البته می‌توان اینطور استدلال کرد که شرکت میلواکی بجای فشرده‌سازی و کاهش ابعاد فیزیکی محصولات نسل 4 اقدام به افزایش گشتاور و بهبود سرعت چرخش این محصولات کرده است. همچنین با تولید محصولاتی نظیر M18 Compact یا M12 دلیلی برای کوچکتر کردن محصولات M18 Fuel وجود نداشته است.

به طور کلی محصولات نسل 4 مانند دریل شارژی در مقایسه با نسل 3 دارای گشتاور بیشتر، سرعت چرخش بالاتر، پایداری بهتر و البته سیستم ابزارگیر باکیفیت‌تری هستند. با اینکه مشخصات فنی این دو نسل، تفاوت‌های فاحشی نسبت به یکدیگر ندارند اما ارائه سیستم اتواستاپ، تغییر ساختار مدارهای الکترونیکی، افزایش پایداری و طول عمر دستگاه‌ها و استفاده از کلاچ مکانیکی از جمله پیشرفت‌هایی هستند که امکان چشم‌پوشی از آنها وجود ندارد.

در واقع محصولات نسل 4 با بهینه‌سازی ویژگی‌ها و رفع نواقص نسل 3 به یک تکامل مطلوب و قابل توجه دست پیدا کرده‌اند و باید منتظر باشیم و ببینیم که شرکت میلواکی برای ارائه نسل پنجم از محصولات M18 Fuel چه حرف‌هایی برای گفتن خواهد داشت.

Ad image
منبع:toolguyd
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل