معرفی نسل جدید قلاویز و حدیده شرکت میلواکی

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
معرفی نسل جدید قلاویز و حدیده شرکت میلواکی
Ad image

معرفی نسل جدید ابزارهای دستی قلاویز و حدیده شرکت میلواکی

معرفی نسل جدید ابزارهای دستی قلاویز و حدیده شرکت میلواکی

به گزارش مجله کیف ابزار، ابزارهای قلاویز و حدیده* از آن دسته محصولاتی هستند که در طی چند دهه گذشته، تغییرات بسیار اندکی در ساختار و عملکرد آنها به وجود آمده است اما شرکت میلواکی در یک اقدام نوآورانه اعلام کرد که برنامه گسترده‌ای برای ایجاد تغییرات محسوس و ارائه ابزارهای جدید در این بخش خواهد داشت.

* قلاویز و حدیده از جمله ابزارهای بسیار پرکاربرد برای ایجاد رزوه هستند با این تفاوت که حدیده برای ایجاد شیارهای خارجی (ساخت پیچ) و قلاویز برای ایجاد شیارهای داخلی (ساخت مهره) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

براد اوربان، مدیر بازاریابی محصولات شرکت میلواکی اعلام کرد که نسل جدید قلاویز و حدیده شرکت میلواکی، بازار محصولات این خانواده را به شکل کلی دگرگون خواهد کرد.

طراحی و تولید محصولات جدید شرکت میلواکی بر پایه مطالعات گسترده و تمرکز ویژه بر روی مشکلات، نیازها و فعالیت‌های مختلف کاربران صورت گرفته است و دارای سه ویژگی مهم و کلیدی هستند.
– استفاده از پوشش اکسید سیاه (فراکتال آهنی) برای جلوگیری از زنگ‌زدگی و سایش
– علامت‌گذاری ابزارها به شکل کاملا واضح برای شناسایی سریع سایزهای مختلف
– بهره‌گیری از روش‌های ماشین‌کاری صنعتی برای ایجاد رزوه‌های کاملا دقیق و یکنواخت

معرفی نسل جدید قلاویز و حدیده شرکت میلواکی

محصولات جدید شرکت میلواکی به صورت کیت‌های مختلف همراه با ابزارهای متنوع در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرند. همچنین ابزارهای جانبی دیگری مانند اهرم‌ها، دستگیره‌ها و لوازم اندازه‌گیری رزوه نیز به شکل مجزا روانه بازار می‌شوند و امکان خرید تکی انواع ابزارهای قلاویز و حدیده نیز وجود خواهد داشت.

قلاویزهای شیار مستقیم شرکت میلواکی در نمونه‌های مختلف از سایز 1/4 اینچ تا 3/4 اینچ بر اساس استاندارد *SAE و سایزهای M3 تا M14 بر اساس استاندارد متریک روانه بازار خواهند شد و کلیه شماره‌ها به شکل مجزا دارای پرداخت سخت و نرم خواهند بود. قلاویزهای مخصوص لوله نیز در سایزهای مختلف از سایز 1/8 اینچ تا 3/4 اینچ عرضه می‌شوند. ست‌های دو-تکه‌ای نیز برای اندازه‌گیری پیچ‌ها و مهره‌های موردنیاز در عملیات حدیده‌کاری و قلاویزکاری روانه بازار خواهند شد.
*SAE = انجمن مهندسین خودرو

در بخش ابزارهای حدیده‌کاری نیز شاهد عرضه محصولات مختلف در سایزهای 1/4 اینچ تا 3/4 اینچ و سایزهای M3 تا M14 خواهیم بود که همراه با پرداخت‌های سخت و نرم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهند گرفت.

ابزارهای جدید شرکت میلواکی در قالب پکیج‌های متنوع روانه بازار می‌شوند. یکی از راهکارهای قابل توجه این شرکت در زمینه بسته‌بندی و عرضه محصولات جدید قلاویز و حدیده، ارائه جعبه ابزارهای خوش‌ساختی است که با برخورداری از درب شفاف و ضخامت کم، امکان استفاده سریع و جابجایی آسان این محصولات را برای کاربران فراهم می‌‌کنند.

همچنین در صورت عدم نیاز به جایجایی محصولات و برای حفاظت بهتر از آنها، امکان جداسازی بخش نگهدارنده ابزارها نیز فراهم شده است که به دلیل برخورداری از ضخامت کم به راحتی می‌توان آنها را در داخل جعبه‌ابزارهای کشویی یا کابینتی قرار دارد.

شرکت میلواکی برای استفاده هرچه بهتر از ابزارهای جدید بخش قلاویز و حدیده، اقدام به معرفی دو نوع دسته مخصوص کرده است. یک دسته معمولی که در نمونه‌های رده پایین و کوچک وجود دارد و یک دسته دوتکه مخصوص با نام Hex-Lok که شامل یک دسته فلزی و یک قطعه ابزارگیر است که علاوه بر استفاده در مجموعه‌های حرفه‌ای به شکل مجزا نیز به فروش می‌رسد.

دسته اختصاصی Hex-Lok دارای ساختار کاملا فلزی همراه با مقاومت فیزیکی و ارگونومی فوق‌العاده است که در کنار اعمال حداکثر نیرو، باعث افزایش تسلط و کنترل کاربر در حین انجام فعالیت‌های مختلف می‌شود.

بخش دوم این دسته شامل یک ابزارگیر یا کولت است که امکان استفاده از حدیده‌های شش‌گوش با حداکثر سایز 1 اینچ و قلاویزهای شش‌گوش با حداکثر سایز 0.5 اینچ را فراهم می‌کند. طبق ادعای شرکت میلواکی، مزیت استفاده از این ابزارگیر آن است که کاربران به راحتی می‌توانند ابزارهای مختلف قلاویز و حدیده را در حین فعالیت خود تعویض کنند و تعداد ابزارهای لازم برای انجام فعالیت‌های مختلف را کاهش بدهند.

Ad image
منبع:toolguyd
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل