گزارش 2023 بازار جهانی ابزارهای برقی

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
گزارش 2023 بازار جهانی ابزارهای برقی
Ad image

گزارش 2023 بازار جهانی ابزارهای برقی، منتشر شده توسط reportlinker

به گزارش مجله کیف ابزار، بازار جهانی ابزارهای برقی با نرخ رشد مرکب سالانه 9.4درصد (CAGR) از رقم 35.96 میلیارد دلار در سال 2022 به رقم 39.35 میلیارد دلار در سال 2023 افزایش پیدا کرده است. البته باید در نظر داشت که با وقوع جنگ روسیه و اوکراین، انتظار بهبود اقتصاد جهانی پس از همه‌گیری بیماری کرونا دچار اختلال شد.

در حال حاضر این جنگ باعث ایجاد تحریم‌های اقتصادی بر روی کشورهای مختلف، افزایش قیمت مواد خام و اختلال در زنجیره تامین شده است که علاوه بر افزایش قیمت کالاها و خدمات، بسیاری از بازارهای جهان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است. انتظار می‌رود که بازار ابزارهای برقی در سال 2027 با نرخ رشد مرکب سالانه 8.0درصد به رقم 53.58 میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

بیشترین حجم از بازار ابزارهای برقی در اختیار چکش‌های تخریب، ابزارهای بُرش، دستگاه‌های فرز و اره‌های فارسی‌بُر قرار دارد. قیمت‌های موجود در این بازار بر اساس قیمت درب کارخانه محاسبه می‌شوند؛ یعنی همان قیمتی که توسط تولیدکنندگان یا سازندگان اصلی کالا به تولیدکنندگان پایین‌دستی، عمده‌فروشان، توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان یا به شکل مستقیم به مشتریان نهایی یا مصرف‌کننده فروخته می‌شود.

قیمت و ارزش کالاها در این بازار شامل خدمات جانبی عرضه شده توسط تولیدکنندگان نیز می‌شود.

ابزارهای برقی باعث سرعت بخشیدن به انجام فعالیت‌های مختلف می‌شوند و در مقایسه با ابزارهای سنتی و دستی از کارآیی بیشتری برخوردار هستند. البته باید توجه داشت که اصطلاح ابزارهای برقی به مجموعه‌ای از ابزارهای مختلف اطلاق می‌شود که با استفاده از انرژی الکتریکی، سیستم احتراق داخلی یا هوای فشرده فعالیت می‌کنند.

در واقع هر ابزاری که به وسیله یک مکانیزم خارجی یا منبع مستقلی از نیروی انسانی فعالیت داشته باشد به عنوان یک ابزار برقی با ابزار قدرت شناخته می‌شود. نیروی برق و موتورهای الکتریکی، متداول‌ترین منبع تامین انرژی برای این دسته از ابزارها هستند که در موارد مختلفی نیز از منابع سوختی مانند بنزین و گازوئیل استفاده می‌شود.

گزارش بازار ابزارهای برقی در سال 2023

بیشترین سهم از بازار ابزارهای برقی در سال 2022 متعلق به منطقه آسیا-اقیانوسیه بوده است و انتظار می‌رود که این منطقه دارای بیشترین سرعت رشد در بازه زمانی پیش رو باشد. گزارش بازار جهانی ابزارهای برقی شامل مناطق آسیا-اقیانوسیه، اروپای شرقی و غربی، آمریکای شمالی و جنوبی، خاورمیانه و آفریقا بوده است.

مهمترین دسته‌بندی‌های ابزارهای برقی شامل حفاری و بست، تخریب، مسیریابی، اره، بُرش، سنباده و غیره هستند. ابزارهای حفاری و بست یکی از پرکاربردترین و معروف‌ترین ابزارهای برقی هستند که به شکل گسترده برای ایجاد حفره و انجام اتصالات گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تراشکاری یکی از تکنیک‌های مورد استفاده در صنایع مرتبط با فلزات است که در برخی از موارد به وسیله ابزار دریل انجام می‌شود. از دستگاه‌های دریل می‌توان برای حفر سوراخ، تراشکاری و برداره‌برداری استفاده کرد.

ابزارهای برقی و قدرت، دارای خروجی‌های مختلف الکتریکی، پنوماتیک و غیره هستند و روش توزیع آنها به شکل‌های گوناگون انجام می‌شود. این دسته از ابزارها به شکل گسترده در صنایع ساختمان‌سازی، خودرو، هوافضا، انرژی، الکترونیک و غیره کاربرد دارند.

بر اساس تحلیل‌ها و پیش‌بینی‌ها، توسعه و گسترش صنعت ساخت‌وساز باعث رشد بازار ابزارهای برقی در آینده خواهد شد. این صنعت، یک بخش تولیدی-تجاری است که بر روی ساخت، نگهداری و تعمیر سازه‌ها تمرکز دارد.

ابزارهای برقی به شکل گسترده در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرند و کارآیی، دقت و ایمنی بسیار زیادی را برای کارگران به ارمغان می‌آورند. بر اساس گزارش آژانس سرمایه‌گذاری و توسعه Invest India، درآمد بخش تجهیزات ساختمانی کشور هند در سال 2020 به عدد 6.5 میلیارد دلار رسیده است و انتظار می‌رود که این روند رو به رشد با نرخ متوسط 7.1 درصد تا سال 2025 ادامه داشته باشد. بر این اساس می‌توان نتیجه گرفت که گسترش و توسعه سریع در صنعت ساخت‌وساز باعث ایجاد رشد و پیشرفت در بازار ابزارهای برقی خواهد شد.

ایجاد نوآوری در تولید ابزارهای برقی به عنوان کلید اصلی پیشرفت و کسب محبوبیت در این حوزه محسوب می‌شود و معمولا شرکت‌های بزرگ با معرفی محصولات نوآورانه به دنبال حفظ و ارتقای جایگاه خود در سطح بازار هستند.

به عنوان مثال شرکت آمریکایی دیوالت در دسامبر سال 2021 با عرضه باتری‌های کوچک و قدرتمند خود با نام PowerStack 20V Max میزان شارژدهی باتری‌های خود را تا 50درصد افزایش داد که به نوبه خود باعث افزایش قدرت و کارآیی دستگاه‌های شارژی این شرکت شد. نکته جالب‌تر اینکه این باتری‌ها 25درصد کوچک‌تر و 15درصد سبک‌تر از نمونه‌های قبلی خود هستند.

همچنین در ژانویه سال 2021 شرکت آمریکایی GWS اقدام به خرید شرکت مهندسی ابزارآلات Taurus کرد که این امر باعث گسترش خط تولید و افزایش ظرفیت‌های تخصصی در زمینه ساخت ابزارهای HSS (فولاد سخت) و قطعات سفارشی ابزارهای ماژولار و همچنین توسعه دستگاه‌های مرتبط با حفر کاربیدی و ابزارهای فرزکاری شد. شرکت GWS یک شرکت فوق پیشرفته در زمینه طراحی و تولید ابزارهای بُرش سفارشی و استاندارد و شرکت Taurus یک تولیدکننده حرفه‌ای در بخش ابزارآلات مخصوص بُرش است.

آمار و ارقام کشورهای مورد استفاده در تهیه این گزارش شامل استرالیا، برزیل، چین، فرانسه، آلمان، هند، اندونزی، ژاپن، روسیه، کره جنوبی، بریتانیا و آمریکا بوده است.

ارزش بازار به مجموع درآمدهایی گفته می‌شود که شرکت‌ها از طریق فروش کالا و خدمات در قالب فروش مستقیم، سرمایه‌گذاری یا حمایت‌های مالی در یک بازار یا منطقه جغرافیایی خاص به دست می‌آورند و معمولا بر حسب واحد دلار بیان می‌شود.

درآمدهای یک منطقه جغرافیایی به صورت درآمدهای حاصل از فروش محصولات توسط شرکت‌های مختلف در آن منطقه تعریف می‌شود و هیچ ارتباطی به محل تولید محصولات ندارد و شامل درآمدهای حاصل از فروش مجدد محصولات در طول زنجیره تامین یا فروش زیرمجموعه‌ای نمی‌شود.

گزارش بازار جهانی ابزارهای برقی یکی از جدیدترین انواع گزارش است که آمار دقیقی از این بازار را در اختیار افراد و شرکت‌های مختلف قرار می‌دهد. اطلاعات موجود در این گزارش شامل ابعاد جهانی این صنعت، سهم مناطق مختلف، سهم شرکت‌های بزرگ، اطلاعات دقیق از بخش‌های مختلف، روند حرکت، فرصت‌های موجود و کلیه اطلاعات لازم برای پیشرفت در این صنعت را شامل می‌شود.

این گزارش با ارائه اطلاعات جامع و تجزیه و تحلیل دقیق بازار، چشم‌انداز روشن و تحلیل عمیقی از وضعیت فعلی و آینده این صنعت را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.

Ad image
منبع:finance.yahoo
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل