معنی 1 میل در اندازه‌ گیری طول، 1 میلی‌متر نیست!

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
معنی 1 میل در اندازه‌ گیری طول، 1 میلی‌متر نیست!
Ad image

معنی 1 میل در اندازه‌ گیری طول، 1 میلی‌متر نیست! عجیب اما واقعی

اگر تا پیش از این، 1 میل را معادل 1 میلی‌متر در نظر می‌گرفتید، از شما دعوت می‌کنیم تا این مطلب را بخوانید، تا با معنای واقعی 1 میل آشنا شوید. شاید عجیب به نظر برسد، اما واقعیت، حاکی از چیز دیگری است.

به گزارش مجله کیف ابزار، در واقع 1 میل (Mil) یکی از واحدهای مورد استفاده در سیستم اندازه‌گیری ایمپریال و برابر با 1 هزارم اینچ است و به معنی 1 میلی‌متر در سیستم اندازه‌گیری جهانی و متریک نیست. البته این موضوع شاید کمی گیج‌کننده به نظر برسد اما کافی‌ست تا یک‌بار برای همیشه این موضوع را یاد بگیریم.

استفاده از واحد میل تنها برای راحتی کار و عدم نیاز به استفاده و بیان اعداد اعشاری در واحد اینچ کاربرد دارد و موضوع خاص و عجیبی نیست. به عنوان مثال خواندن یا بیان ارقامی مانند 4.3 میل یا 7.1 میل در مقایسه با 0.0043 یا 0.0071 اینچ بسیار آسان‌تر خواهد بود.

معنی واقعی 1 میل

استفاده از لفظ میل، معمولا به شکل مکتوب و بیشتر در حوزه‌های مهندسی و تولید کاربرد دارد اما در حالت محاوره معمولا از اصطلاح هزارم استفاده می‌شود. البته اگر برای خرید یک قطعه یا محصول پلاستیکی به مغازه یا فروشگاه مراجعه کنید معمولا مشخصات آنها بر حسب میل بیان می‌شوند. مثلا ظروف غذا دارای ضخامت 90 میل هستند یا دستکش‌های یکبار مصرف، ضخامتی به اندازه 7.1 میل دارند.

در واقع اختلاف بسیار زیادی میان واحدهای میل و میلی‌متر وجود دارد. هر میل برابر با 0.0254 میلی‌متر یا 25.4 میکرون است که اختلاف بسیار زیادی با 1 میلی‌متر (39.37 میل) دارد.

اگر نسبت به یادگیری سیستم‌های اندازه‌گیری علاقه داشته باشید بهتر است بدانید که 1 میل برابر با 0.001 اینچ، 1 میلی‌متر برابر با 0.001 متر و 1 میکرون برابر با 0.001 میلی‌متر است.

Ad image
منبع:toolguyd
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل