بازی با هوش مصنوعی و دریل‌ های شارژی، با حضور دیوالت و میلواکی!

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
بازی با هوش مصنوعی و دریل‌ های شارژی، با حضور دیوالت و میلواکی!
Ad image

وقتی که هوش مصنوعی، ابزارها را با یکدیگر ادغام می‌کند، بازی با هوش مصنوعی و دریل‌ های شارژی

در این بخش از رسانه مجله کیف ابزار، قصد داریم تا امکانات خاص هوش مصنوعی را با دنیای ابزارآلات ترکیب کنیم و قدرت این تکنولوژی جذاب را به چالش بکشیم.

شرکت مایکروسافت دارای یک تصویرگر هوش مصنوعی بر پایه رابط DALL-E است که قصد داریم توانایی آن را در خلق تصاویر فرضی از ابزارآلات مختلف محک بزنیم.

برای شروع کار از هوش مصنوعی می‌خواهیم تا تصویر دریل شارژی دیوالت را با رنگ قرمز محصولات میلواکی بازسازی کند. کاری که در ظاهر، چندان سخت به نظر نمی‌رسد.

بازسازی پیچ‌گوشتی شارژی دیوالت با زرنگ قرمز محصولات میلواکی با هوش مصنوعی

نتیجه خروجی تا حد زیادی شبیه به یک دریل شارژی است. بخش دسته، باتری، دکمه On/Off و چیزی شبیه به سه‌نظام در این تصویر قابل مشاهده هستند اما قطعا برند Dwlil به معنی Dewalt نیست.

پیچگوشتی شارژی دیوالت با رنگ قرمز

در این عکس با چیزی شبیه به یک دریل شارژی با برند Duvil مواجه هستیم. نکته جالب اینجاست که هوش مصنوعی، برند دیوالت را به عنوان یک نام تجاری به رسمیت نمی‌شناسد. در این عکس نیز بخش مته‌گیر دارای یک شکل خاص و کلاچ تنظیم گشتاور نیز به عنوان یک قطعه ثابت و بی‌حرکت طراحی شده است.

تصویر پیچگوشتی شارژی دیوالت بر اساس هوش مصنوعی

در این عکس نیز برند دیوالت به صورت Diailt درآمده و شیارهای تهویه هوا به شکل مصنوعی و غیرواقعی دیده می‌شوند و خبری از سوئیچ On/Off نیست؛ در واقع این سوئیچ به شکل یک قطعه ثابت در نظر گرفته شده است.

مشکلات هوش مصنوعی در بازسازی تصویر ایزارها

در این تصویر، گیره سه‌ظام از بخش مرکزی خارج شده و دستگاه تا حدودی به پیچ‌گوشتی‌های سری M12 میلواکی شباهت دارد با این تفاوت که قسمت جلوی دستگیره دارای ضخامت زیادی است و اینطور به نظر می‌رسد که باتری دستگاه در این قسمت قرار دارد.

برای اینکه نتایج دقیق‌تری به دست بیاوریم، به دنبال چیزهای ساده‌تر می‌رویم. مثلا از هوش مصنوعی می‌خواهیم که تصویری از یک دریل زرد در حال سوراخ کردن یک قطعه چوبی را برای ما بازسازی کند.

تصویر دریل زرد بر اساس هوش مصنوعی

نتایج به دست آمده تا حد زیادی با واقعیت همخوانی دارند اما باز هم در مواردی مانند سایز مته‌ها و قطر حفره‌ها با نواقص قابل توجهی روبه‌رو هستیم.

حالا از هوش مصنوعی می‌خواهیم تا دریل شارژی میلواکی را با رنگ زرد محصولات دیوالت تلفیق کند.

بازسازی تصویر دریل شارژی میلواکی با رنگ زرد برند دیوالت

با کمی اغراق و به شکل غیر واقع‌بینانه می‌توانیم بگوییم که این عکس متعلق به یک دریل شارژی بیسیم است.

دقت هوش مصنوعی در بازسازی تصویر ابزارآلات

به عنوان جمع‌بندی اگر سطح دقت و انتظارات خود را پایین بیاوریم، می‌توانیم بگوییم که تمامی موارد بالا از نظر هندسی و شکل ظاهری دارای طراحی و ساختار نسبتا درستی هستند.

هوش مصنوعی و بازسازی تصویر ابزارها

یکی از مشکلات اصلی هوش مصنوعی در تولید این تصاویر آن است که بدون تشخیص کامل اجزای مختلف، آنها را با یکدیگر ترکیب کرده و قسمت‌های غیرواقعی و عجیبی را به وجود آورده است. مثلا در همه تصاویر، دو بخش مته و سه‌نظام به عنوان یک قطعه یکپارچه فرض شده‌اند.

توانایی هوش مصنوعی در نمایش یک دریل پیشرفته و مدرن

در مدل‌های بالا از تصویرگر هوش مصنوعی خواستیم تا تصاویری از یک دریل شارژی مدرن و پیشرفته را به ما نمایش بدهد که نتیجه خروجی از نظر مفهوم “مدرن بودن” تا حدودی از نمونه‌های قبلی بهتر است.

در حالت کلی برای کسب نتایج بهتر و دقیق‌تر باید تعداد المان‌های خاص و جزئیات ارائه شده به هوش مصنوعی را کاهش بدهیم. برداشت هوش مصنوعی از یک دریل به شکل یک قطعه یکپارچه است اما این محصولات از اجزای مستقلی تشکیل شده‌اند که در حال حاضر برای هوش مصنوعی قابل تشخیص نیستند.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل