معرفی دریل چکشی شارژی Ingersoll Rand D5241

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
معرفی دریل چکشی شارژی Ingersoll Rand D5241
Ad image

معرفی دریل چکشی شارژی Ingersoll Rand D5241

دریل چکشی شارژی D5241 مفهوم کاملی از یک دریل صنعتی و قدرتمند است. این محصول از نظر ابعاد فیزیکی در دسته محصولات Full-Size قرار می‌گیرد و با برخورداری از سه‌نظام 1/2 اینچی و استفاده از موتور براشلس با حداکثر گشتاور 124 نیوتن‌متر می‌تواند هر سطحی را بشکافد و سوراخ‌های دقیقی را در آنها حفر کند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از مجله مجله کیف ابزار به سراغ ویژگی‌ها و امکانات خاص این دریل شارژی حرفه‌ای برویم.

ویژگی‌های دریل چکشی شارژی D5241

ویژگی‌های دریل چکشی شارژی D5241

از جمله ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به قابلیت انتخاب سرعت در دو حالت 500 و 1800 دور در دقیقه اشاره کرد. سرعت 500 دور در دقیقه با ایجاد حداکثر نیروی گشتاور، معمولا برای باز کردن یا بستن انواع پیچ‌های بزرگ یا حفر سوراخ در مواد بسیار سخت کاربرد دارد اما استفاده از سرعت بالاتر در حفاری‌های سبک و متوسط باعث افزایش سرعت کاربر در انجام فعالیت‌های مختلف می‌شود.

وجود کلید گازی نیز به کاربر اجازه می‌دهد تا سرعت دریل را بنا به نیاز خود در بازه 0 تا 500 یا 0 تا 1800 دور در دقیقه کنترل کند. همچنین قابلیت دریل چکشی با ایجاد 28000 ضربه در دقیقه می‌تواند قدرت نفوذپذیری خارق‌العاده‌ای را در حین حفاری مصالح ساختمانی و سطوح بتنی ایجاد کند. در واقع می‌توان گفت که این محصول در زمینه کنترل سرعت و اعمال گشتاور، در حد و اندازه یک محصول بی‌نقص و تمام عیار ظاهر می‌شود و از این بابت می‌توان شرکت Ingersoll Rand را مورد تحسین قرار داد.

سیستم تنظیم گشتاور و حالت چرخش دریل چکشی D5241

سیستم تنظیم گشتاور و حالت چرخش دریل چکشی D5241

شرکت Ingersoll Rand در طراحی دریل شارژی D5241 از دو حلقه چرخشی برای انتخاب و تعیین حالت‌های مختلف دستگاه استفاده کرده است. حلقه اول به عنوان سیستم انتخاب گشتاور عمل کرده و با ارائه 24 وضعیت مختلف، گام‌های گشتاور متنوعی را برای انجام فعالیت‌های مختلف در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این حلقه دارای عرض بیشتری بوده و در قسمت پشت سه‌نظام قرار دارد. بعد از حلقه تنظیم گشتاور نیز یک حلقه باریک همراه با سه وضعیت مختلف شامل دریل ساده، دریل چکشی و حالت پیچ‌بند قرار دارد و امکان استفاده از دریل را در هر حالتی فراهم می‌کند.

نوع طراحی این حلقه‌ها بگونه‌ای است که احتمال چرخش ناخواسته هر حلقه را در زمان تغییر وضعیت حلقه دیگر به صفر می‌رساند. نوع سه‌نظام مورد استفاده در این دریل چکشی از نوع اتوماتیک 1/2 اینچی و دارای ساختار کاملا فلزی است.

باتری های IQV20 شرکت Ingersoll Rand

این محصول همراه با دو عدد باتری با ظرفیت 5.6Ah ساعت عرضه می‌شود و وجود برچسب سبز رنگ بر روی آنها به معنی نسل جدید باتری‌های شرکت Ingersoll Rand است که نسبت به مدل‌های متداول این شرکت تا 200درصد طول عمر بیشتر و 12درصد ظرفیت ذخیره‌سازی بالاتری را ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، افزایش قدرت شارژدهی و ایجاد تلفات الکتریکی کمتر به معنی کاهش تعداد دفعات موردنیاز برای شارژ مجدد باتری‌ها خواهد بود.

ساختار و ارگونومی دریل چکشی D5241 شرکت Ingersoll Rand

ساختار و ارگونومی دریل چکشی D5241 شرکت Ingersoll Rand

دریل چکشی شارژی D5241 از نظر ابعاد فیزیکی و نوع طراحی، شبیه به دیگر دریل چکشی‌های حرفه‌ای و رده بالای بازار است. این محصول حدود 20 سانتی‌متر ارتفاع و در زمان نصب باتری دارای وزنی معادل 2.2 کیلگرم است که از این مقدار حدود 630 گرم مربوط به باتری 5.6Ah خواهد بود. نحوه قرارگیری اجزای این محصول باعث ایجاد تعادل در وزن دستگاه شده و ساختار ارگونومی دسته و استفاده از روکش لاستیکی در این قسمت باعث کنترل بهتر و تسلط بیشتر کاربر در حین انجام فعالیت‌های مختلف می‌شود.

همچنین در بخش‌های کناری دریل و در پشت محفظه موتور از ضربه‌گیرهای ضخیم لاستیکی استفاده شده است که در صورت وارد شدن ضربه یا سقوط دستگاه از ارتفاع، مانع از شکستگی بدنه و ایجاد صدمات جدی به اجزای داخلی آن می‌شوند.

دریل چکشی شارژی Ingersoll Rand D5241

از دیگر ویژگی‌های مهم دریل چکشی D5241 می‌توان به تعبیه چراغ قوه در قسمت پایین دسته، ابزارگیر از جنس بسیار مقاوم کاربید، دسته کمکی ماژولار و سازگاری کامل با انواع باتری‌های شارژی خانواده IQV20 اشاره کرد. این محصول در دو نمونه مختلف به صورت کیت کامل شامل دریل، دو عدد باتری 5.6Ah، پایه شارژر و کیف حمل مخصوص و همچنین نمونه ساده شامل دریل و یک عدد باتری 5.6Ah به فروش می‌رسد.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل