مدیرعامل Makita USA تغییر کرد

توسط بهنام افزودن دیدگاه
تغییر مدیرعامل Makita USA
Ad image

مدیرعامل Makita USA تغییر کرد

شرکت Makita USA در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شان اوکادا (Sean Okada) جایگزین تری نوزاوا (Terry Nozawa) رئیس و مدیرعامل قبلی Makita USA خواهد شد. برای آگاهی از دلیل این اتفاق، با مجله کیف ابزار همراه شوید.

تغییر مدیریت شرکت Makita USA در زمانی اتفاق می‌افتد که این شرکت در شرایط دشواری قرار گرفته است. ماکیتا یو اس ای در بازه زمانی آوریل 2022 تا می 2023 (فروردین 1401 تا اردیبهشت 1402) طی سه مرحله قیمت محصولات خود را افزایش داد، 213 نفر از پرسنل خود را در ماه ژوئن (خرداد-تیر) اخراج کرد و یک مرکز ارائه خدمات در آمریکا را نیز تعطیل کرد.

فرایند تعدیل نیرو در Makita USA جایگاه‌های شغلی متعددی شامل تکنسین خدمات، انبارداری، طراحی و بازاریابی، فروش، مدیران منطقه‌ای، نمایندگان خدمات مشتری، نمایندگان خرده فروشی و غیره را تحت تاثیر قرار داده است.

اعتبار برند ماکیتا برای موفقیت آن در آمریکا کافی نبود

شرکت Makita USA به عنوان شاخه‌ای از شرکت ماکیتا در آمریکای شمالی فعالیت می‌کند. نویسنده وب‌سایت toolguyd معتقد است که Makita USA تنها مسئولیت پشتیبانی از مشتریان، فروش و بازاریابی را بر عهده دارد و توسعه محصولات برند ماکیتا در دفتر مرکزی این شرکت انجام می‌شود که در کشور ژاپن قرار دارد. به همین دلیل، انتظار می‌رود که اوکادا نمی‌تواند تاثیر‌گذاری چندانی روی نو‌آوری و خلاقیت Makita USA داشته باشد.

استعداد‌های اوکاتا در مدیریت ماکیتا USA هیچ اهمیتی ندارد، چراکه دکمه‌های ریست و بازگشت به عقب در اختیار وی قرار ندارند. اوکاتا ایالات متحده آمریکا را به صورت «رقابتی‌ترین بازار جهان» توصیف کرده است. گزارش‌های مالی شرکت ماکیتا که در دسترس عموم قرار گرفته، نشان می‌دهد که ماکیتای آمریکای شمالی در طی سال‌های اخیر سود‌آوری اندکی داشته یا حتی زیان را تجربه کرده است؛ به عبارت دیگر، ماکیتای آمریکای شمالی در طی 5 سال گذشته، تنها 3 سال در شرایط سود‌آوری قرار داشته است.

در حالی که ماکیتای آمریکای شمالی 15 درصد از سهم بازار جهانی ماکیتا را در اختیار دارد اما درآمد به مراتب کمتری در مقایسه با سهم جهانی این شرکت دارد. عملکرد ماکیتای آمریکای شمالی نشان می‌دهد که حتی اگر شرکتی ابزار با کیفیتی را تولید کند، نمی‌تواند برای فروش محصولات خود تنها روی کیفیت یا شهرت آن‌ها تکیه کند؛ یعنی، تنها کیفیت یک کالا موفقیت آن را تضمین نمی‌کند.

اوکادا به عنوان رئیس و مدیرعامل Makita USA، اگر قادر به متوقف کردن سقوط این شرکت شود، وظیفه هدایت بازار ماکیتا در آمریکا و همچنین فروش و پشتیبانی از محصولات ماکیتا را بر عهده خواهد داشت. نویسنده وب‌سایت toolguyd معتقد است که اوکادا با چالش متقاعد کردن رهبران ماکیتا برای سرمایه‌گذاری سنگین روی بازار این شرکت در آمریکا مواجه است، در حالی که ممکن است منافع حاصل از این سرمایه‌گذاری در کوتاه مدت قابل مشاهده نباشد. وی ادامه داد: «همچنان می‌توانیم به بهبود شرایطMakita USA امید داشته باشیم. یک رهبر خوب می‌تواند شرایط را تغییر دهد.»

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل