ممنوعیت استفاده از سنگ کوارتز در ساختمان سازی!

توسط بهنام افزودن دیدگاه
ممنوعیت استفاده از سنگ کوارتز در ساختمان سازی!
Ad image

امکان وضع ممنوعیت استفاده از سنگ کوارتز در ساختمان سازی در استرالیا و آمریکا

هیات نظارت شهر لس آنجلس قصد دارد تا استفاده از سنگ مهندسی کوارتز را به دلیل آسیب‌هایی که به تعداد زیادی از کارگران در طی فرایند ساخت و نصب این سنگ وارد شده، ممنوع اعلام کند. دولت استرلیا نیز به دلایل مشابه در حال بررسی وضع ممنوعیت در این رابطه است. برای آگاهی از دلیل این اتفاق، با مجله کیف ابزار همراه شوید.

ذرات ریز کریستالی سیلیس می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به بافت ریه وارد کند. تنفس مکرر ذرات سیلیس برای افرادی که در حوزه برشکاری و تراشکاری سنگ‌های کوارتز فعالیت دارند، می‌تواند به بیماری سیلیکوزیس منجر شود که یک بیماری غیر قابل درمان است.

متناسب با افزایش محبوبیت سنگ مهندسی کوارتز، کارگران بیشتری نیز به بیماری سیلیکوزیس دچار می‌شوند. سنگ مهندسی کوارتز از ترکیب کوارتز، رزین و رنگ‌دانه‌ها ساخته می‌شود و به دلیل مقاومت آن در برابر خط و خش و نفوذ آب به عنوان پوشش روی کابینت آشپزخانه کاربرد زیادی دارد.

خطرات و تاثیرات تنفس ذرات سیلیس در طی سال‌های گذشته به خوبی مستند شده و در این زمینه هشدارهای جدی نیز صادر شده است. گزارش‌های خبری منتشر شده در این زمینه نیز، شوکه کننده به نظر می‌رسند. نیویورک تایمز در سال 2016 گزارش داد که استفاده از سنگ کوارتز در ساختمان سازی خطراتی را برای کارگران به همراه دارد.

اداره ایمنی و بهداشت حرفه‌ای آمریکا (OSHA) در سال 2016 میلادی دستورالعملی را با عنوان استاندارد 1926.1153 برای افرادی که در معرض تنفس ذرات سیلیس قرار دارند را منتشر کرده است. در این سند دو صفحه‌ای، اداره ایمنی و بهداشت حرفه‌ای آمریکا استاندارد مشخصی را برای ذرات سیلیس قابل تنفس در حوزه ساخت و ساز شرح می‌دهد. این دستورالعمل‌ها بیش از 7 سال پیش منتشر شده‌اند.

به نظر می‌رسد که مقالات دولتی و بهداشتی مجبور هستند تا از بین دو گزینه ممنوع ساختن استفاده از سنگ کوارتز مهندسی شده یا افزایش آگاهی کارگران از خطرات تنفس ذرات سیلیس و اجرای اقدامات مختلف برای ایمن‌سازی و کنترل ذرات سیلیس در هوا یکی را انتخاب کنند.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل