14 ابزار ضروری صندوق عقب خودرو که باید همیشه به همراه داشته باشید

توسط محسن پرهیزکار افزودن دیدگاه
14 ابزار ضروری صندوق عقب خودرو که باید همیشه به همراه داشته باشید
Ad image

14 ابزار ضروری صندوق عقب خودرو که باید همیشه به همراه داشته باشید

به گزارش مجله کیف ابزار، صندوق عقب ماشین در هر شرایطی به کار می‌آید. جایی است که می‌توان در آن مواد غذایی، اقلام حجیم و وسایل ضروری را برای سفر قرار داد. برخی وسایل هستند که باید برای مواقع ضروری در صندوق عقب خود نگه دارید. اگر اخیراً خودرویی خریده‌اید یا در حال سر و سامان دادن خودروی خود هستید، باید بدانید ابزارهایی وجود دارند که بهتر است در صندوق عقب خود داشته باشید. این ابزارها زمان‌هایی که انتظارش را ندارید در جاده‌ها به کارتان می‌آیند.

حتماً در صندوق عقب خود تایر زاپاس، فشارسنج لاستیک، جک و آچارچرخ داشته باشید تا در صورت پنچر شدن تایر از آنها استفاده کنید. داشتن جعبه کمک‌های اولیه و کابل‌های باتری به باتری نیز ضروری هستند. برخی ابزارهای دیگر که بهتر است در صندوق عقب ماشین خود داشته باشید عبارتند از: ابزار چندکاره، چراغ قوه، جعبه آچار پیچ‌گوشتی، اسپری WD40 و نوار چسب داکت.

هر خودرو نیازمندی‌های متفاوتی دارد و هرکسی از وسیله نقلیه خود برای هدف خاصی استفاده می کند. بنابراین، مهم است که در مواقع اضطراری از هر لحاظ آماده باشید. به هر حال، حتی اگر کمک‌های کنار جاده‌ای هم باشند، زمان‌هایی پیش می‌آید که لازم است سریع عمل کنید و خودتان دست به کار تعمیر شوید. مهم نیست که مهارت‌های فنی شما تا چه حد باشد. 14 ابزار ذکر شده در زیر احتمالاً در مواقع ضروری به کارتان می‌آیند.

 

لیست ابزارهای ضروری جهت نگهداری در صندوق عقب ماشین:

  1. تایر زاپاس مطمئن و سالم

تایر زاپاس بدون شک اولین مورد ضروری در هر صندوق عقب است. گاهی اوقات مجبورید تایرهای اصلی خود را تعویض کنید. با گذشت زمان، این تایرها  فشار خود را از دست می‌دهند و مانند هر وسیله دیگری در معرض ساییدگی قرار می‌گیرند. تایرهای خود را به طور دوره‌ای بررسی کنید، به خصوص قبل از سفرهای طولانی.

  1. کابل‌های باتری به باتری

بعد از تایر زاپاس، کابل‌های باتری به باتری از موارد ضروری برای هر صندوق عقب هستند. کابل‌های باتری به باتری اغلب بهترین و تنها راه برای روشن کردن باتری (باتری به باتری کردن) هستند بعد  از اینکه چراغ‌ها را به مدت طولانی روشن نگه داشتید یا کلیدها را در احتراق گذاشتید. تخلیه باتری یک مشکل بسیار رایج است و کابل‌های باتری به باتری اغلب راه حلی سریع و آسان برای این مشکل هستند. با داشتن کابل‌های باتری به باتری حتی می‌توانید به رانندگان کنار جاده که با چنین مشکلی مواجه شده‌اند کمک کنید.

سیم بکسل خودرو

  1. سیم بکسل

سیم بکسل یکی دیگر از ابزارهای خوب است که فضای بسیار کمی را در ماشین شما اشغال می‌کند اما در مواقع اضطراری می‌تواند بسیار مفید باشد. سیم بکسل‌ این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در مواقع ضروری، وسیله نقلیه را (در صورتی که وسیله نقلیه شما چنین ظرفیت و تحملی داشته باشد) یدک بکشید. همچنین کمک می‌کند تا بدون نیاز به منتظرماندن یا پرداخت هزینه برای خدمات یدک‌کشی گران‌قیمت، از چاله، گل و لای یا دیگر موقعیت‌های دشوار خارج شوید. مطمئن شوید که سیم بکسلتان به اندازه کافی محکم است و می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

  1. مثلث خطر

متأسفانه نمی‌توانید پیش‌بینی کنید که ماشینتان کجا خراب می‌شود. گاهی اوقات ماشین شما در یک پیچ خطرناک، یک جاده باریک یا حتی در یک بزرگراه شلوغ خراب می‌شود. یکی از ابزارهایی که بهتر است در صندوق عقب ماشین خود نگه دارید تا از ایمنی خود و وسیله نقلیه خود در هنگام خرابی اطمینان حاصل کنید، مثلث‌های خطر است.

مثلث‌های خطر، رنگ‌های بازتابنده روشن دارند، به همین خاطر می‌توانند به رانندگان نزدیک هشدار دهند که خطری (خودرو شما) کنار جاده وجود دارد. این کار باعث می‌شود رانندگان محتاط سرعت خود را کاهش دهند و خیلی به خودروی شما نزدیک نشوند. از همه مهمتر، این مثلث‌ها تقریباً اصلاً خراب نمی‌شوند، بنابراین دلیلی وجود ندارد که این مجموعه را در صندوق عقب خود نداشته باشید.

  1. جک و آچارچرخ

برای تعویض تایر پنچر‌شده همیشه باید ابزار لازم را در صندوق عقب خود داشته باشید. اگرچه ممکن است رانندگان دیگر یا امدادهای جاده‌ای در دسترس باشند، اما نباید فقط به آنها تکیه کنید. حتما یک جک و یک آچارچرخ که با ماشین شما سازگار است داشته باشید. اکثر خودروها دارای یک مجموعه از این ابزارها هستند، اما بررسی کنید که این ابزارها را در صندوق عقب خود داشته باشید و مطمئن شوید که به درستی کار می‌کنند.

فشارسنج لاستیک خودرو

  1. فشارسنج لاستیک

فشارسنج لاستیک یکی دیگر از ابزارهای جمع و جور و ضروری است که باید در صندوق عقب یا جایی در ماشین خود داشته باشید. برخی از ایستگاه‌های پمپ گاز دارای فشارسنج لاستیک هستند، اما همه ایستگاه‌ها آن را ندارند. علاوه بر این، هیچ تضمینی وجود ندارد که این فشارسنج‌ها دقیق باشند. داشتن فشارسنج لاستیک مطمئن در ماشین خود بهترین راه است برای اینکه همیشه مطمئن باشید لاستیک‌ها به درستی پر شده‌اند.

  1. کیت درزگیری یا پنچرگیری لاستیک

هر از گاهی لاستیک‌های خودرو سوراخ‌های کوچکی پیدا می‌کنند. مثلا ممکن است پیچ یا یک تکه فلز ریز در لاستیک خودرو فرو رفته باشد، در این صورت لاستیک نشتی کوچکی پیدا می‌کند. اگرچه در نهایت باید به یک تعمیرکار برای رفع اساسی این مشکل مراجعه کنید، اما باید یک محلول درزگیر تایر نیز داشته باشید.

اسپری‌هایی وجود دارد که می‌توانید داخل لاستیک بزنید، اما می‌توانید یک کیت آب‌بندی پنچری نیز تهیه کنید. روشی را انتخاب کنید که با آن راحت هستید و به شما کمک می‌کند تا زمان تعمیر دائمی، تایر پنچر نباشد.

  1. متر نواری

متر نواری ابزار بسیار مفیدی است که می‌تواند زمان و دردسر شما را کاهش دهد. بسیاری از مواقع سعی می‌کنیم وسایلی را در ماشین خود قرار دهیم که مطمئن نیستیم جا شوند. همچنین بعضی مواقع سعی می‌کنیم ماشین خود را در فضاهای تنگ جا بدهیم. به جای اینکه به وسیله نقلیه خود آسیب وارد کنید یا زمان زیادی را هدر دهید، از یک متر نواری استفاده کنید.

  1. چراغ قوه یا هدلایت (چراغی که روی سر نصب می‌شود)

چراغ‌های جلوی ماشین فقط می‌توانند نور را در یک جهت بتابانند، اما اغلب لازم است چیزهایی را در تاریکی ببینید که جلوی ماشین نیستند. چراغ قوه یا هدلایت ابزاری ایده آل برای مواقعی است که نیاز به دید در تاریکی دارید. برخی مواقع به یک چراغ قوه نیاز پیدا می‌کنید، پس چراغ قوه را در صندوق عقب داشته باشید و همیشه از قبل باتری‌های آن را کاملاً شارژ کنید.

  1. ابزار چندکاره

ابزارهای چندکاره عالی هستند زیرا تقریبا همه چیز دارند. آنها معمولاً همه چیز از یک درب بازکن گرفته تا یک چاقو و حتی چند پیچ گوشتی دارند. این ابزارها برای کسانی که مجموعه ابزار پیشرفته‌ای ندارند اما می‌خواهند در مواقع اضطراری وسایل ضروری را در اختیار داشته باشند، مفید هستند.

اسپری WD40

  1. اسپری WD40

خودروها قطعات فلزی زیادی دارند و به مرور زمان برخی از این قطعات زنگ می‌زنند. هنگامی که در حال سفت کردن یک قطعه یا تعویض لاستیک زاپاس باشید، ممکن است به کمی روان‌کننده و زنگ‌زدا نیاز داشته باشید. اسپری WD40 برای این کار عالی است و اکنون در قوطی‌های کوچک 3 اونسی عرضه می‌شود. می‌توانید آن را در صندوق عقب نگه دارید و در مواقع ضروری از آن استفاده کنید.

  1. جعبه کمک‌های اولیه

جعبه کمک‌های اولیه اگرچه از نظر فنی یک «ابزار» نیست، اما حاوی چیزهایی است که می‌تواند در مواقع اضطراری بسیار مفید باشد. تصادفات خارج از خانه اتفاق می‌افتند، اما وقتی این تصادفات پیش‌بینی نشده اتفاق می‌افتند، معمولاً به ماشین خود نزدیک هستید. اطمینان حاصل کنید که جعبه کمک‌های اولیه شما شامل همه وسایل ضروری است (برای جلوگیری از بدتر شدن آسیب‌های کوچک).

  1. جعبه آچار پیچ ‌گوشتی

آچار پیچ ‌گوشتی‌ها اغلب مفید هستند، از جمله زمانی‌که در ماشین خود به آنها احتیاج پیدا می‌کنید. مثلا اگر بخواهید چیزی را سر‌هم یا جدا کنید، یا قطعه‌ای را سفت کنید، آچار پیچ ‌گوشتی‌ اغلب تنها راه برای این کار است. یک جعبه آچار پیچ‌گوشتی با چند آچار مختلف بهترین راه برای همه‌ی این موارد است.

  1. نوار چسب داکت

لیست ابزارهای مفید برای صندوق عقب بدون نوار چسب داکت کامل نمی‌شود. نوار چسب داکت در موقعیت‌های مختلف به کار می‌آید. استفاده از این نوار چسب یک راه حل دائمی نیست، اما برای رانندگان در شرایط سخت یک موهبت است. این چسب می‌تواند به نگه‌داشتن اشیا در جای خود، بستن قطعه‌ای، یا نشت‌گیری برای مدت کوتاهی کمک کند تا راننده در فرصت مناسب به تعمیر دائمی آن بپردازد.

 

سخن آخر در مورد ابزارهایی که همه در صندوق عقب به آن نیاز دارند

صندوق عقب خودرو فقط جایی برای قرار‌دادن بسته‌های مواد غذایی نیست. بلکه باید برخی از ابزارهای مهم مانند تایر زاپاس، کابل‌های باتری به باتری، جک ماشین و آچار چرخ را در خود جای دهد. شما باید یک ابزار چندکاره و یک چراغ قوه نیز داشته باشید. سایر ابزارهایی که بهتر است در صندوق عقب خودروی خود داشته باشید عبارتند از یک جعبه آچار پیچ گوشتی، نوار چسب داکت، یک متر نواری و یک اسپری WD40.

Ad image
منبع:upgradedhome
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل