4 ابزار جدید شامل دریل چکشی و اره هرس جدید ماکیتا معرفی شد

توسط محسن پرهیزکار 4 دیدگاه
4 ابزار جدید شامل دریل چکشی و اره هرس جدید ماکیتا معرفی شد
Ad image

4 ابزار جدید شامل دریل چکشی و اره هرس جدید ماکیتا معرفی شد

این چهار ابزار عبارتند از: اره هرس6 اینچی 18 ولت، دستگاه دمنده و مکنده 18 ولت، چراغ قوه ال‌ای‌دی و منبع تغذیه کم‌حجم 18 ولت، و دریل چکشی 13/16 اینچی 40 ولت. در ادامه این مطلب از مجله کیف ابزار به بررسی این ابزارها می‌پردازیم.

 

اره هرس 6 اینچی 18 ولت ماکیتا مدل XCU14

اره هرس 6 اینچی 18 ولت ماکیتا مدل XCU14

وقتی به یک اره هرس شارژی فکر می‌کنید، احتمالاً اره هچت میلواکی به ذهنتان خطور می‌کند. این برند اولین اره هرس شارژی مدرن را ارائه کرد و اخیراً برند ریوبی نیز محصولی مشابه را به بازار معرفی کرده است. با این حال ماکیتا اولین برندی بود که یک اره هرس شارژی با مدل UC120DWD را بر روی یک پلتفرم قدیمی و منسوخ 12 ولتی عرضه کرد. ادعا شده بود که این مدل اولین اره شارژی در تاریخ صنعت ابزارآلات است. اکنون، ماکیتا اعلام کرده است که  اره هرس 6 اینچی 18 ولت را به بازار عرضه خواهد کرد.

این اره شارژی قابل حمل دارای میله و زنجیر 6 اینچی و طراحی تک‌دستی مشابه با اره‌های هچت میلواکی است. اگرچه این اره‌ها برای استفاده تک‌دستی طراحی شده‌اند، اما برجستگی بالای موتور این امکان را فراهم می‌سازد که بتوان آن را با دست دیگر نگه داشت.

از آنجایی که در این نوع اره‌ها دست در مجاورت تیغه قرار دارد، میلواکی یک محافظ دست روی برجستگی موتور اضافه کرده است. اما ماکیتا به جای محفاظ دست روی برجستگی موتور، از یک محافظ بالای تیغه استفاده می‌کند. به نظر ایده محافظ دست میلواکی بهتر است زیرا دست را دورتر از تیغه نگه می‌دارد، اما هر دو روش کارآمد هستند.

من ترجیح می‌دهم روش بدون نیاز به ابزار ماکیتا برای تنظیم کشش زنجیر را داشته باشم. در متن اشاره‌ای به سیستم روغن‌کاری خودکار نشده است، این موضوع نشان می‌دهد که اره هرس ماکیتا مخزن روغن برای روان‌کردن زنجیر ندارد.

از این موضوع در تعجب هستیم، زیرا تقریباً همه اره‌های هرس از روغن بار و زنجیر استفاده می‌کنند. وجود دلایل قوی و منطقی برای استفاده از روغن بار و زنجیر در اره‌های هرس باعث شده است که من تعجب کنم چرا ماکیتا این کار را نکرده است. با این حال آنها تنها نیستند زیرا ریوبی با اره‌های هرس شارژی خود نیز همین کار را کرده است و ادعا می‌کند که تستی انجام داده است تا این موضوع را ثابت کند.

در مورد زمان کارکرد، تعداد برش‌هایی که این اره هرس با یک باتری 2.0 آمپرساعتی می‌تواند در چوب سدر با قطر 2 اینچ بزند، تا 140 برش تخمین زده شده است.

دستگاه دمنده و مکنده outdoor adventure پرسرعت ماکیتا مدل ADSA01Z (18 ولت)

دستگاه دمنده و مکنده outdoor adventure پرسرعت ماکیتا مدل ADSA01Z (18 ولت)

اکثر محصولات outdoor adventure ماکیتا، همان محصولات قبلی هستند که به رنگ سبز ارتشی با سبک و طراحی جدید «outdoor adventure» عرضه شده‌اند. همین موضوع در مورد این دستگاه دمنده و مکنده جدید نیز صادق است، که در واقع همان دستگاه دمنده و مکنده قبلی XSA01Z است، فقط با رنگ و شماره محصول جدید. هر دو مدل دارای طراحی، عملکرد، شکل و حتی آمار یکسان هستند. به عنوان مثال، هر دوی آنها دارای موتور براشلس با ظرفیت حجم هوای 39 CFM و سرعت هوای 447 مایل در ساعت هستند.

از این دستگاه دمنده و مکنده برای تمیز کردن سطوح از گرد و غبار استفاده می‌شود. همچنین برای باد‌ کردن یا تخلیه هوای وسایل بادی مانند تشک بادی بسیار مناسب است.

 

چراغ ال ای دی کوچک ماکیتا مدل DML817

چراغ ال ای دی کوچک ماکیتا مدل DML817

محصول 18 ولتی دیگر، یک چراغ ال ای دی کم‌حجم است. با حداکثر روشنایی 300 لومن، این چراغ دارای یک ویژگی جالب است. لومن‌های آن به دو نصف تقسیم شده‌اند، به این صورت که 150 لومن به سمت بالا و 150 لومن به سمت جلو و یا کنار توزیع می‌شوند. شما قادر خواهید بود بخش بالا یا بخش جانبی را به تنهایی روشن کنید یا هر دو را به طور همزمان استفاده کنید.

نکته دیگری که این چراغ را ویژه می‌سازد، شکل آن است که مانند یک منبع تغذیه طراحی شده است و همچنین به عنوان یک منبع تغذیه عمل می‌کند. با یک پورت  USB-A، شما می‌توانید در حین حرکت دستگاه‌های همراه خود را شارژ کنید.

دریل چکشی ماکیتا 40 ولت XGT 13/16 اینچی مدل GRH10

دریل چکشی ماکیتا 40 ولت XGT 13/16 اینچی مدل GRH10

ماکیتا، به خانواده XGT 40 ولت خود، یک دریل چکشی جدید با طراحی کوچک و سبک اضافه کرده است. این دریل، با ظرفیت تقریبی 1 اینچ، قابلیت‌های برجسته‌ای دارد. بر اساس ادعای ماکیتا، موتور براشلس قدرتمند آن، تا 40 درصد نیروی ضربه بیشتری را نسبت به مدل‌های قبلی ارائه می‌دهد.

این دریل دارای دیال و ماشه قابل تنظیم است که اجازه می‌دهد سرعت را با توجه به نیاز برنامه تغییر دهید. همچنین با کلاچ کنترل گشتاور، در صورت گیر‌کردن سر‌مته، دندانه‌ها جدا شده و با کنترل سرعت ثابت، قدرت لازم برای حفظ سرعت در هنگام بار زیاد به طور خودکار تامین می‌شود.

همچنین این ابزار دارای فناوری کاهش لرزش (AVT)، یک چراغ ال ای دی (LED) برای نور کم، دسته‌ای با روکش نرم و یک ماشه دو انگشتی بزرگ است. همچنین این ابزار دارای یک قلاب جمع شدن است که می‌توان با استفاده از آن، ابزار را در هنگام عدم استفاده به طور ایمن نگهداری کرد.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
4 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل