معرفی 4 محصول برقی برند Ridgid از سری 18V

توسط بهنام 3 دیدگاه
معرفی 4 محصول برقی برند Rigid از سری 18V
Ad image

معرفی 4 محصول برقی برند Ridgid از سری 18V

برند Ridgid اخیراً 12 ابزار جدید از سری Ridgid 18V را معرفی کرده و ما در این مقاله 4 محصول برقی جدید شامل میخکوب، دستگاه چسب حرارتی، باتری لیتیوم-یون 18 ولتی و شارژر را معرفی می‌کنیم. برای آشنایی با ابزارهای جدید Ridgid در این مقاله با مجله کیف ابزار همراه شوید.

 

میخ‌کوب 18 ولتی مدل R09898

میخ‌کوب برقی 18 ولتی ریجید برای کار کردن با میخ‌های بی‌سر گیج 23 طراحی شده که برای متصل کردن تکه‌های چوب نه‌چندان ضخیم مناسب است (شرایطی که اتصال قطعات چوب با میخ‌های نسبتاً کوچک مناسب‌تر به نظر می‌رسد). ریجید ادعا می‌کند که مدل R09898، جمع و جورترین میخ‌کوب از مجموعه Ridgid 18V محسوب می‌شود. بر همین اساس، ریجید اعلام کرده که فاصله زمانی برای رسیدن به حداکثر سرعت در میخکوب جدید این برند وجود ندارد و می‌تواند به طور آنی و بدون تاخیر کار کند. به علاوه، این میخ ‌کوب از قدرت کافی برای فرو کردن میخ به چوب‌های سخت مانند چوب درخت بلوط، افرا و غیره برخوردار است.

ریدگید تاریخ دقیق و قیمت مشخصی برای این ابزار تعیین نکرده و تنها اعلام کرده که در سال 2023 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

تصویر دیگری نیز از میخ کوب جدید ریجید منتشر شده که همان ابزار را با لوگو و علائم بیشتر نمایش می‌دهد. به علاوه، گیره اتصال میخ‌کوب به کمربند نیز در این تصویر قابل مشاهده است.

میخ کوب جدید ریجید می‌تواند میخ‌های 1 تا 3.8 اینچی (گیج 23) را چوب سخت فرو کند. باتری 2 آمپر ساعتی می‌تواند نیروی لازم برای کوبیدن 1875 میخ در چوب را با هر مرتبه شارژ کامل تامین کند.

میخ کوب جدید سری Ridgid 18V،  به چراغ LED مجهز شده تا روشنایی مورد نیاز برای کار در فضاهای تاریک را فراهم کند. به علاوه، این میخ کوب قابلیت تنظیم عمق کوبش میخ روی سطح کار را نیز دارد.

فناوری جدیدی که ریجید آن را Clean Drive نام‌گذاری کرده، امکان کوبیدن میخ به طور همسطح با چوب را فراهم می‌کند و احتمال گیر کردن ابزار و لب پر شدن چوب MDF را کاهش می‌دهد. به علاوه، اثری از تیغه‌های میخ کوب روی چوب باقی نمی‌ماند. قابلیت Dryfire Lockout از پرتاب شدن میخ در زمانی که ابزار روی سطح چوبی قرار ندارد، جلوگیری می‌کند. این ویژگی به ما کمک می‌کند تا از اتفاقات ناخواسته‌ای که می‌تواند به سطح کار آسیب برساند، جلوگیری کنیم.

مشخصات و ویژگی‌های میخ کوب مدل R09898 عبارتند از:

  • قابلیت کوبیدن میخ‌های 1 تا 3.8 اینچی با گیج 23 در چوب سخت.
  • قابلیت کوبش آنی و بدون تاخیر میخ‌ها روی سطح چوب.
  • کوبش میخ‌ها در زاویه دلخواه، کاهش اختلال در عملکرد میخ کوب، کاهش احتمال آسیب رساندن به سطح چوب MDF و بر جا نماندن اثر میخ کوب روی سطح کار به کمک فناوری Clean Drive.
  • قابلیت کوبش 1875 میخ روی چوب با هر مرتبه شارژ باتری.
  • پیچ تنظیم عمق کوبش میخ برای تنظیم عملکرد میخ کوب روی سطوح چوبی سخت و نرم.
  • نور LED برای فراهم کردن روشنایی در محیط‌های تاریک.
  • افزایش طول عمر موتور میخ کوب و جلوگیری از عملکرد ناخواسته دکمه میخ کوب به کمک قابلیت Dry-Fire Lockout.
  • سازگاری کامل با باتری، شارژر و ابزارهای سری RIDGID 18V.
  • محتویات پک R09898B: میخ کوب R09898، 2 عدد سری میخ کوب، قلاب کمربند به همراه پیچ، کلید شش گوش و دفترچه راهنما.
  • محتویات پک R09898K: میخ کوب R09898، 2 عدد سری میخ کوب، باتری 2 آمپر ساعتی، شارژر، قلاب کمربند به همراه پیچ، پیچ شش گوش و دفترچه راهنما.

 

دستگاه چسب حرارتی مدل R860433

برند ریوبی اخیراً مدل‌های مختلفی از تفنگ چسب حرارتی شارژی از سری 18 ولتی را به بازار عرضه کرده و زمان آن فرا رسیده که ریجید نیز از همین استراتژی پیروی کند. ریجید ادعا می‌کند که دستگاه چسب حرارتی حرفه‌ای  High Temp این برند می‌تواند در طی 90 ثانیه به حداکثر دمای 400 درجه فارنهایت (204.4 درجه سیلیسیوس) برسد. پشت دستگاه به یک پیچ مجهز شده که میزان چسب خروجی از دستگاه را تنظیم می‌کند.

در زمان نگارش این مقاله، هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه دستگاه چسب حرارتی مشخص نشده است اما ریجید اعلام کرد که این محصول در سال 2023 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

ریجید در اطلاعیه جداگانه‌ای اعلام کرد که دستگاه چسب حرارتی مدل R860433 قابلیت تنظیم دما در سه حالت مختلف را دارد که پله‌های 280 درجه فارنهایت (137.77 درجه سلسیوس)، 340 درجه فارنهایت (171.11 درجه سلسیوس) و 400 درجه فارنهایت (204.4 درجه سلسیوس) را شامل می‌گردد.

دکمه انتخاب دما که Mode نام دارد، در قسمت پایین و پشت دستگاه چسب حرارتی قرار گرفته است. دمای بالا برای کاربردهای سنگین در ساختمان‌سازی و غیره، دمای متوسط برای کاربردهای عمومی و استفاده در خودرو و دمای کم برای متریال‌های حساس به دما مناسب است.

ریجید به وجود دکمه‌ای برای تنظیم میزان چسب خروجی از دستگاه اشاره کرده که تصویر بالا، نمای کلی این پیچ را نشان می‌دهد. این دکمه به ما کمک می‌کند که با هر مرتبه فشردن ماشه، میزان چسب خروجی از دستگاه را تنظیم کنیم. برای تنظیم دستگاه می‌توانیم این پیچ را در جهت ساعتگرد یا پادساعتگرد بچرخانیم.

دستگاه چسب‌‌زن حرارتی به نور LED مجهز شده تا در مکان‌های کم نور نیازی به استفاده از منبع نور مجزا نداشته باشیم. چراغ LED دیگری به عنوان نشانگر درجه حرارت و وضعیت دستگاه چسب حرارتی ریجید عمل می‌کند؛ یعنی در زمان گرم شدن دستگاه در حالت چشمک‌زن قرار می‌گیرد و زمانی که به دمای هدف می‌رسد، چراغ LED ثابت می‌شود. این دستگاه می‌تواند تنها در طی 90 ثانیه به دمای مورد نظر ما برسد.

ریجید به همراه دستگاه چسب حرارتی 3 سری جداگانه را نیز در اختیار خریداران قرار می‌دهد که نازل استاندارد، نازل پخش کننده و یک نازل برای انجام دادن کارهای دقیق را شامل می‌گردد. به علاوه، یک آچار نیز برای تغییر نازل‌ها در اختیار خریداران قرار داده می‌شود.

دستگاه چسب حرارتی مدل R860433 با قیمت 79 دلار در دسترس خریداران قرار دارد.

مشخصات دستگاه چسب حرارتی ریجید عبارتند از:

  • حداکثر دمای 400 درجه فارنهایت معادل 204.4 درجه سلسیوس.
  • رسیدن به حداکثر دما در طی 90 ثانیه.
  • قابلیت انتخاب مد عملکرد در سه حالت Low برای متریال‌های حساس به دما، Medium برای کاربردهای عمومی و High برای کاربردهای سنگین.
  • پیج تنظیم میزان چسب خروجی از دستگاه.
  • نشانگر LED وضعیت عملکرد دستگاه.
  • نازل‌های قابل تعویض برای کاربردهای مختلف.
  • چراغ LED برای روشن کردن مکان‌های تاریک و کم نور.
  • سازگاری کامل با باتری‌ها، ابزارها و شارژرهای سری RIDGID 18V.
  • محتویات جعبه: تفنگی چسب حرارتی 18 ولت مدل R860433، نازل استاندارد، نازل پخش کننده، نازل دقیق، 5 عدد میله چسب 8 اینچ، و آچار نازل.
  • باتری و شارژر به طور جداگانه به فروش می‌رسند.

 

باتری 18 ولتی و 12 آمپرساعتی لیتیوم-یون مدل R840120

ریجید از باتری جدیدی با ظرفیت 12 آمپر ساعت رونمایی کرده است. آمپر ساعت که با نماد اختصاری Ah نمایش داده می‌شود، به ظرفیت باتری و نه توان خروجی آن اشاره دارد؛یعنی باتری جدید ریجید 6 برابر ظرفیت بیشتری در مقایسه با باتری 2 آمپر ساعتی، 4 برابر ظرفیت بیشتری در مقایسه با باتری 3 آمپر ساعتی، 3 برابر ظرفیت بیشتری در مقایسه با باتری 4 آمپر ساعتی و 2 برابر ظرفیت بیشتری در مقایسه با باتری 6 آمپر ساعتی دارد.

باتری‌هایی که ظرفیت بیشتری دارند، می‌توانند عملکرد بهتری را نیز روی ابزارهای خاص به نمایش بگذارند. تفاوت ظرفیت باتری‌ها روی ابزارهای شارژی مختلف و چگونگی استفاده از ابزار متفاوت است اما به طور کلی، هرچه ظرفیت باتری افزایش یابد می‌تواند پس از هر مرتبه شارژ، برای مدت زمان بیشتری انرژی مورد نیاز ابزار را نیز تامین کند.

ریجید ادعا می‌کند که این باتری 3 برابر قدرت بیشتری دارد اما به این نکته اشاره نکرده است که در مقایسه با کدام باتری قدرت بیشتری دارد؟ از آنجایی که امروزه اغلب برندهای ادعا می‌کنند که باتری‌های جدید آن‌ها قدرت بیشتری در مقایسه با گذشته دارند، بهتر است تا در پذیرش چنین ادعاهایی محتاطانه رفتار کنیم. برچسب Max Output نشان می‌دهد که باتری 12 آمپر ساعتی ریجید احتمالاً بهترین عملکرد را با جدیدترین ابزارهای این برند دارد.

ریجید برای این باتری نیز تاریخ عرضه مشخصی را تعیین نکرده و مانند ابزارهای جدید این برند در سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد.

ویژگی‌های باتری 12 آمپری ساعتی ریجید عبارتند از:

  • 3 برابر توان بیشتر.
  • عملکرد خنک و دوام بیشتر.
  • استفاده از آخرین دستاوردهای دنیای الکترونیک برای بهینه‌سازی عملکرد باتری.

 

شارژر سریع 18 ولتی 6 آمپر مدل R86098

ریجید علاوه بر معرفی باتری 18 ولتی، از شارژر سریع 18 ولتی 6 آمپری نیز رونمایی کرده است. مانند باتری 18 ولتی، ریجید ادعا کرده که شارژر جدید این برند 3 برابر سرعت شارژ بالاتری دارد اما به معیار این ادعا اشاره‌ای نکرده است. این شارژر می‌تواند باتری 6 آمپر ساعتی Max Output را در طی یک ساعت به طور کامل شارژ کند که با توجه به استانداردهای امروزی کاملاً قابل قبول است.

سری دوشاخه برق شارژر، مانند دو راهی عمل می‌کند و امکان اتصال سایر لوازم برقی به پریز را فراهم می‌کند. این ابزار نیز مانند اغلب ابزارهای جدید ریجید، هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد و در سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد.

مشخصات شارژر سریع 18 ولتی ریجید عبارتند از:

  • 3 برابر سرعت شارژ بیشتر.
  • شارژ باتری 18 ولتی با ظرفیت 0Ah از سری MAX Output در طول یک ساعت.
  • عدم اشغال پریز برق توسط دوشاخه شارژر.
Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
3 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل