50 ابزار ضروری و مورد نیاز برای منزل که کارها را راحت می‌کنند

توسط محسن پرهیزکار افزودن دیدگاه
50 ابزار ضروری و مورد نیاز برای منزل که کارها را راحت می‌کنند
Ad image

50 ابزار ضروری و مورد نیاز برای منزل که کارها را راحت می‌کنند

اگر به تازگی خانه‌ای خریده‌اید و عاشق دنیای تعمیرات خانگی شده‌اید، احتمالاً ابزارهایی در ذهن خود دارید. تقریباً برای هر چیزی که فکرش را بکنید ابزاری وجود دارد. بسته به کاری که در خانه قصد انجام آن را دارید، مجموعه ابزار شما ممکن است متفاوت با دیگران باشد. با این حال، صرف نظر از آنچه که قصد دارید در خانه خود انجام دهید، تعدادی ابزار ضروری وجود دارد که هر فرد دست به آچار باید در اختیار داشته باشد.

در این مقاله از مجله کیف ابزار، فهرستی از 50 ابزار ضروری را گردآوری کرده‌ایم که به طور قطع به شما در پیشرفت و بهبود خانه‌تان کمک خواهند کرد.

 

1. پیچ‌گوشتی چند‌‌ سر

پیچ‌گوشتی چند سر، ابزاری ضروری برای هر جعبه ابزار است. نه تنها اکثر اوقات به این پیچ‌گوشتی‌‌ نیاز داریم، بلکه کلمه چند سر به این معنی است که این پیچ‌گوشتی برای هر گونه نیازی، از پیچ‌های سر فیلیپس (چهارسو) گرفته تا پیچ‌های سر تخت کاربرد دارد. بهتر است برای سهولت کار، از یک پیچ‌گوشتی ضامن‌دار و مغناطیسی استفاده کنید.

 

2. ابزار چندکاره

بدون شک هر کس باید در کشوی ابزار خود، وسیله نقلیه خود یا هر جای دیگری که ممکن است مشکلی به وجود بیاید، یک ابزار چندکاره داشته باشد. ابزارهای چندکاره، کوچک و جمع و جور هستند، اما امکانات ابتدایی برای بریدن، پیچ کردن، کشیدن و چرخاندن اشیاء در موقعیت‌های دشوار را فراهم می‌سازند.

 

3. نردبان تاشو

همه ما قد‌بلند به دنیا نیامده‌ایم، اما با کمک یک نردبان، هر کسی می‌تواند مثلا لامپی که به سختی قابل دسترسی است را عوض کند. نردبان‌ها برای بسیاری از کارها، از گردگیری گرفته تا تمیز کردن ناودان، بسیار مفید هستند.

 

4. عینک ایمنی

شما می توانید تمام ابزارهای موجود در جهان را بخرید، اما فقط یک جفت چشم دارید و نمی‌توانید آن را دوباره بخرید. قبل از اینکه درگیر صدها ابزار پیچیده (و خطرناک) شوید، به ایمنی خود توجه کنید. برای خود یک عینک ایمنی مطمئن و راحت بخرید. راحتی مهم است، زیرا هر چه عینک بهتر و راحت‌تر باشد، احتمالاً بیشتر از آن استفاده خواهید کرد.

 

5. جاروبرقی دومنظوره

 پس از اتمام سوراخ‌کاری یا سمباده‌کاری در خانه، نوبت به پاکسازی و تمیزکاری می‌رسد. برای برخی کارها، جاروبرقی‌های معمولی مناسب نیستند. بنابراین یک جاروبرقی دومنظوره (خشک/تر) به کارتان می‌آید. در صورت بروز نشتی یا مشکل آب‌گرفتگی، این جاروبرقی دومنظوره باز هم به کمک شما خواهد آمد.

 

6. پیچ‌گوشتی ساعتی

شاید فکر کنید پیچ‌گوشتی ساعتی فقط برای افرادی مناسب است که عینک می‌زنند. اما وقتی قادر به بازکردن یک دستگاه الکترونیکی نباشید، می‌فهمید که این تصور اشتباه است. بسیاری از وسایل خانگی، از جمله بسیاری از ریموت‌ها، پیچ‌های ریزی دارند که با پیچ‌گوشتی‌های معمولی قابل باز یا بسته شدن نیستند. برای این مواقع بهتر است یک پیچ‌گوشتی ساعتی در دسترس داشته باشید.

 

7. چکش پنجه‌ای (چکش دوشاخ)

وقتی به ابزارهای ضروری فکر می‌کنید، احتمالاً چکش پنجه‌ای یکی از اولین چیزهایی است که به ذهنتان می‌رسد. چکش و میخ ابزارهایی هستند که هرکس در خانه به آنها نیاز دارد. برای ضربه زدن یا بیرون کشیدن میخ‌ها، چکش پنجه‌ای ابزاری است که بدون شک برای انجام این کارها لازم است.

 

8. چراغ کار

شما واقعاً به یک چراغ کار در خانه خود نیاز دارید، چه پروژکتور باشد چه چراغ گیره‌ای. حتی با وجود روشنایی خوب در خانه، ممکن است در برخی از نقاط تاریک نیاز به چراغ کار داشته باشید.

 

9. فنر لوله باز‌کن

بعد از اینکه برای رفع مشکلاتی مانند گرفتگی فاضلاب یا توالت، مجبور شدید یک بار (یا حتی چندین بار) با لوله‌کش تماس بگیرید، ممکن است تصمیم بگیرید این مسئله را به دست خود حل کنید. فنر لوله باز‌کن ابزاری مناسب برای این کار است. این ابزار به رفع گرفتگی‌های لوله‌‌های فاضلاب کمک می‌کند. با این ابزار در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی می‌کنید.

 

10. دیلم

شاید در فیلم‌ها دیده باشید که سارقان از دیلم استفاده می‌کنند ولی این ابزارها برای دزدی نیستند. آنها فوق العاده مفید و کاربردی هستند. اگر قصد دارید کارهای تخریب، حصارکشی، یا هر چیزی که شامل جدا کردن دو جسم باشد انجام دهید، به دیلم نیاز دارید.

 

11. سیم رابط محکم و بادوام

سیم‌های رابط در اکثر مواقع به کار می‌آیند. به این نکته توجه کنید که سیم‌های محکم و مقاوم در برابر آب‌و‌هوا را خریداری کنید. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که سیم‌ها به طور ایمن در هر شرایطی، از جمله در فضای بیرونی منزلتان، به کارتان بیایند. پیشنهاد می‌کنم چند سیم رابط مقاوم بخرید و طول سیم را هم در نظر بگیرید.

 

12. دستکش کار

دست‌های خشک و پینه بسته ممکن است نشانه‌ای از یک متخصص واقعی در زمینه تعمیر و بهبود خانه به نظر برسد. اما در حقیقت، اهمیت حفاظت از دستان خود را نباید نادیده بگیرید. توصیه می‌شود تعدادی دستکش کار مقاوم و بادوام برای جلوگیری از بریدگی‌ها، خراش‌ها و فرو رفتن خرده‌چوب‌ها تهیه کنید.

 

13. کاتر جمع‌شونده

هرکسی به یک کاتر خوب نیاز دارد. در غیر این صورت، در مواقع نیاز مجبور می‌شوید به سراغ کابینت آشپزخانه بروید و از چاقوهای آشپزخانه استفاده کنید. کاتر برای برش چیزهای مختلف مثل طناب، باز کردن جعبه، برش پلاستیک و بسیاری از کارهای ضروری دیگر، بسیار مناسب است.

 

14. پمپ چسب (چسب آکواریوم)

برای آب‌بندی ترک‌ها، گوشه‌ها و نقاط آسیب‌پذیر در خانه، کاری که هرگز تمام نمی‌شود اما ضروری است، به یک پمپ چسب درزگیر نیاز دارید. این ابزار ارزان قیمت، ایمنی خانه شما را بالا می‌برد.

 

15. متر نواری روکش‌دار

حتی اگر در پروژه‌های بزرگ ساختمان‌سازی نیستید، باز هم هر از گاهی به متر نیاز پیدا می‌کنید. از متراژ یک اتاق گرفته تا اندازه درگاه آن برای عبور مبلمان جدید، یک متر نواری ابزار مناسبی برای شماست. یکی از ویژگی‌های مثبت متر روکش‌دار وجود یک شستی و دکمه قفل روی آن است. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا در زمان اندازه گیری بتوانید جلوی جابجایی نوار را بگیرید و آن را روی عدد مورد نظر خود قفل کنید.

 

16. کمربند ابزار

برای کارهای پیچیده‌تر و بزرگ‌تر، داشتن یک کمربند ابزار ضروری است. در غیر این صورت، بیشتر وقت خود را صرف این می‌کنید که ابزارهای موردنیاز خود را پیدا کنید.

 

17. فن یوتیلیتی (سیستم تهویه)

یک فن یوتیلیتی قوی، ابزاری کاربردی برای هر خانه است. اگر سیستم تهویه (کولر) خراب شود، همیشه می‌توانید از یک فن قوی استفاده کنید تا در حین رفع مشکل، به خنک شدن شما کمک کند. همچنین زمانی که در معرض دود یا گازهای مضر هستید، استفاده از فن یوتیلیتی بسیار مفید است. همچنین به خشک شدن رنگ هنگام رنگ‌آمیزی داخل خانه کمک می‌کند. فن‌های سانتریفیوژ (یوتیلیتی فن) توانایی جابجایی حجم‌های مختلفی از هوا، گاز، دود و غبار را در مسیرهای طولانی توسط کانال دارد. همچنین قابلیت انتقال هوا و غیره را در محدوده دمای ۵۰ تا ۵۰۰ درجه سانتیگراد دارد.

 

18. کاردک

کاردک ابزاری ساده، کوچک، ارزان اما ضروری برای هر خانه است. این ابزار برای بتونه‌کاری و یا صاف کردن دیوارهای خشک مفید است. (در ساختمان‌سازی به ورقه ای از گچ که میان دو لایه ضخیم از کاغذ یا مقوا فشرده شده و برای ساخت دیوارهای جداکننده داخلی و سقف از آن بهره بگیرند دیوار خشک (Drywall) یا گچ‌برگ (Gypsum Board) گفته می‌شود). همچنین زمانی‌که می‌خواهید درزهای کوچک را پر کنید، مثل جای میخ‌ها روی دیوار، این ابزار به کارتان می‌آید.

 

19. چراغ پیشانی

چراغ پیشانی را می‌توان به دست سوم تشبیه کرد، مانند اینکه با دست سوم چراغ قوه را نگه داشته‌اید. چراغ‌های پیشانی، بیشتر در فضاهای تنگ یا تاریک که دستانتان درگیر کار دیگری است بسیار کاربردی هستند.

 

20. مولتی‌متر

اگر قصد دارید کارهای برقی انجام دهید یا نیاز به دانستن ولتاژ هر قسمت از خانه دارید، به یک مولتی‌متر نیاز خواهید داشت.

 

21. بیل حفاری

اگر حیاط یا زمین چمن دارید، برخی مواقع نیاز به بیل خواهید داشت. چه هنگام کندن چاله‌ای برای کوبیدن فنس‌، چه برای باغبانی و درختکاری، بیل حفاری ابزار مناسبی برای این کارها خواهد بود.

 

22. موتور برق

اگر در جایی زندگی می‌کنید که مدام با قطعی برق مواجه هستید، به یک موتور برق نیاز دارید. آب‌و‌هوای نامساعد و خاموشی‌های ناگهانی و غیر‌منتظره روز‌ به‌ روز رایج‌تر می‌شوند. اما  قطع برق نباید باعث شود زندگی شما متوقف شود (مثلاً غذاها فاسد شود).

 

23. فرغون یا چرخ‌دستی

هر از گاهی لازم می‌شود مواد سنگین یا بدقلق را حمل یا جابجا کنید. شن نخودی برای پیاده‌رو، خاک برای باغچه یا آجر برای شومینه، باید با فرغون جابجا شوند. فرغون یا چرخ دستی‌های مخصوص برای حمل و نقل وسایل سنگین و حجیم عالی هستند.

 

24. دستگاه منگنه

دستگاه‌های منگنه ابزارهای پیچیده و پیشرفته‌ای نیستند اما کاربردهای متنوعی دارند. چه  برای نصب برزنت و چه برای محکم کردن یک طناب در جای خود، دستگاه‌های منگنه بسیار سودمند هستند. استفاده از این ابزار نیز آسان است.

 

25. اره برقی

اگر زمین‌ یا باغ دارید، ممکن است نیاز به یک اره برقی پیدا کنید. منظور این نیست که همه درختان یا هر چیز دیگری را قطع کنید، اما در مناطق با درختان بسیار، داشتن اره برقی ضروری است. اره‌های برقی برای کوتاه کردن شاخه‌های بزرگ و بریدن درختانی که در طی طوفان سقوط کرده‌اند، بسیار مناسب هستند.

 

26. شن‌کش (چنگک)

اگر حیاط یا محوطه دارای چمن دارید، چنگک به کارتان می‌آید. حتماً یک چنگک مقاوم و مناسب برای نیازهای خانه‌تان خریداری کنید. چنگک‌ها بسته به نوع محیط و نوع کار متفاوت هستند، مثلا کسی که در صحرا کار می‌کند، به یک نوع چنگک متفاوت نیاز دارد نسبت به کسی که هر از گاهی برگهای باغچه‌اش را جمع می‌کند.

 

27. تراز

هر نوع پروژه‌ای نیاز به یک تراز دارد. برای اطمینان از برش، آویزان کردن یا نصب با زاویه صحیح، داشتن یک تراز ضروری است.

 

28. آچار لوله

اگر قصد دارید هرگونه کار لوله‌کشی را در خانه انجام دهید، آچار لوله به کارتان می‌آید. این ابزار به ویژه برای لوله‌های نرم‌تر ساخته‌شده از فولاد گالوانیزه یا آهن کاربرد دارد.

 

29. برگ‌روب

برگ‌روب ابزار سودمندی است حتی اگر هیچ برگی برای روبیدن وجود نداشته باشد. این ابزارها برای زدودن خاک اره، علف‌ها و چمن‌های زده شده و سایر موارد ناخواسته در مسیر ورودی خانه‌ یا در گاراژ، بسیار مفید واقع می‌شوند.

 

30. تفنگ میخکوب

کوبیدن میخ به دیوار ممکن است در ابتدا مفید و خوشایند باشد، اما به تدریج خسته‌کننده می‌شود. هر کسی که بخواهد به‌ طور جدی وارد کار تعمیرات خانه خود شود حتما به یک تفنگ میخکوب نیاز دارد. موقع ساختن یک بخش اضافه در خانه، نرده ساختن یا حتی کار سقف‌سازی، داشتن تفنگ میخکوب ضروری است.

 

31. کارواش خانگی (شوینده پرفشار)

کارواش‌های خانگی یا شوینده‌های پرفشار برای اهداف متعددی استفاده می‌شوند. این شوینده‌ها می‌توانند به تمیز کردن کامل کف زمین، پاک کردن رنگ‌های قدیمی خانه و حتی تمیز کردن پیاده‌رو کمک کنند. سعی کنید برای نیازهای خود، بهترین کارواش خانگی با فشار آب مناسب را تهیه کنید.

 

32. ست آچار بکس

به منظور باز کردن مهره‌ها و پیچ‌ها، به یک ست آچار بکس قابل‌اطمینان نیاز دارید. ست آچار بکس با متعلقات استاندارد می‌تواند برای بسیاری از پروژه‌های ساختمانی پیشرفته مفید باشد و قابلیت استفاده طولانی‌مدت را خواهد داشت.

 

33. دریل برقی شارژی

دریل برقی نیز یکی از ابزارهای ضروری هر خانه است. در اکثر پروژه‌های برقی و حتی برای کارهای ساده به دریل برقی نیاز دارید. برای آویزان کردن اشیاء مختلف، باز هم به یک دریل برقی نیاز دارید.

 

34. ست سر‌مته‌

مته برقی ابزار مهمی است، اما ست سر‌مته نیز به همان اندازه مهم است. با خرید یک ست 20 عددی یا بیشتر، تقریباً تمام اندازه‌های متداول سر مته را در اختیار دارید. می‌توانید موقع نیاز، اندازه‌های خاص و تخصصی را نیز تهیه کنید.

 

35. اسکنر دیواری

اسکنر دیواری ابزاری بسیار سودمند است، مگر اینکه بخواهید در خانه‌ای با دیوارهای خالی زندگی کنید. اسکنر دیواری به شما کمک می‌کند که مکان مناسب و ایمن برای آویزان کردن هر چیزی در خانه خود را پیدا کنید.

 

36. دم‌ باریک

دم باریک‌ها برای کسانی که با سیم یا مواد پیچیده‌تر کار می‌کنند، کارساز هستند. از این ابزارها برای بریدن و قطع کردن سیم و خم‌کاری‌های ظریف استفاده می‌کنند.

 

37. شیلنگ بادوام

برای حفظ و زیباسازی فضای سبز منزل خود، نیاز به یک شیلنگ با کیفیت و بادوام دارید. بهتر است یک نازل (سرشیلنگ، افشانک) چندمنظوره نیز تهیه کنید که علاوه بر آبیاری گیاهان، قابلیت شستشوی ماشین یا کارهای دیگر را نیز داشته باشد.

 

38. قیچی باغبانی

بهترین ابزار برای هرس بوته‌ها، قیچی‌های باغبانی دستی هستند. می‌توانید از قیچی باغبانی برای چیدن گل‌ها، گیاهان و سبزیجات استفاده کنید.

 

39. ست آچار آلن

برای مونتاژ مبلمان، ست آچار آلن از ابزارهای ضروری است. برخلاف سایر ابزارها، هیچ جایگزینی برای آچار آلن وجود ندارد. هیچ جعبه ابزاری بدون ست آچار آلن چند سایز کامل نمی‌شود.

 

40. آچار فرانسه

برخی از پروژه‌ها نیاز به شبکه و قدرت یک آچار فرانسه خوب دارند. حتما یک آچار فرانسه محکم و مقاوم بخرید. بهتر است دو آچار فرانسه با اندازه‌های مختلف تهیه کنید.

 

41. پتک

برخی از کارها وجود دارد که چکش‌های معمولی از عهده آنها برنمی‌آیند، و اینجاست که باید از یک پتک استفاده کرد. برای پروژه های تخریب مانند شکستن دیوار خشک یا کوبیدن پایه حصارهای جدید، به یک پتک 10 پوندی (یا سنگین‌تر) نیاز دارید.

 

42. محافظ گوش

شما باید نه تنها از چشمان خود، بلکه از گوش‌های خود نیز محافظت کنید. اگر از ابزارهای برقی بزرگ استفاده می‌کنید، باید از محافظ گوش نیز استفاده کنید (برای محافظت از گوش‌های خود در برابر صداهای بلند).

 

43. سوهان

کاغذ سنباده برای صاف کردن برخی سطوح کارایی دارد، اما وقتی صحبت از فلز می‌شود، به سوهان فلز نیاز دارید. از این ابزار برای ساییدن و صاف کردن لبه‌های تیز و برنده فلزات استفاده می‌شود.

 

44. انبر کلاغی

آچار یا انبردست برای هر جسمی مناسب نیستند. انبر کلاغی برای گرفتن لوله‌ها و بازکردن مهره‌های مختلف بسیار عالی است و به همین دلیل یکی از ابزارهای همه‌کاره محسوب می‌شود.

 

45. گونیای مرکب فلزی

برای ایجاد یک زاویه مناسب، به گونیای مرکب فلزی نیاز دارید. این ابزار برای اندازه‌گیری و زاویه‌زنی مناسب و ایجاد زوایای 45 درجه کاربرد دارد.

 

46. اره گردبر

برای کارهای نجاری، اره گردبر ابزار مناسبی است. اره گِردبُر در بریدن قطعات بزرگ چوب و حتی لوله‌های فلزی بسیار کاربردی است.

 

47. سنباده‌ زن اوربیتال

سنباده برقی برای سنباده زدن سطوح، کارایی بالایی دارد. از این سنباده برای پرداخت و صاف کردن انواع سازه‌های چوبی مانند بازسازی مبلمان استفاده می‌شود. این ابزار کاربردی به صرفه‌جویی در زمان نیز کمک می‌کند.

 

48. انبر قفلی

انبر قفلی قابلیت باز کردن پیچ‌ها و میخ‌ها را دارد، همچنین قادر است زیپ کیسه‌هایی که به سختی بسته می‌شوند را به راحتی ببندد. علاوه بر این، می‌تواند اشیاء کوچک را به هم متصل کرده و ثابت نگه دارد.

 

49. دریل شارژی

هرکسی که قصد دارد بهبودی اساسی در خانه خود انجام دهد، باید روی یک دریل شارژی خوب سرمایه‌گذاری کند. هنگام نصب ورق عرشه و سایر کارهای ساختمانی، دریل‌های شارژی می‌توانند با قدرت، پیچ‌های بلند را به درون سطح هدایت کنند (فرو ‌کنند).

 

50. ماسک

اگر به کار نجاری یا رنگ‌آمیزی فضاهای داخلی مشغول هستید، نیاز به یک ماسک خوب دارید. اطمینان حاصل کنید که ماسک مورد استفاده شما برای کارهای مرتبط، مناسب است.

Ad image
منبع:upgradedhome
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل