لیست تعمیراتی که باید در منزل انجام دهیم

توسط بهنام افزودن دیدگاه
لیست تعمیراتی که باید در منزل انجام دهیم
Ad image

لیست تعمیراتی که باید در منزل انجام دهیم

اساساً هر خانه‌ای به‌طور دوره‌ای یا حتی به طور اتفاقی به تعمیرات نیاز پیدا می‌کند. دسته‌ای از پروژه‌های تعمیرات ساختمان به دانش و تجربه زیادی نیاز دارند یا انجام آن توسط یک فرد امکان‌پذیر نیست. تعمیراتی وجود دارند که انجام دادن آن‌ها می‌تواند برای افراد عادی خطرناک باشد یا حتی برای انجام دادن آن‌ها به ابزارهای گران قیمت نیاز داشته باشیم که خرید آن‌ها از نظر اقتصادی بصرفه نباشد.

در حالی که توصیه می‌شود بخشی از تعمیرات خانه را به افراد متخصص واگذار کنیم، پروژه‌های دیگری نیز وجود دارند که افراد عادی نیز قادر به انجام دادن آن‌ها هستند. اگر به انجام دادن کارهای فنی و تعمیرات ساختمان علاقه‌مند هستید، در این مقاله مجله کیف ابزار را همراهی کنید.

 

تعمیر نشت آب دستشویی

دلایل مختلفی برای نشت آب توالت می‌تواند وجود داشته باشد. خوشبختانه اغلب افراد به‌سادگی می‌کنند مشکل نشت آب دستشویی را عیب یابی و آن برطرف کنند. نشت آب دستشویی می‌تواند از خرابی واشر آب‌بندی، زنجیر سوپاپ فلاش تانک، رابط لوله آب و غیره سرچشمه بگیرد و تعمیر آن معمولاً ساده و ارزان است.

برای رفع این مشکلات تنها کافی است تا به فروشگاه شیرآلات یا ابزار فروشی‌ سر زده و قطعه جایگزین را خریداری کنید. گاهی مشکل نشت آب تنها با تعویض واشر یا آب‌بندی رابط رفع می‌شود.

برطرف کردن آسیب‌دیدگی سطح دیوار

آسیب‌دیدگی دیوار یکی از رایج‌ترین اتفاقاتی است که به دلیل برخورد اجسام یا کندن میخ و منگنه از روی آن بر جا می‌ماند. رفع آسیب‌دیدگی‌های بزرگ یا سوراخ‌های کوچک ناشی از میخ و منگنه، فرایند سر راستی دارد که افراد عادی نیز قادر به انجام دادن آن هستند. برطرف کردن آسیب دیدگی دیوار به اندازه آسیب، نوع دیوار و نوع پوشش سطح دیوار بستگی دارد.

برای پوشاندن آسیب دیدگی‌های کوچک، معمولاً ابتدا باید سوراخ‌ها را با بتونه پوشش دهیم. سپس، سطح دیوار را با سنباده نرم صاف و یکدست کنیم و در نهایت سطح دیوار را با رنگ، کاغذ دیواری و غیره بپوشانیم. تعمیر آسیب‌دیدگی‌های کوچک فرایند ساده‌ای دارد و افراد عادی نیز به راحتی قادر به انجام دادن آن هستند.

 

برطرف کردن گرفتگی لوله‌ها

گرفتگی لوله‌های آب و فاضلاب یکی از اتفاقات رایجی است که حتی برای افرادی که در زمان ریختن پسماند چسبناک مواد غذایی در سینک ظرفشویی یا روشویی سنگی محتاطانه رفتار می‌کنند نیز می‌تواند اتفاق بیفتد. فرقی نمی‌کند که گرفتگی لوله از افتادن تصادفی اجسام در لوله یا در نتیجه چسبیدن جرم در طی چند سال ایجاد شده باشد. اغلب اوقات، می‌توانیم گرفتگی لوله‌های آب و فاضلاب را بدون کمک گرفتن از افراد متخصص برطرف کنیم.

برای برطرف ساختن گرفتگی لوله‌های فاضلاب می‌توانیم از دستگاه‌های لوله بازکن یا مایع‌های لوله بازکن استفاده کنیم. انواع مختلفی از مواد لوله باز کن در بازار وجود دارند که از مواد طبیعی یا ترکیبات شیمیایی قوی ساخته می‌شوند. اگر به طور پیوسته با گرفتگی لوله مواجه می‌شوید، می‌توانید به خریدن فنر لوله بازکنی نیز فکر کنید که ابزار موثری برای برطرف کردن گرفتگی لوله فاضلاب محسوب می‌شود و استفاده از آن نیز آسان است.

نقاشی دیوارهای ساختمان

کمک گرفتن از نقاش حرفه‌ای می‌تواند به ما کمک کند تا وقت و انرژی کمتری را برای نقاشی ساختمان مصرف کنیم اما استفاده از این خدمات می‌تواند هزینه قابل توجهی را به مالک ساختمان تحمل کند. با برنامه‌ریزی، استفاده از ابزارهای مناسب و کمی مهارت یا دقت می‌توانیم دیوارهای ساختمان را نقاشی کنیم. به خاطر داشته باشید که در زمان نقاشی ساختمان نباید اصول آن را نادیده گرفته و از راه‌کارهای میان‌بر استفاده کنیم.

اطمینان حاصل کنید که قبل از آغاز فرایند نقاشی سطوح به خوبی هموار شده‌اند و هیچ‌گونه آلودگی نیز روی سطوح دیوار وجود ندارد. از آستر و رنگ با کیفیت برای نقاشی دیوارها استفاده کنید. انجام دادن نقاشی ساختمان می‌تواند به ما کمک کند تا برای تغییر شرایط محیط زندگی، هزینه بسیار کمتری را پرداخت کنیم.

 

تعمیر حصار

اگرچه نصب حصار معمولاً با کمک افراد حرفه‌ای امکان‌پذیر است اما مالک خانه معمولاً به‌تنهایی نیز می‌تواند حصار خانه را تعمیر کند. ما می‌توانیم ستون‌های پوسیده را تعویض کنیم، چوب‌های حصار را سنباده بزنیم و آن را نقاشی کنیم و حتی استحکام زنجیره چوب‌های حصار را بررسی و نقایص را برطرف کنیم.

از آنجایی که نقایص کوچک در طول زمان می‌توانند به مشکلات بزرگ تبدیل شوند، تعمیر حصار خانه را نباید به آینده نامعلوم موکول کنیم.

تعمیر و نگهداری ناودان

تعمیرو نگهداری ناودان یکی از اقدامات ضروری در هر خانه‌ای است که معمولاً نادیده گرفته می‌شود تا در نهایت به یک مشکل جدی و هزینه‌بر تبدیل شود. برای جلوگیری از این اتفاق، یک برنامه زمان‌بندی برای تعمیر و نگه‌داری ناودانی خانه تنظیم کنید و به آن پایبند باقی بمانید. تمیز کردن و بررسی وضعیت ناودان خانه به طور منظم می‌تواند طول عمر آن را به طور قابل توجهی افزایش دهد و از خسارت‌های بیشتری که از نشت آب به سقف خانه ناشی می‌شود، جلوگیری کند.

در صورتی که هنگام بررسی وضعیت ناودان از وجود عیوب جزئی مانند افتادگی یا سوراخ‌های کوچک مطلع شویم می‌توانیم به سادگی این مشکلات جزئی را برطرف کنیم. تعمیر و نگهداری ناودان به ما کمک می‌کند تا هزینه کمتری را برای خرید ناودان جدید یا برطرف کردن خسارت‌های ناشی از انباشتگی آب باران و برف روی سقف خانه جلوگیری کنیم.

 

خانه را درزگیری کنید

دستگاه چسب آکواریوم ارزان قیمت یکی از بهترین ابزارهایی است که برای پوشاندن شکاف‌ها و ترک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید در نگاه اول، درزگیری خانه کار دشواری به نظر برسد اما هر فردی به راحتی می‌تواند بدون کم گرفتن از دیگران ترک‌ها و نواقص خانه را با چسب درزگیر بپوشاند.

اطمینان حاصل کنید که از درزگیر مناسب برای موقعیت‌های مختلف استفاده می‌کنید. پیش از آغاز درزگیری ابتدا محیط کار را آماده کنید و سپس از اعمال چسب درزگیر اجازه دهید تا خشک شود.

تعویض سر دوش

رسوبات آهکی در طول زمان می‌تواند عملکرد سر دوش برای پخش کردن یکنواخت آب را مختل کند؛ بنابراین تعویض سر دوش قدیمی با سر دوش جدید می‌تواند تغییر قابل توجهی را به همراه داشته باشد. برخی از افراد گمان می‌کنند که تعویض سر دوش قدیمی یا شکسته کار دشواری است اما در واقعیت یکی از آسان‌ترین تعمیرات خانه محسوب می‌شود.

اگر سر دوش عملکرد مناسبی در پخش کردن یکنواخت آب ندارد، توصیه میکنیم تا به سرعت آن را تعویض کنید. برای آشنایی با نحوه تعویض سر دوش، دستورالعمل روی جعبه را دنبال کنید. جدا کردن سر دوش قدیمی و حذف آن معمولاً سخت‌ترین مرحله از تعویض سر دوش قدیمی محسوب می‌شود که در چنین شرایطی استفاده از یک آچار مناسب می‌تواند راه‌گشا باشد.

نگهداری و مرتب کردن چمن حیاط

اگر علف‌های هرز چمن‌های باغچه را تسخیر کرده‌اند یا چمن شکل نامرتب، ناپیوسته و ناهمواری دارد، شاید گمان کنید که به یک باغبان با تجربه برای رفع این مشکل نیاز داشته باشید. اگر موجودی حساب بانکی ما برای استخدام یک باغبان کافی نباشد، می‌توانیم بدون کمک دیگران چمن باغچه را احیا و مرتب کنیم. برای نگهداری و احیا چمن ابتدا باید مشکل آن را ریشه‌یابی کنیم اما در اغلب شرایط می‌توانیم با استفاده از حشره‌کش، کوددهی یا ترکیب این دو تکنیک، یک باغچه سرسبز در اختیار داشته باشیم.

 

تعمیر چکه کردن شیر آب

چکه کردن شیر آب غالباً یک مشکل بسیار مهم محسوب نمی‌شود اما شیرهای خراب منابع آبی ارزشمند را به هدر می‌دهند و می‌توانند به افزایش قبض آب نیز منجر شوند. به علاوه، صدای چکه کردن آب نیز برای برخی افراد به شدت آزار دهنده است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا چکه کردن شیر آب را نادیده نگیرید و به جای زنگ زدن به تعمیرکار، خودتان برای تعمیر آن اقدام کنید. در بسیاری از مواقع مشکل چکه کردن شیر آب با تعویض واشر یا اورینگ فرسوده برطرف می‌شود. برای تعویض واشر فرسوده به یک آچار و پیچ گوشتی مناسب نیاز داریم.

تعمیر توری پنجره

توری پنجره ما را قادر می‌سازد تا بدون مزاحمت حشرات بتوانیم از هوای تازه لذت ببریم اما وجود پارگی یا سوارخ روی توری پنجره می‌تواند این مزیت را از بین ببرد. تعویض توری پنجره می‌تواند هزینه قابل توجهی را به همراه داشته باشد، به ویژه اگر پنجره سفارشی در اختیار داشته باشیم و یا بخواهیم از کمک افراد حرفه‌ای استفاده کنیم.

مالک ساختمان به سادگی می‌تواند از راه‌کارهایی مانند خرید کیت‌های تعمیر توری پنجره یا تعویض توری استفاده کند. کیت‌های تعمیر توری پنجره معمولاً تمامی اجزای مورد نیاز برای این کار را شامل می‌شوند.

 

مسیر پارکینگ را تعمیر و بازسازی کنید

شاید تعمیر مسیر پارکینگ در فهرست اولویت‌های ما قرار نداشته باشد اما یکی از اقداماتی است که تاثیر مهمی در ظاهر خانه دارد. در حالی که ایجاد یا بازسازی مسیر پارکینگ می‌تواند هزینه قابل توجهی را به همراه داشته باشد اما شستشو، تعمیر و بازسازی مسیر پارکینگ از جمله اقداماتی هستند که می‌توانیم به تنهایی و با کمترین هزینه انجام دهیم. شاید برای این کار به یک دستگاه شستشوی کف نیاز داشته باشیم اما سایر ابزارهای مورد استفاده برای بازسازی مسیر پارکینگ معمولاً ارزان قیمت هستند.

تعمیر و نگهداری ایوان چوبی خانه

تعمیر و نگهداری ایوان خانه به ویژه در صورتی که از جنس چوب ساخته شده باشد، اهمیت و تاثیر زیادی در طول عمر آن و کاهش هزینه‌ها دارد. ایوان فضای بیرون خانه را تشکیل می‌دهد و در معرض عوامل طبیعی فضای باز مانند باد، باران و گرد و خاک قرار دارد. در صورتی که تخته ایوان در حال پوسیدگی باشد، می‌توانیم تخته نو را به همان اندازه برش بزنیم و آن را جایگزین کنیم.

شستشو، سنباده زدن و نقاشی از جمله اقداماتی هستند که می‌توانیم به تنهایی انجام دهیم. این اقدامات موجب می‌شود تا ایوان خانه همواره ظاهر مناسبی داشته باشد و طول عمر آن نیز افزایش یابد.

 

حذف و جایگزین کردن کاغذ دیواری

 اگرچه حذف کاغذ دیواری قدیمی مستلزم صرف وقت و حجم فعالیت زیادی است اما می‌توانیم آن را نیز به تنهایی انجام دهیم. در صورت همراهی یکی از اعضای خانواده، تعویض کاغذ دیواری خانه به سادگی امکان‌پذیر خواهد بود. رطوبت و صبر از جمله عناصر کلیدی برای کاغذ دیواری قدیمی محسوب می‌شوند.

تعویض فیلتر سیستم تهویه مطبوع

تعمیر، نگهداری و رفع مشکلات سیستم تهویه مطبوع غالباً به سادگی امکان‌پذیر است. اگر در خانه اجازه‌ای زندگی می‌کنید یا مالک خانه هستید، بهتر است تا با چگونگی عملکرد سیستم تهویه مطبوع و محل قرارگیری اجزای آن آشنا شوید.

تعویض دوره‌ای فیلترهای هوا کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد، فشار کمتری را به سیستم تهویه وارد می‌کند و حتی می‌تواند به کاهش قبض برق منجر شود.

 

تعمیر تخته‌های کف خانه

صدای جیر جیر ناشی از راه رفتن روی تخته‌های کف خانه می‌تواند به شدت آزار دهنده باشد و حتی خطراتی را برای ساکنین ساختمان به همراه داشته باشد. بسیاری از مشکلات آزار دهنده تخته‌های کف خانه به سادگی قابل رفع هستند و می‌توانیم تعمیر تخته‌های کف خانه را به تنهایی نیز انجام دهیم. گاهی برای تعمیر تخته‌های کف مجبور هستیم تا آن‌ها را در محل مناسب محکم کنیم و از میخ یا چکش برای این کار استفاده کنیم.

رفع نشتی لوله آب

یافتن و تعمیر محل نشتی لوله آب می‌تواند کاری پیچیده و دشوار باشد اما برای برطرف کردن نشتی‌های ساده لوله‌ آب آشپزخانه یا حمام می‌توانیم از یک آچار استفاده کنیم. برای این کار ابتدا منشا مشکل را جستجو کنید. سپس، محل اتصال را محکم کرده یا لوله را به خوبی آب‌بندی کنید. برای رفع نشتی لوله آب معمولاً به کمی آموزش، آچار لوله و نوار تفلون نیاز داریم.

 

بازسازی کف چوبی خانه

کف چوبی ساختمان در معرض ساییدگی و آسیب‌های مختلفی قرار دارد که به همین دلیل می‌تواند ظاهر نامناسبی نیز داشته باشد. واگذار کردن تعمیر کف چوبی ساختمان می‌تواند هزینه قابل توجهی را برای مالک ساختمان به همراه داشته باشد. افراد عادی نیز می‌توانند تعمیر کف چوبی خانه را انجام دهند. هرچند بازسازی و نقاشی کف چوبی خانه به تنهایی می‌تواند زمان زیادی طول بکشد اما در نهایت هزینه کمتری را به همراه خواهد داشت. در ابتدا می‌توانید از یک اتاق کوچک شروع کنید و در صورتی که از نتیجه آن رضایت داشتید، کف چوبی سایر قسمت‌های خانه را نیز تعمیر کنید.

ترمیم درز کاشی حمام

درز کاشی حمام در طول زمان می‌تواند به محلی برای تجمع کپک‌ها تبدیل شود و به همین دلیل توصیه می‌شود تا کاشی حمام را به طور دوره‌ای آب‌بندی کنیم. تعمیر درز کاشی حمام کار ساده‌ای نیست اما هر فردی می‌تواند این کار را انجام دهد. حذف متریال قدیمی موجود در بین درز کاشی‌ها سخت‌ترین مرحله از ترمیم درز کاشی حمام محسوب می‌شود که با استفاده از ابزار مناسب می‌توانیم این کار را به سرعت انجام دهیم.

 

تعمیر سیفون ظرفشویی

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی در سیفون ظرفشویی، از باز کردن آن اجتناب کرده و با لوله‌کش تماس بگیرند اما بسیاری از عیوب سیفون ظرفشویی به سادگی قابل برطرف کردن هستند. برای این کار تنها کافی است تا با استفاده از ابزار مناسب وضعیت سیفون را بررسی کرده و پس از برطرف ساختن عامل گرفتگی، آن را با نوار تفلون به خوبی آب‌بندی کنید.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل