معرفی دستگاه جوش شارژی ES200i، محصول مشترک دیوالت و ایساب

توسط مرتضی اصفهانی 13 دیدگاه
معرفی دستگاه جوش شارژی ES200i، محصول مشترک دیوالت و ایساب
Ad image

معرفی دستگاه جوش شارژی ES200i، اینورتر جوشکاری 200 آمپر مدل RENEGADE VOLT ES200i

امروز در مجله کیف ابزار به سراغ معرفی یکی از جالب‌ترین و به عبارت بهتر، خفن‌ترین محصولات دو شرکت ایساب و دیوالت می‌رویم و با ویژگی‌ها و امکانات دستگاه جوش شارژی ES200i آشنا می‌شویم. بله درست خواندید، دستگاه جوش شارژی!

البته قبل از شروع باید این نکته را در نظر داشته باشیم که ساخت بخش اینورتر این محصول توسط شرکت ESAB و طراحی قسمت باتری‌های شارژی به وسیله شرکت DeWalt انجام شده است و در واقع می‌توان گفت که این محصول، حاصل همکاری مشترک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در حوزه تولید ابزارهای جوش و برش و یکی از مطرح‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه باتری‌های شارژی است.

همه ما کم و بیش با دستگاه‌های جوش یا اینورترهای جوشکاری آشنا هستیم و شاید تجربه کار با آنها را نیز داشته باشیم اما اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در خصوص عملکرد این ابزار هستید، بهتر است مقاله “معرفی روش‌های مختلف جوشکاری” را مطالعه کنید.

شاهکار دیوالت و ایساب، دستگاه جوش شارژی ES200i

معرفی دستگاه جوش شارژی 200 آمپر ESAB

دستگاه جوش شارژی ES200i که به طور رسمی با نام ESAB RENEGADE VOLT ES200i شناخته می‌شود، از نظر عملکرد فنی تفاوتی با مدل‌های رایج ندارد اما زمانی‌که یک اینورتر جوشکاری بدون اتصال به برق شهری و تنها با استفاده از باتری بتواند عملیات سنگین جوشکاری را با ظرافت و دقت بسیار بالا انجام دهد، آنوقت است که مسئله بسیار پیچیده و البته جذاب می‌شود.

البته شاید این سوال پیش بیاید که با وجود جریان برق، چه نیازی به صرف هزینه اضافی و خرید این دستگاه وجود دارد؟ با اینکه مفهوم این سوال تا حد زیادی منطقی به نظر می‌رسد اما در مورادی مانند کار در ارتفاع، جوشکاری در محیطهای خارجی یا حتی قطع برق در شرایط اضطراری، وجود ابزاری مانند دستگاه جوش شارژی ES200i می‌تواند شاه‌کلید حل مشکلات ما باشد و با حذف کابل برق و مشکلات ناشی از جریان‌کشی بیش از حد، جوش‌های بسیار تمیز و باکیفیتی را در اختیار ما قرار بدهد.

دستگاه جوش شارژی ES200i از نظر ظاهری یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین محصولات موجود در بازار است که با ترکیب رنگ‌های زرد و مشکی و با بهره‌گیری از مواد باکیفیت و طراحی فیزیکی منحصربفرد، توانمندی بالای شرکت‌های دیوالت و ایساب در طراحی محصولات قدرتمند و حرفه‌ای را به رخ کاربران و شرکت‌های رقیب می‌کشد. وزن اینورتر این محصول به تنهایی در حدود 19 کیلوگرم بوده و همراه با محفظه و 4 عدد باتری به 25 کیلوگرم می‌رسد که برای یک دستگاه جوش شارژی، مقادیر قابل قبول و مناسبی هستند.

سیستم تغذیه شارژی در اینورتر جوشکاری شارژی 200 آمپر ESAB

سیستم تغذیه شارژی در اینورتر جوشکاری شارژی 200 آمپر ESAB

این محصول دارای دو بخش مجزا شامل اینورتر و محفظه باتری است که توسط دو عدد قلاب پدالی به یکدیگر متصل می‌شوند. محفظه بخش باتری‌ها دارای چهار پورت کشویی مجزا برای اتصال 4 عدد باتری از نوع DeWalt FLEX VOLT است که در این محصول از 4 عدد باتری 20/60 ولت با ظرفیت 12 آمپرساعت استفاده شده و همراه با محصول در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. خروجی این محفظه نیز از طریق یک کانکتور ضامن‌دار به پنل پشتی اینورتر متصل شده و دستگاه به صورت خودکار این اتصال را تشخیص می‌دهد. میزان شارژدهی این 4 باتری بگونه‌ای است که در هربار شارژ کامل می‌توان تا 30 عدد الکترود قطر 2.5 با طول 25 سانتی‌متر را به طور کامل ذوب کرد.

همچنین امکان استفاده از باتری‌های 6 و 9 آمپرساعتی نیز در این دستگاه وجود دارد اما باید توجه داشت که برای داشتن عملکرد مطلوب بهتر است که هر 4 باتری دستگاه دارای ظرفیت یکسان و ترجیحا از نوع 12 آمپرساعت باشند. زمان لازم برای شارژ کامل باتری‌های 12 آمپرساعتی با استفاده از شارژ مخصوص دستگاه در حدود 2 ساعت خواهد بود.

بخش اصلی این دستگاه دارای عملکرد ساده و ساختار بسیار جذابی است که با وجود یک صفحه نمایش بزرگ رنگی و سوئیچ کنترل چرخشی، کلیه پارامترهای دستگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار کاربر قرار گرفته و تنظیمات موردنظر در کسری از ثانیه اعمال خواهند شد. بدنه دستگاه از مواد بسیار مقاوم با استانداردهای صنعتی ساخته شده و تا حد زیادی در برابر فشار و ضربه مقاومت دارد. وجود سه دستگیره مختلف در قسمت فوقانی محصول نیز امکان حمل و جابجایی دستگاه را در شرایط مختلف فراهم می‌کند.

مشخصات فنی اینورتر جوشکاری شارژی 200 آمپر ESAB

مشخصات فنی اینورتر جوشکاری شارژی 200 آمپر ESAB

از نظر فنی، دستگاه جوش شارژی ES200i یک اینورتر با حداکثر جریان خروجی 200 آمپر است و قابلیت انجام جوشکاری در دو حالت SMAW/MMA (الکترود دستی) و GTAW (جوشکاری تنگستن با گاز محافظ خنثی) را دارد. تغذیه این دستگاه در سه حالت مختلف اعم از برق مستقیم، باتری و حالت AMP+ Hybrid امکان‌پذیر است که حداکثر جریان خروجی در حالت برق مستقیم برابر با 200 آمپر و در حالت باتری برابر با 150 آمپر خواهد بود.

در حالت AMP+ Hybrid ترکیبی از جریان برق مستقیم و نیروی باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا برای جلوگیری از قطع فیوزهای ضعیف و افزایش خروجی دستگاه در حین استفاده از ورودی متناوب 120 ولت کاربرد دارد. از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول می‌توان به سیستم Hot-Start، تکنولوژی Arc-Force، حافظه داخلی با قابلیت ثبت تنظیمات برای 10 حالت مختلف جوشکاری و توانایی ذوب الکترودهای سلولزی 6010 اشاره کرد.

این محصول همراه با 4 عدد باتری 20/60 ولت FLEX VOLT با ظرفیت 12 آمپرساعت، محفظه اختصاصی 4 پورت برای نصب باتری، شارژر با قابلیت شارژ سریع و همزمان 4 عدد باتری، انبر جوش و انبر اتصال با کابل ضخیم مسی و یک عدد بند دوشی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
13 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل