آیا اره های Sawzall و Reciprocating Saw یکی هستند؟

توسط بهنام افزودن دیدگاه
آیا اره های Sawzall و Reciprocating Saw یکی هستند؟
Ad image

آیا اره های Sawzall و Reciprocating Saw یکی هستند؟

شرکت میلواکی در سال 1951 میلادی ابزار جدیدی را به نام Sawzall به مردم جهان معرفی کرد. از زمان معرفی این ابزار تاکنون، برخی گمان می‌کنند که تفاوتی بین اره‌های Sawzall و Reciprocating Saw وجود ندارد که در بازار ابزار با نام اره افقی‌بر شناخته می‌شوند. مجله کیف ابزار در این مقاله به این پرسش پاسخ می‌دهد که آیا اره‌های Sawzall و Reciprocating Saw یکی هستند؟

عبارت Sawzall یک عنوان اختصاصی است که توسط میلواکی برای اشاره به مجموعه ابزارهای شارژی و بی‌سیم افقی‌بر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که بسیاری از مردم دریل بتن‌کن را با برند دریل هیلتی می‌شناسند و به اشتباه از این عنوان برای اشاره به دریل‌های بتن‌کن سایر برندها استفاده می‌کنند، بسیاری از افراد اره‌های افقی بر که بر اساس مکانیسم رفت و برگشت تیغه اره کار می‌کنند را با عنوان اره Sawzalls می‌شناسند.

هیچ یک از شرکت‌های سازنده ابزار، نمی‌توانند برای باقی ماندن در گود رقابت، نو‌آوری‌ها و دستاورد سایر شرکت‌ها را نادیده بگیرند. امروزه، اغلب برندهای شناخته شده در حوزه ابزار‌های برقی، حداقل یک مدل از اره افقی‌بر را به بازار عرضه کرده‌اند و بسیاری از آن‌ها مدل‌های مختلفی را معرفی کرده‌اند که از نظر نحوه تامین برق (سیمی یا شارژی)، قدرت و توان برش دادن سطوح مختلف و حتی طراحی (به طور جمع و جور، ارگونومیک و غیره) با یکدیگر تفاوت دارند.

همانطور که پیچ‌گوشتی‌ رونیکس به دسته پیچ‌گوشتی‌ها تعلق دارد اما تمامی پیچ‌گوشتی‌های موجود در بازار توسط رونیکس تولید نشده‌اند، تمامی اره‌های افقی‌بر نیز اره Sawzall نیستند. به عبارت دیگر، تمامی اره‌های Sawzall در بین اره‌های رفت و برگشتی افقی‌بر دسته‌بندی می‌شوند اما تمامی اره‌های افقی‌بر اره Sawzall نیستند. حتی میلواکی مجموعه دیگری با عنوان اره‌های Hackzalls را معرفی کرده که نوعی اره افقی‌بر محسوب می‌شوند.

اگرچه به درستی می‌توانیم ادعا کنیم که تمامی اره‌های افقی‌بر، Sawzalls نیستند اما تفاوت چندانی در اصول طراحی اره‌های افقی‌بر وجود ندارد. تمامی اره‌های افقی‌بر از نیروی الکتریکی برای حرکت دادن تیغه اره به سمت جلو و عقب استفاده می‌کنند تا بتوانیم سطوح مختلف را با بهره‌وری و راحتی بیشتری در مقایسه با اره دستی برش دهیم. این که از چه عنوانی برای اشاره به اره افقی‌بر استفاده می‌کنیم اهمیتی ندارد، تمامی این دسته از اره‌ها، بر اساس اصول مشابهی کار می‌کنند.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل