کدام یک از دوربین های عیب یابی ریجید برای محیط کار ما مناسب هستند؟

توسط بهنام افزودن دیدگاه
کدام یک از دوربین های عیب یابی ریجید برای محیط کار ما مناسب هستند؟
Ad image

کدام یک از دوربین های عیب یابی ریجید برای محیط کار ما مناسب هستند؟

بدون در اختیار داشتن ابزار مناسب نمی‌توانیم فضاهای تنگ و خارج از دید مستقیم چشم مانند لوله‌های فاضلاب را بررسی کنیم. ریجید به عنوان یکی از برندهای شناخته شده در حوزه ساخت ابزار مجموعه‌ای از دستگاه ویدئو بازرسی سری SeeSnake را معرفی کرده که برای برطرف ساختن نیازهای مختلف طراحی شده‌اند.

در ابتدا، تعداد دوربین‌های بازرسی ریجید به 12 مدل می‌رسید اما برای جلوگیری از سردرگمی افراد، این مجموعه را به 4 مدل کاهش داد. در این مقاله از مجله کیف ابزار ویژگی‌ مدل‌های مختلف دوربین SeeSnake که از مدل‌های MicroReel، MicroDrain، Nano و MicroReel CA تشکیل می‌شود را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانیم انتخاب درستی را بر اساس شرایط محل کار و انتظاراتمان داشته باشیم.

 

کدگذاری انعطاف‌پذیری بر اساس رنگ

رنگ درج شده روی محفظه قرقره یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید در زمان انتخاب دوربین ماری ریجید باید به آن توجه داشته باشیم. ریجید با استفاده از این رنگ‌ها به ما نشان می‌دهد که کابل دوربین به چه اندازه‌ای انعطاف‌پذیری دارد.

بیشترین میزان انعطاف‌پذیری خاکستری
انعطاف‌پذیری نسبتاً زیاد آبی
انعطاف‌پذیری متوسط زرد
انعطاف‌پذیری نسبتاً کم قرمز
کمترین میزان انعطاف‌پذیری یا بیشترین میزان سفتی کابل نارنجی

پس از آشنایی با کدهای رنگی درج شده روی محفظه قرقره می‌توانیم ویژگی‌های هر یک از مدل‌های دستگاه بازرسی SeeSnake را بررسی کنیم.

 

مدل SeeSnake MicroReel APX with TruSense Technology

دستگاه بازرسی مدل MicroReel بزرگترین قرقره را در بین 4 مدل‌ دیگر از دوربین‌های بازرسی مینی برند ریجید در اختیار دارد. این دستگاه از کابل 100 فوتی تشکیل می‌شود که آن را به ابزار مناسبی برای بازرسی لوله‌های 1.5 تا 3 اینچی تبدیل می‌کند. به علاوه، مدل MicroReel بزرگترین دوربین را در بین 4 مدل مختلف از دستگاه بازرسی ویدئویی SeeSnake در اختیار دارد که برای بازرسی لوله‌های طولانی گزینه مناسبی است.

مدل MicroReel از فناوری‌های جدیدی شامل APX True Sense و Self-Leveling Camera بهره می‌گیرد که به افزایش دقت و کیفیت نمایش تصاویر منجر می‌شود. وجود پایه‌ روی محفظه قرقره دستگاه دوربین بازرسی ریجید و امکان استفاده از رابط CSx Via که امکان پخش زنده، ضبط و به اشتراک‌گذاری فیلم دوربین از طریق گوشی موبایل را فراهم می‌کند، از جمله ویژگی‌های کاربردی این دوربین بازرسی هستند.

 

مدل SeeSnake MicroDrain APX with TruSense

دستگاه بازرسی مدل MicroDrain انتخاب مناسبی برای لوله‌های فاضلاب خانگی محسوب می‌شود. این دستگاه به دوربینی با قطر 5 میلی‌متر مجهز شده و می‌تواند برای بررسی وضعیت لوله‌های فاضلاب با قطر 3 میلی‌متر مورد استفاده قرار بگیرد. این ویژگی آن را به گزینه مناسبی برای بررسی فضاهای محدود و باریک تبدیل می‌کند. این مدل نیز مانند MicroReel به فناوری‌های پیشرفته‌ای شامل APX True Sense و فناوری تنظیم خودکار موقعیت دوربین مجهز شده است.

مدل SeeSnake NANOReel Inspection Camera

دستگاه بازرسی برند ریجید مدل Nano برای کاربردهای تخصصی طراحی شده است. این دستگاه می‌تواند به سادگی در لوله‌های با قطر کمتر از 1.25 اینچ حرکت کند و انعطاف‌پذیری بالایی برای حرکت در فضاهای محدود دارد. طراحی مدل نانو به طور جمع و جور و انعطاف‌پذیری بالای آن ما را قادر می‌سازد تا لوله‌کشی‌های پیچ در پیچ و فضاهای غیر قابل دسترس را به راحتی بازرسی کنیم.

مدل SeeSnake MicroReel CA

قابلیت تعویض یا جایگزین کردن قطعات دستگاه‌های بازرسی ویدئویی ریجید، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این تجهیزات محسوب می‌شود. در تمامی مدل‌ها می‌توانیم به سادگی درام (قرقره‌ای که کابل دوربین به دور آن پیچیده می‌شود) را از محفظه دستگاه خارج کنیم. به علاوه، در تمامی مدل‌ها می‌توانیم با توجه به شرایط محیط و نیاز ما از دوربین CA350 استفاده کنیم.

نمایش داده‌های مربوط به زاویه دوربین روی نمایشگر، ما را از موقعیت دوربین مطلع می‌سازد. نمایش تصاویر با استفاده از فناوری HDR، محفظه فلزی از جنس فولاد ضد زنگ از دوربین محافظه می‌کند و چراغ‌های LED تعبیه شده دور دوربین، فضاهای تاریک را به خوبی روشن می‌کنند. دوربین دستگاه بازرسی به لنز Sapphire Spherical Lenses مجهز شده که در برابر ضربه و خط و خش مقاوم است.

 

جمع‌بندی

ریجید با ارائه بروزرسانی رایگان، سطح بالایی از خدمات را به مشتریان این شرکت ارائه می‌دهد. برای این که از دسترسی به جدیدترین ویژگی‌ها و رفع باگ‌های احتمالی مطمعن شویم، می‌توانیم پلتفرم HQX Live را از طریق Wi-Fi بروزرسانی کنیم.

معیارهای انتخاب دوربین بازرسی ویدئویی مناسب، به نیازها و شرایط محل استفاده از دوربین بستگی دارد. در صورتی که به طور پیوسته با لوله‌های فاضلاب بزرگ سروکار دارید و به انعطاف‌پذیری زیادی نیاز دارید، می‌توانید دستگاه بازرسی مدل MicroReel را انتخاب کنید. دستگاه بازرسی مدل MicroDrain یا Nano برای بازرسی لوله‌های باریک فاضلاب و فضاهای محدود مناسب هستند. در شرایطی که تطبیق‌پذیری و قابلیت تعویض قطعات اهمیت دارد، می‌توانیم از دستگاه بازرسی مدل MicroReel CA استفاده کنیم.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل