بهترین روش سرویس و پاکسازی ماشین لباسشویی

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
بهترین روش سرویس و پاکسازی ماشین لباسشویی
Ad image

بهترین روش سرویس و پاکسازی ماشین لباسشویی، روش آسان برای پاکسازی بخش‌های مهم

ماشین لباسشویی از جمله لوازم خانگی پرمصرف و مهمی است که بسیاری از افراد برخلاف استفاده مداوم از آن، با روش پاکسازی آن آشنا نبوده و متاسفانه پس از بروز مشکل به اهمیت این موضوع پی می‌برند.

بنابراین انجام مرتب سرویس‌های دوره‌ای علاوه بر افزایش کارآیی ماشین‌های لباسشویی و بهبود فرآیند شستشو، مانع از ایجاد آلودگی و گرفتگی در بخش‌های مختلف آن می‌شود. به همین علت در این بخش از مجله مجله کیف ابزار با یک روش بسیار ساده و کاربردی برای پاکسازی ماشین‌های لباسشویی خانگی آشنا می‌شویم که با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط کاربران خانگی قابل انجام است.

ماشین لباسشویی، یک ابزار حرفه‌ای برای تمیز کردن لباس‌هاست اما عدم توجه به نظافت این دستگاه، به شکل مستقیم بر روی کیفیت شستشوی لباس‌ها تاثیر می‌گذارد و حتی باعث ایجاد بوی بد در الیاف لباس و بخش‌های داخلی دستگاه می‌شود. برای انجام سرویس پاکسازی ماشین لباسشویی لازم نیست تا یک متخصص حرفه‌ای باشید زیرا در بیشتر موارد سه بخش اصلی ماشین لباسشویی شامل درام یا دیگ شستشو، کشوی مواد شوینده و فیلتر در معرض آلودگی قرار دارند و با انجام چند مرحله ساده می‌توان آنها را مانند روز اول پاکسازی کرد.

تمیز کردن دیگ ماشین لباسشویی

تمیز کردن دیگ ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن درام یا دیگ ماشین لباسشویی، کافی‌ست تا مقداری مایع لباسشویی را به صورت مستقیم در داخل درام بریزید و دمای آب را در بالاترین حالت ممکن (60 درجه یا بالاتر) قرار بدهید؛ سپس دستگاه به صورت خالی روشن کنید و تا پایان فرآیند شستشو منتظر بمانید. به همین راحتی! این کار باعث از بین رفتن انواع آلودگی‌های احتمالی مانند قارچ‌ها، میکروب‌ها و آهک‌های موجود در بخش‌های مختلف دستگاه می‌شود.

تمیز کردن کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی

تمیز کردن کشوی مواد شوینده ماشین لباسشویی

پس از اتمام فرآیند شستشو، نوبت به پاکسازی کشوی مواد شوینده و نرم‌کننده می‌رسد که معمولا پس از چندین بار استفاده دچار آلودگی و حتی کپک‌زدگی می‌شود که به نوبه خود تاثیر بسیار زیادی در انتقال باکتری‌ها و ایجاد بوی بد در الیاف لباس‌ها دارد.

 

بیشتر بخوانید: روش های از بین بردن موش و دفع موش از خانه

 

برای تمیز کردن کشوی مواد شوینده، ابتدا با استفاده از دستورالعمل شرکت سازنده، کشو را از داخل ماشین لباسشویی خارج کنید و با استفاده از یک مسواک و مقداری مایع شوینده، بخش‌های مختلف آن را به طور کامل تمیز کنید. همچنین قسمت ورودی کشو و بخش داخلی ماشین لباسشویی را نیز مورد بررسی قرار بدهید.

تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی

پس از این مرحله، نوبت به پاکسازی فیلتر ماشین لباسشویی می‌رسد که معمولا در پایین دستگاه و در پشت یک کاور پلاستیکی قرار دارد و یکی از قسمت‌های مهم و کلیدی ماشین لباسشویی محسوب می‌شود. وظیفه این فیلتر، جلوگیری از ورود ذرات و ایجاد رسوب در داخل دیگ لباسشویی است و تمیز کردن آن، نقش مهمی در افزایش طول عمر دستگاه و بهبود عملکرد آن دارد.

برای پاکسازی فیلتر، ابتدا یک کاسه خالی یا حوله ضخیم را در زیر دریچه فیلتر قرار بدهید و فیلتر را باز کنید. معمولا مکانیزم باز و بسته شدن این فیلتر به صورت چرخشی-کشویی است و با چرخش 90درجه‌ای فیلتر به سمت راست یا چپ و سپس کشیدن آن به سمت بیرون می‌توان آن را از محل خود خارج کرد.

پس از خارج کردن فیلتر، کلیه مواد و ضایعات موجود در آن را خالی کنید و در صورت نیاز، فیلتر را با آب بشویید. همچنین محل قرارگیری فیلتر را نیز با دستمال تمیز کرده و هرگونه جرم و آب باقیمانده را بیرون بکشید. سپس فیلتر را در محل خود قرار بدهید و از بسته شدن کامل آن مطمئن شوید.

حالا ماشین لباسشویی شما آماده به کار است. در نظر داشته باشید که این مراحل را به صورت مرتب و دوره‌ای انجام بدهید زیرا هر سه مورد بالا به شکل مستقیم بر روی طول عمر و کارآیی دستگاه شما تاثیر می‌گذارند و عدم توجه به آنها می‌تواند هزینه‌های زیادی را به شما تحمیل کند.

Ad image
منبع:express
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل