مقایسه دریل ها و ایمپکت درایورهای برند کرفتسمن

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
مقایسه دریل ها و ایمپکت درایورهای برند کرفتسمن
Ad image

مقایسه دریل ها و ایمپکت درایورهای برند کرفتسمن

به گزارش مجله کیف ابزار، برند کرفتمسن (Craftsman) یکی از شرکت‌ها بزرگ جهان در زمینه تولید ابزارآلات خانگی و صنعتی است که در حال حاضر تحت مالکیت شرکت بلک اند دکر (Black & Decker) قرار دارد. البته امتیاز بخش محدودی از لایسنس‌های این برند، کماکان برای مالک اصلی این شرکت یعنی Sears محفوظ است.

شرکت کرفتسمن بیشتر به تولید ابزارهای دستی شهرت دارد اما در سال‌های گذشته، طیف گسترده‌ای از ابزارهای برقی را نیز روانه بازار کرده است. با اینکه پیچ‌بندها (Impact Drivers) و دریل‌های شارژی کرفتسمن به عنوان بهترین نمونه‌های موجود در بازار شناخته نمی‌شوند و نظرات متفاوتی در خصوص این دسته از ابزارآلات برند کرفتسمن وجود دارد اما همچنان این محصولات به دلیل ارائه قیمت مناسب به عنوان یکی از بهترین گزینه‌های ممکن برای استفاده کاربران خانگی و خودسازها (DIYs) محسوب می‌شوند.

بررسی کارآیی دریل‌های شارژی و پیچ‌بندهای شرکت کرفتسمن

پیچ‌بند و دریل از جمله ابزارهای لازم و ضروری برای فعالیت در محیطهای کارگاهی محسوب می‌شوند اما افراد مبتدی در برخورد با این دو ابزار ممکن است در خصوص تفاوت‌ها و کاربردهای هریک از آنها دچار اشتباه و گمراهی شوند. این دو ابزار تا حد زیادی به یکدیگر شباهت دارند و در گروه ابزارهای چرخشی قرار می‌گیرند و کاربرد اصلی آنها به باز کردن و بستن انواع اتصالات مانند پیچ‌ها، مهره‌ها و غیره مربوط می‌شود اما هریک از این دو ابزار دارای کاربردهای مخصوصی هستند که استفاده درست و مناسب از آنها می‌تواند کیفیت و دقت پروژه‌های مختلف را به شکل قابل توجهی افزایش بدهد.

در ادامه با ویژگی‌ها و امکانات هریک از این دو ابزار محبوب آشنا می‌شویم و موارد استفاده از هریک آنها را رو مورد بررسی قرار می‌دهیم تا در صورت نیاز به خرید آنها بتوانید انتخاب بهتر و دقیق‌تری داشته باشید.

 

چه زمانی باید از دریل‌های برند کرفتمسن استفاده کنیم؟

تفاوت‌های خاصی میان دریل‌های شارژی و پیچ‌بندها وجود دارد. دریل‌های شارژی، امکان کنترل سرعت و مقدار گشتاور را به شکل کامل در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به عنوان مثال، دریل پیچ‌گوشتی شارژی کرفتمسن مدل V20 دارای یک کلاج تنظیم گشتاور 15 حالته است که میزان نیروی وارد شده به بخش سه‌نظام را کنترل می‌کند.

دریل پیچ‌گوشتی شارژی کرفتمسن مدل V20

عملکرد این سیستم بگونه‌ای است که از بسته شدن بیش از اندازه پیچ‌ها در داخل سطوح مختلف جلوگیری کرده و به شکل مشابه در زمان باز کردن پیچ‌ها، مانع از وارد شدن فشار اضافی و بریده شدن آنها می‌شود. همچنین امکان استفاده از روش‌های مختلف سوراخ‌کاری نیز در این دریل وجود دارد.

به طور کلی دریل‌ها دارای قابلیت‌ها و کاربردهای بیشتری در مقایسه با پیچ‌بندها هستند و فرآیند حفر سوراخ و بستن پیچ را به صورت متمرکز در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به همین دلیل معمولا در فعالیت‌های عمومی و خانگی، استفاده از پیچ‌بندها چندان ضرورت نداشته و وجود یک دریل پیچ‌گوشتی، پاسخگوی نیازهای مختلف کاربران خواهد بود.

اصلی‌ترین ویژگی دریل‌ها به بخش سه‌نظام یا مته‌گیر آنها مربوط می‌شود که امکان استفاده از انواع مته با سایزهای مختلف، مدل‌های مختلف بیت، سری پیچ‌گوشتی و حتی ابزارهای مرتبط با سوهان‌کاری و بُرش را نیز فراهم می‌کند. بنابراین اگر به دنبال یک ابزار کاربردی برای انجام فعالیت‌های روزمره خود هستید، بهتر است ابتدا به فکر خرید یک دریل پیچ‌گوشتی شارژی باشید.

 

پیچ‌بند یا ایمپکت درایورهای کرفتسمن چه کاربردهایی دارند؟

پیچ‌بند در مقایسه با دریل به عنوان یک ابزار تخصصی و حرفه‌ای شناخته می‌شود و به شکل ویژه در کارگاه‌های تولیدی و تعمیراتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیچ‌بندها دارای ابعاد فیزیکی کوچک‌تر و وزن کمتری هستند و از یک ابزارگیر برای استفاده از بیت‌های شش‌گوش بهره می‌برند که اتصال و جداسازی بیت‌ها تنها به وسیله یک مکانیزم کشویی و با استفاده از یک ضامن صورت می‌گیرد. این نوع خاص از طراحی علیرغم کاهش سازگاری پیچ‌بندها به بهبود سطح ایمنی و پایداری آنها کمک می‌کند.

پیچ‌بند کرفتسمن مدل V20 Brushless RP

اما مهمترین ویژگی پیچ‌بندها به سیستم چرخش و انتقال نیروی آنها مربوط می‌شود. در این ابزارآلات علاوه بر خاصیت چرخشی از یک مکانیزم ضربه‌ای خاص برای اعمال نیرو در جهت چرخش پیچ یا مهره نیز استفاده می‌شود که میزان گشتاور وارد شده به بخش ابزارگیر را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

به عنوان مثال پیچ‌بند کرفتسمن مدل V20 Brushless RP، در مقایسه با دریل‌‎های معمولی از گشتاور به مراتب بیشتری برخوردار است که این ویژگی در حین انجام پروژه‌های بزرگ و در زمان باز کردن و بستن تعداد زیادی از پیچ‌های بلند، بسیار موثر و پرکاربرد خواهد بود. از دیگر موارد استفاده پیچ‌بندها می‌توان به باز کردن پیچ‌های زنگ‌زده و بستن پیچ در داخل سطوح متراکم اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تفاوت‌ها و کاربردهای دریل و پیچ‌بند می‌توانید به مقاله “تفاوت دریل چکشی و پیچ بند یا اسکرو درایور در چیست؟” مراجعه کنید.

Ad image
منبع:slashgear
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل