3 عامل مهم سرد شدن خانه در فصل زمستان

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
3 عامل مهم سرد شدن خانه در فصل زمستان
Ad image

3 عامل مهم سرد شدن خانه در فصل زمستان

همه افراد با رسیدن فصل زمستان، به دنبال پیدا کردن راهکارهایی برای افزایش دمای محیط خانه و گرم کردن آن می‌گردند و با انجام روش‌های مختلفی‌ مانند عایق‌بندی درب‌ها و پنجره‌ها، کلیه راه‌های تبادل و انتقال گرما را مسدود می‌کنند یا با افزایش درجه وسایل گرمایشی، حجم گرمای تولیدی در محیط خانه را افزایش می‌دهند.

اما باید در نظر داشت که انجام برخی از عادت‌های غلط، میزان اثرگذاری این راهکارها را تا حد زیادی خنثی کرده و باعث کاهش دمای محیط و سرد شدن خانه‌ها در فصل زمستان می‌شوند. این عادت‌های غلط که از آنها به عنوان اشتباهات گرمایشی یاد می‌شود، شامل موارد بسیار ساده‌ای است که تنها با آگاهی نسبت به آنها می‌توان راندمان مصرف انرژی و سطح گرمایش محیطهای خانگی را تا حد قابل توجهی افزایش داد که در این مطلب از مجله مجله کیف ابزار با 3 مورد از مهمترین آنها آشنا می‌شویم.

قرار دادن مبلمان و اثاثیه در نزدیکی منابع تولید گرما

1- قرار دادن مبلمان و اثاثیه در نزدیکی منابع تولید گرما

بسیاری از خانم‌های خانه‌دار از مبل‌های بزرگ به عنوان یک وسیله کاربردی برای مخفی کردن بخاری‌ها و رادیاتورهای گرمایشی استفاده می‌کنند. همچنین برخی از افراد بر این باورند که قرار دادن اجسام بزرگ در نزدیکی تجهیزات گرمایشی باعث افزایش راندمان گرمایی آنها می‌شود اما در حقیقت این لوازم بزرگ به عنوان یک مانع عمل کرده و ضمن حبس گرما، از گردش آزادانه هوا در محیط جلوگیری می‌کنند. بنابراین برای توزیع مناسب گرما در محیط باید فاصله مناسب میان تجهیزات گرمایی و لوازم خانگی را در نظر بگیرید.

تنظیمات غلط در بخش ترموستات لوازم گرمایشی

2- تنظیمات غلط در بخش ترموستات لوازم گرمایشی

ترموستات یکی از اجزای مهم لوازم گرمایشی و ابزارهای مخصوص تولید گرماست که به شکل مستقیم بر روی عملکرد و کارآیی آنها تاثیر می‌گذارد و وجود مشکل در ترموستات یک بخاری می‌تواند عملکرد دستگاه و تنظیمات موردنیاز کاربران را با اختلالات جدی مواجه کند. از طرف دیگر بسیاری از افراد با نحوه عملکرد و تنظیمات ترموستات آشنایی نداشته و علیرغم صرفه هزینه‌های زیاد، از قابلیت‌ها و امکانات تجهیزات گرمایشی خود بی‌بهره می‌مانند.

 

بیشتر بخوانید: آیا اره های Sawzall و Reciprocating Saw یکی هستند؟

 

با اینکه استفاده از ترموستات‌های هوشمند و الکترونیکی یکی از روش‌های موثر برای کنترل مطلوب دما در محیطهای خانگی محسوب می‌شود اما باید در نظر داشته باشید که برای کسب نتیجه مطلوب از قابلیت‌های یک ترموستات باید آن را به دور از تابش نور مستقیم خورشید و سایر منابع سرمایشی و گرمایشی قرار بدهید.

بررسی درزها و شکاف‌های در و پنجره

3- بررسی درزها و شکاف‌های در و پنجره

وجود درز و شکاف در قسمت‌های مختلف درب‌ها و پنجره‌ها از جمله عوامل موثر در تبادل گرما و سرد شدن محیطهای خانگی به شمار می‌رود که این موضوع بیشتر در خانه‌های قدیمی مشاهده می‌شود و معمولا بسیاری از کاربران نسبت به آن بی‌اطلاع هستند‌‌.

برای حل این مشکل کافیست تا دست خود را دور تا دور چهارچوب درب‌ها و پنجره‌ها حرکت بدهید و با تشخیص کوچک‌ترین جریان هوای سرد، از نوارهای درزگیر برای عایق‌بندی نقاط موردنظر استفاده کنید.

Ad image
منبع:countryliving
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل