معرفی میخکوب شارژی ریجید 18 ولت R09898

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
معرفی میخکوب شارژی ریجید 18 ولت R09898
Ad image

بررسی و معرفی میخکوب شارژی ریجید 18 ولت R09898

میخ‌های بدون سر یا نامرئی یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن برای اتصال قطعات کوچک و ظریف به یکدیگر هستند زیرا این نوع از میخ‌ها به طور کامل در داخل سطح موردنظر فرو می‌روند و با ایجاد کمترین مقدار برجستگی یا فرورفتگی از آسیب دیدن سطوح مختلف جلوگیری می‌کنند.

اما استفاده از این یراق‌آلات خاص نیازمند استفاده از یک ابزار ویژه به نام میخکوب یا پین نیلر (Pin Nailer) است که در این مقاله از مجله کیف ابزار به معرفی و بررسی یکی از محصولات جدید شرکت ریجید به نام میخکوب شارژی RIDGID 18V مدل R09898 می‌رویم و با مشخصات و ویژگی‌های مختلف آن آشنا می‌شویم.

پیش از هر چیز باید گفت که این محصول یک میخکوب یا پین نیلر برقی است و برخلاف نمونه‌های بادی، نیازمند استفاده از کمپرسور هوا نیست و با ابعاد کوچک و وزن مناسب خود می‌تواند نیازهای مشاغل سیار را به خوبی برطرف کند.

بررسی عملکرد و کارآیی میخکوب شارژی RIDGID 18V مدل R09898

بررسی عملکرد و کارآیی میخکوب شارژی RIDGID 18V مدل R09898

این میخکوب دارای یک خشاب نواری با ظرفیت 120 میخ با شماره 23 است و امکان بارگذاری میخ‌های نامرئی از طول 1/8 اینچ تا 11/8 اینچی را فراهم می‌کند. بر روی این خشاب یک نوار بسیار باریک قرار دارد که از طریق آن می‌توان تعداد میخ‌های موجود در خشاب را مشاهده کرد.

همچنین سیستم پیشرفته Dry Fire در صورت خالی شدن خشاب از فعالیت میخکوب جلوگیری کرده و مانع آسیب دیدن قطعات داخلی آن می‌شود‌. تغذیه دستگاه نیز به وسیله یک باتری 2Ah صورت می‌گیرد که در هربار شارژ کامل، توانایی استفاده از 1875 میخ را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

خبر خوش اینکه زمان آماده‌سازی و شلیک میخ در این محصول به لطف وجود تکنولوژی Clean Drive مانند نمونه‌های نیوماتیک به نزدیک صفر رسیده است. همچنین میزان قدرت این میخکوب به اندازه‌ای است که امکان نفوذ در بافت‌های متراکم مانند چوب صنوبر و بلوط را نیز فراهم می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: کارواش خانگی شارژی ۲۲۰ بار ۵۶ ولتی ایگو معرفی شد

 

قابلیت تنظیم عمق در این میخکوب از طریق یک سوئیچ چرخشی 35 حالته در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و دسترسی به حالت‌های مختلف در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به راحتی امکان‌پذیر است.

دقت بالای میخکوب شارژی RIDGID 18V مدل R09898 از جمله ویژگی‌های بارز آن است اما برای استفاده درست از این ابزار باید توجه داشت که نوک هر میخ به اندازه 3 میلی‌متر بالاتر از سری محافظ قرار می‌گیرد که در حین کار باید به این موضوع توجه داشت. وجود لامپ LED یکی دیگر از امکانات موجود در این میخکوب است که امکان فعالیت در محیطهای تاریک را فراهم می‌کند.

بررسی مشخصات فیزیکی میخکوب شارژی RIDGID 18V مدل R09898

بررسی مشخصات فیزیکی میخکوب شارژی RIDGID 18V مدل R09898

وزن این میخکوب در حدود 1580 گرم است که با اتصال یک باتری 2Ah به حدود 2 کیلوگرم می‌رسد. از نظر ابعاد فیزیکی نیز این محصول با 23.6 سانتی‌متر طول و 19.5 سانتی‌متر ارتفاع در گروه میخکوب‌های کوچک قرار می‌گیرد که به لطف حالت تخت باتری می‌توان آن را به راحتی و بدون احتمال خطر واژگونی بر روی سطوح مختلف قرار داد.

معمولا میخکوب‌های Headless دارای یک ضامن محافظ یا پین غیرفعال‌کننده هستند اما در این محصول بجای استفاده از این مکانیزم از یک کلید دوحالته برای جلوگیری از پرتاب ناخواسته میخ استفاده شده است. به این ترتیب که با فشار دادن پله اول، دستگاه به حالت آماده به کار درآمده و با فشار دادن پله دوم عمل میخکوبی انجام می‌شود.

همچنین با وجود یک آچار آلن بر روی خشاب میخکوب و در صورت بروز مشکل در عملکرد دستگاه می‌توان مشکلات و اختلالات احتمالی را به راحتی برطرف کرد.

قیمت میخکوب شارژی RIDGID 18V مدل R09898

قیمت میخکوب شارژی RIDGID 18V مدل R09898

به طور کلی میخکوب R09898 با پشتیبانی از انواع مختلف میخ‌های نامرئی و با برخورداری از ماشه دوحالته و قدرت نفوذ بسیار بالا به عنوان یک نمونه کوچک و سبک برای کاربران سیار و فعالیت در محیطهای با دسترسی محدود شناخته می‌شود که بدون نیاز به استفاده از کمپرسور هوا می‌تواند انتخاب بسیار خوبی برای جایگزینی نمونه‌های بادی و فعالیت‌های روزمره باشد.

این محصول در حالت بدون باتری با قیمت 219 دلار و به صورت کیت کامل شامل باتری 2Ah و شارژر تک‌پورت با قیمت 259 دلار به فروش می‌رسد.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل