معرفی اره زنجیری اشتیل MS 311

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
معرفی اره زنجیری اشتیل MS 311
Ad image

معرفی اره زنجیری اشتیل MS 311

اره زنجیری بنزینی STIHL MS 311 یکی از محصولات جدید و قدرتمند شرکت آلمانی استیل است که نمونه بروزشده‌ای از مدل MS 291 به شمار می‌رود و امکانات و قابلیت‌های بسیار مناسبی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که در ادامه این مطلب از مجله مجله کیف ابزار به بررسی دقیق‌تر این محصول می‌پردازیم.

عملکرد و کارآیی اره زنجیری STIHL MS 311

اره زنجیری STIHL MS 311 دارای یک موتور بنزینی با ظرفیت 59 سی‌سی و قدرت 4.2 اسب بخار است که این اعداد، قدرت و توانایی بالای این محصول در زمینه بُرش و حجم‌برداری از قطعات چوبی را به خوبی نشان می‌دهند. طول بخش ساطوری این اره زنجیری برابر با 40 سانتی‌متر است و از این حیث گزینه مناسبی برای قطع شاخه‌ها و تنه‌های متوسط درختان به حساب می‌آید.

 

مصرف سوخت و راندمان اره زنجیری STIHL MS 311

این اره زنجیری موتوری در زمینه مصرف سوخت از عملکرد بسیار خوبی برخوردار است و به لطف فناوری پیشرفته موتورهای استیل و در مقایسه با محصولات گذشته تا 20درصد در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کند. نکته جالب اینکه با وجود مخزن 600 میلی‌لیتری و استفاده از موتور کارآمد در این اره زنجیری، امکان فعالیت مداوم دستگاه برای بازه‌های زمانی طولانی‌تر و با وقفه‌های سوخت‌گیری کمتر نیز فراهم می‌شود‌ که این ویژگی در طول فعالیت‌های طولانی و سنگین، کاملا قابل توجه خواهد بود.

پایداری و طول عمر اره زنجیری استیل مدل MS 311

فیلتر هوای مورد استفاده در این اره زنجیری یکی دیگر از نکات قابل توجه آن است که بازه زمانی تعویض آن را تا دو برابر افزایش می‌دهد. به این ترتیب که میزان آلودگی و ذرات معلق موجود در هوا پیش از ورود به داخل فیلتر از طریق یک مرحله جداسازی اولیه و با استفاده از خاصیت نیروی گریز از مرکز به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

همچنین با وجود سیستم لرزش‌گیر پیشرفته در این محصول، میزان ارتعاشات و لرزش‌های وارد شده به دست کاربر به شکل قابل توجهی دفع شده و مانع از خستگی اپراتور در حین انجام فعالیت‌های مدوام و طولانی‌مدت می‌شود. از سوی دیگر، اصلاح و تنظیم وضعیت زنجیر از طریق مکانیزم تعبیه شده در بخش کناری اره زنجیری امکان‌پذیر است تا کلیه عملیات سرویس و نگهداری اره زنجیری STIHL MS 311 به سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت پذیرد.

شیر تخلیه و کاهنده فشار سیستم احتراق نیز با کاهش فشار موجود در این بخش باعث ایجاد سهولت بیشتر در حین روشن کردن اره زنجیری و انجام ساده‌تر فرآیند استارت می‌شود که قابلیت بسیار خوبی برای روشن کردن سریع و آسان موتور در حین استفاده‌های مکرر خواهد بود.

 

اثرات زیست‌محیطی اره زنجیری STIHL MS 311

شرکت استیل همواره به عنوان یک شرکت متعهد در زمینه تولید محصولات سازگار با محیط‌زیست شناخته می‌شود و با شعار “مراقبت از طبیعت” محصولاتی با کمترین میزان آلایندگی را روانه بازار می‌کند. اره زنجیری STIHL MS 311 نیز به عنوان یک محصول بنزینی به طور کامل با استانداردهای EPA و CARB سازگار بوده و کلیه موارد زیست‌محیطی در تولید آن رعایت شده است.

مزایای اره زنجیری استیل MS 311

  • موتور 4.2 اسب بخار با قابلیت ایجاد بُرش‌های سریع و دقیق در تنه‌ها و قطعات چوبی قطور
  • موتور کارآمد با تکنولوژی پیشرفته مدیریت سوخت به منظور کاهش آلایندگی و بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • تکنولوژی پیشرفته تصفیه جریان هوا با قابلیت کاهش حجم آلودگی و افزایش طول عمر فیلتر
  • کاهش خستگی دست و امکان انجام فعالیت‌های مداوم و طولانی با استفاده از سیستم لرزش‌گیر حرفه‌ای
  • شیر تخلیه کاربردی برای راه‌اندازی سریع و آسان دستگاه در دمای پایین و خاموش و روشن کردن اره زنجیری به دفعات مکرر

 

معایب اره زنجیری اشتیل MS 311

  • قیمت بالای 630 دلاری برای کاربری مبتدی و استفاده روزمره
  • وزن بالای 6.2 کیلوگرمی برای کاربران کم‌تجربه
  • برخورداری از قابلیت‌های غیرکاربردی و گیج‌کننده برای کاربران تازه‌کار
  • ایجاد آلودگی‌های زیست‌محیطی بیشتر در مقایسه با نمونه‌های برقی
  • تولید حجم بالای آلودگی صوتی و لزوم استفاده از تجهیزات شنوایی و محدودیت استفاده در محیطهای مسکونی
Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل