دریل شارژی جدید RYOBI PCL201K1 عجیب اما واقعی

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
دریل شارژی جدید RYOBI PCL201K1 عجیب اما واقعی
Ad image

معرفی یک دریل شارژی عجیب در سال 2024، دریل شارژی جدید RYOBI PCL201K1

به گزارش مجله کیف ابزار، شرکت ریوبی به تازگی از مدل جدیدی از دریل‌های شارژی 18V خود با نام PCL201K1 رونمایی کرده که بر اساس ادعای این شرکت از وزن بسیار سبکی برخوردار است و در بخش سه‌نظام خود از یک نمونه 3/8 اینچی بهره می‌برد که گزینه رایجی برای یک دریل شارژی 18V نیست اما از آنجایی‌که این دریل شارژی به شکل ویژه برای داشتن وزن کم و ابعاد فیزیکی کوچک طراحی شده، می‌توانیم این موضوع را به فال نیک بگیریم و به قول معروف مته به خشخاش نگذاریم!

اما نکته جالب اینجاست که با نگاه دقیق‌تر به مشخصات و ویژگی‌های فنی این محصول، متوجه موارد عجیب و به عبارت بهتر نواقصی می‌شویم که باعث ایجاد سوالات بسیار زیادی در ذهن کاربران می‌شود. به عنوان مثال نبود کلاج یا همان حلقه تنظیم گشتاور، اولین نکته عجیب در خصوص این محصول است و عجیب‌تر اینکه هیچگونه اطلاعاتی در خصوص حداکثر میزان گشتاور این دریل شارژی از سوی شرکت ریوبی اعلام نشده و تنها اطلاعات موجود از این محصول به سیستم چرخش تک‌حالته با حداکثر سرعت چرخش 600 دور در دقیقه مربوط می‌شود.

قیمت دریل شارژی ریوبی مدل PCL201K1

قیمت دریل شارژی ریوبی مدل PCL201K1

برای ایجاد شگفتی بیشتر، بهتر است بدانیم که در حال حاضر دریل شارژی ریوبی همراه با سه‌نظام 1/2 اینچی، سیستم سرعت دوحالته و کلاج تنظیم گشتاور با حداکثر مقدار 58 نیوتن‌متر در کنار کیت کامل باتری 1.5Ah و پایه شارژر تنها به قیمت 59 دلار به فروش می‌رسد؛ در حالی که محصول جدید ریوبی با تمامی نواقص و کاستی‌های خود با قیمت 60 دلار به فروش می‌رسد که البته ممکن است در آینده به حدود 39 یا 49 دلار کاهش پیدا کند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی اره زنجیری اشتیل MS 311

 

به هر حال نبود سیستم تنظیم گشتاور و مشخص نبودن حداکثر نیروی گشتاور این محصول در کنار سرعت ثابت 600 دور در دقیقه به این معناست که این محصول تنها برای حفاری در سرعت‌های پایین مناسب است و کارآیی خاصی برای باز کردن یا بستن پیچ ندارد، موضوعی که به هیچ عنوان برای یک دریل شارژی خوشآیند نیست.

اما واقعا این محصول به چه دلیل و برای چه افرادی تولید شده است؟ در پاسخ می‌توان گفت که احتمالا این دریل در آینده به یکی ارزان‌ترین محصولات موجود در بازار تبدیل خواهد شد و همه افرادی که به هر نحوی به دنبال خرید یک محصول ساده و ارزان هستند، می‌توانند از این دریل به عنوان یک ابزار دم‌دستی و روزمره استفاده کنند. به هر حال سیاست و هدف اصلی شرکت ریوبی از تولید این محصول در سال 2024 مشخص نیست اما به طور حتم این دریل شارژی از نگاه بسیاری از کاربران به عنوان یک محصول حرفه‌ای و توانمند شناخته نخواهد شد.

مشخصات فنی دریل شارژی جدید RYOBI مدل PCL201K1

مشخصات فنی دریل شارژی جدید RYOBI مدل PCL201K1

  • سه‌نظام اتومات 3/8 اینچی
  • حداکثر سرعت چرخش 600 دور در دقیقه همراه با کلید گازی
  • کلید تغییر جهت چرخش
  • چراغ قوه داخلی
  • وزن 1270 گرم
  • همراه با باتری 1.5Ah و پایه شارژر
Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل