معرفی دو آچار بکس شارژی جدید از برند FLEX

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
معرفی دو آچار بکس شارژی جدید از برند FLEX
Ad image

دو آچار بکس شارژی جدید از برند FLEX سری 24V

به گزارش مجله کیف ابزار، برند FLEX در سال‌های گذشته عملکرد خیره‌کننده‌ای در زمینه تولید ابزارهای برقی داشته و با تولید محصولات حرفه‌ای و قدرتمند نظیر ابزارهای شارژی خانواده 24V وارد میدان رقابت با برندهای مطرح و بزرگ جهان شده است. البته باید در نظر داشت که محصولات FLEX در مقایسه با سایر محصولات تراز اول بازار از ابعاد فیزیکی بزرگ‌تر و وزن بیشتری برخوردار هستند که با ورود دو آچار بکس جدید 1/2 و 3/8 اینچی از محصولات 24 ولتی سری Compact، عملا شاهد تلاش شرکت FLEX در رفع معایب و نواقص موجود در این دو حوزه هستیم.

بروزرسانی خانواده آچارهای بکس شارژی شرکت FLEX با دو نمونه جدید از سری 24V

مزایای آچار بکس‌های جدید شرکت FLEX

برخورداری از درایوهای مختلف با سایزهای گوناگون برای سازگاری بیشتر با نیازهای کاربران
چراغ قوه حرفه‌ای با ساختار رینگی و قابلیت تنظیم شدت روشنایی
ارائه عملکرد عالی در فعالیت‌های مختلف

 

معایب آچار بکس بکس‌های شارژی شرکت FLEX

وزن بیشتر در مقایسه با نمونه‌های مشابه

عملکرد آچار بکس‌های شارژی جدید FLEX

عملکرد آچار بکس‌های شارژی جدید FLEX

در زمینه سرعت و قدرت، آچار بکس‌های مدل FX1431 و FX1431A از نظر سرعت چرخش، نرخ ضربات دورانی (Impact) و میزان نیروی گشتاور از مشخصات کاملا یکسانی برخوردار هستند. حداکثر سرعت چرخش در این دو محصول در بیشترین حالت به 2700 دور در دقیقه می‌رسد که با اعمال ضربات چرخشی با نرخ 3750 ضربه در دقیقه و ایجاد بیشینه گشتاور 407 نیوتن‌متر در حین چرخش ساعتگرد (بستن پیچ و مهره) و گشتاور 612 نیوتن‌متر در حین چرخش پادساعتگرد (باز کردن پیچ و مهره) در دسته آچار بکس‌های کوچک و حرفه‌ای بازار قرار می‌گیرند.

هردو محصول دارای سه بازه مختلف برای انتخاب سرعت چرخش و دو حالت تخصصی برای بستن انواع پیچ هستند. حرف A در مدل FX1431A نیز به معنی یک حالت ویژه چرخش در وضعیت‌های راست‌گرد و چپ‌گرد است که در شرایط خاص می‌توان از آن استفاده کرد.

از دیگر ویژگی‌های مهم این دو ابزار حرفه‌ای می‌توان به قابلیت Auto-Stop اشاره کرد که در حالت چرخش ساعت‌گرد پس از بسته شدن اولیه پیچ یا مهره باعث توقف حرکت دستگاه شده و از بسته شدن بیش از اندازه آنها (Over-Tightening) جلوگیری می‌کند. مشابه همین وضعیت نیز در حالت چرخش معکوس وجود دارد و پس از شل شدن پیچ، حرکت دستگاه متوقف شده و مانع از باز شدن بیش از حد پیچ یا مهره می‌شود که این ویژگی، احتمال سقوط قطعات را به صفر می‌رساند. در واقع می‌توان گفت که قابلیت اتواستاپ بیشتر در حین باز کردن پیچ‌ها و مهره‌های واقع در ارتفاعات کاربرد دارد و از سقوط و گم شدن آنها جلوگیری می‌کند.

همچنین برای بستن انواع پیچ و مهره در قطعات چوبی، می‌توان وضعیت پیچ‌بند‌ها را در بر روی نماد “پیچ” قرار داد که برای این کار کافی‌ست تا کلید M (تغییر وضعیت) موجود بر روی دستگاه را فشار داده و در میان حالت‌های مختلف عملکرد پیچ‌بند سوئیچ کرد.

نکات مهم در طراحی آچار بکس‌های شارژی جدید FLEX

نکات مهم در طراحی آچار بکس‌های شارژی جدید FLEX

با نگاه دقیق‌تر به ساختار فیزیکی این دو محصول می‌توان تلاش و توجه خاص شرکت FLEX در زمینه کاهش وزن و کوچک شدن ابعاد فیزیکی محصولات جدید را به راحتی مشاهده کرد. آچار بکس شارژی مدل FX1431 به تنهایی دارای وزن 1180 گرم است که این رقم در کنار یک باتری سایز کامپکت با ظرفیت 3.5Ah به 1900 گرم و در کنار یک باتری استاندارد 5.0Ah به 2220 گرم خواهد رسید.

از نظر طول و ابعاد فیزیکی نیز باید در نظر داشت که مدل FX1431A دارای 12.4 سانتی‌متر و مدل FX1431 نیز دارای 12.2 سانتی‌متر طول فیزیکی است که این اعداد تا حد زیادی با ابعاد فیزیکی محصولات نسل گذشته یعنی مدل FX1371A برابر هستند.

استفاده از ساختار ارگونومی و بکارگیری قطعات لاستیکی در طراحی آچار بکس‌های جدید شرکت FLEX باعث راحتی کاربر در کنترل ابزار و فعالیت در شرایط مختلف می‌شود و آنها را به یک رقیب جدی برای محصولات تراز اول جهان تبدیل می‌کند. همچنین ابعاد کوچک این دو آچار شارژی به طور کامل در میان انگشتان دست قرار می‌گیرد که این موضوع حتی در زمان عرق کردن دست و بدون استفاده از دستکش نیز از سر خوردن و سقوط آنها جلوگیری می‌کند.

نورپردازی رینگی 360 درجه در آچار بکس‌های شارژی شرکت FLEX

نورپردازی رینگی 360 درجه

یکی از مهمترین ویژگی‌ها و امکانات موجود در آچار بکس‌های جدید شرکت FLEX به وجود سیستم نورپردازی LED با ساختار رینگی و روشنایی 360 درجه مربوط می‌شود که در مقایسه با نمونه‌های مشابه باعث ایجاد روشنایی یکنواخت و جلوگیری از تولید سایه در حین انجام فعالیت‌های مختلف می‌شود. علاوه بر ساختار رینگی منحصربفرد، قابلیت تنظیم میزان روشنایی نیز از دیگر ویژگی‌های مهم این محصولات به شمار می‌رود که امکان مدیریت انرژی و کاهش مصرف باتری را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تنظیم میزان روشنایی در این دو محصول از طریق کلید‌های Drive Control و Mode صورت می‌گیرد؛ به این شکل که با فشار دادن همزمان این دو کلید به مدت 2 ثانیه، چراغ قوه دستگاه به حالت چشمکزن درآمده و با فشار دادن کلید اصلی دستگاه می‌توان شدت روشنایی چراغ قوه را در 6 حالت مختلف یا وضعیت خاموش تنظیم کرد. فشار دادن هریک از کلیدهای Drive Control و Mode نیز به معنی پایان انجام تنظیمات خواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های مهم این دو محصول می‌توان به سازگاری کامل با انواع باتری‌های خانواده Flex 24V، بند آویز برای کار در ارتفاع و قلاب کمربندی دوحالته اشاره کرد.

قیمت آچار بکس‌های شارژی جدید FLEX

قیمت آچار بکس‌های شارژی جدید FLEX

آچار بکس شارژی مدل FX1431A با برخورداری از درایو 3/8 اینچی به تنهایی با قیمت 179 دلار و همراه با کیت باتری 5.0Ah، شارژر و کیف حمل مخصوص با قیمت 239 دلار به فروش می‌رسد. همچنین مدل FX1431 نیز با بهره‌گیری از درایو 1/2 اینچی و ارائه کیت لوازم جانبی شامل باتری 3.5Ah، شارژر و کیف حمل مخصوص دارای قیمت 249 دلار خواهد بود.

به طور کلی آچارهای بکس شارژی جدید شرکت FLEX در مقایسه با نمونه‌های دارای گشتاور بالا از وزن سبک و ابعاد کوچک‌تری برخوردار هستند و گزینه بسیار مناسبی برای فعالیت‌های طولانی و فضاهای محدود به شمار می‌روند. همچنین استفاده از این آچارهای بکس، امکان جایگزینی آنها با نمونه‌های بادی را فراهم می‌کند و با اشغال کمترین فضای ممکن، طیف ابزارآلات مورد استفاده در گاراژها و محیطهای تعمیرگاهی را افزایش می‌دهد. البته با اینکه این دو آچار بکس شارژی به عنوان کوچک‌ترین و سبک‌ترین نمونه‌های موجود در بازار شناخته نمی‌شوند اما با توجه به مشخصات فنی آنها، از قدرت و کارآیی بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل