معرفی اغراق آمیز باتری 4 آمپر ساعتی Edge توسط ریوبی

توسط بهنام افزودن دیدگاه
معرفی اغراق آمیز باتری 4 آمپر ساعتی Edge توسط ریوبی
Ad image

معرفی اغراق آمیز باتری 4 آمپر ساعتی Edge توسط ریوبی

ریوبی اخیراً از باتری 18 ولتی لیتیوم با ظرفیت 4 آمپر ساعت رونمایی کرده که بر اساس ادعای مطرح شده، در مقایسه با باتری‌های فعلی این برند، عملکرد بهتری را برای تامین انرژی ابزارهای شارژی ارائه می‌کند. برای آشنایی با باتری قدرتمند لیتیوم Edge در این مقاله مجله کیف ابزار را همراهی کنید.

 

معرفی باتری 4 آمپر ساعتی Edge

با توجه به شواهد، به نظر می‌رسد که جدیدترین مدل باتری شارژی ریوبی؛ یعنی باتری 18 ولتی High Performance EDGE که ظرفیت 4 آمپر ساعت ظرفیت دارد، عنوان قدرتمندترین باتری ریوبی را تصاحب خواهد شد.

ویدئوهای منتشر شده از آزمایش باتری جدید ریوبی نشان می‌دهد که باتری EDGE عملکرد به مراتب بهتری در مقایسه با باتری‌های قبلی ریوبی دارد. برتری باتری EDGE از سلول‌های بزرگتر باتری سرچشمه می‌گیرد؛ یعنی باتری جدید ریوبی به سلول‌های 21700 مجهز شده اما مشخصات ظاهری آن با باتری معمولی 4 آمپر ساعتی ریوبی تفاوت چندانی ندارد.

باتری EDGE به خوبی می‌تواند برق مورد ابزارهای شارژی پُرمصرف مانند اره زنجیری شارژی، فرز شارژی و غیره را تامین کند. ریوبی اعلام کرد که باتری EDGE به سلول‌های باتری 21700 مجهز شده و این سلول‌ها با استفاده از فناوری Tables ساخته شده‌اند. به علاوه، ساختار سلول‌های باتری نیز  بازطراحی شده است. این فناوری، راندمان انتقال انرژی را افزایش می‌دهد که به افزایش توان خروجی، کاهش دمای کاری باتری، دوام بیشتر و افزایش طول عمر باتری منجر می‌شود.

ریوبی برای مقایسه عملکرد باتری  EDGE در مقایسه با سایر باتری‌های این برند، چند آزمایش انجام داده است. در این آزمایش، عملکرد باتری 4 آمپر ساعتی High Performance EDGE با باتری‌های 4 آمپر ساعتی High Performance، 4 آمپر ساعتی معمولی و 8 آمپر ساعتی High Performance مقایسه شده است. این آزمایش‌ها با استفاده از دریل چکشی 8.2 اینچی، اره زنجیری 12 اینچی و اره گردبر 6-1.2 اینچی انجام شده است.

فایل‌های ویدئویی منتشر شده از نتایج این آزمایش‌ها در نگاه اول نشان می‌دهند که باتری 4 آمپر ساعتی High Performance EDGE، عملکرد به مراتب بهتری را در مقایسه با سایر باتری‌ها و از جمله باتری 8 آمپر ساعتی به نمایش گذاشته است.

 

آیا باتری 4 آمپر ساعتی Edge قدرت بیشتری در مقایسه با سایر باتری‌های ریوبی دارد؟

اگرچه بر اساس آزمایش‌های انجام شده توسط ریوبی، باتری جدید Edge از نظر فنی سرعت عملکرد ابزارهای شارژی را در مقایسه با سایر باتری‌ها افزایش داده اما بررسی موشکافانه، اطلاعات پنهان‌تری را از عملکرد این باتری آشکار می‌سازد. برای مثال، در آزمایش سرعت سوراخکاری با دریل، باتری 4 آمپر ساعتی Edge تقریباً عملکرد یکسانی را در ایجاد اولین حفره در مقایسه با باتری 8 آمپر ساعتی به نمایش گذاشته است. تنها دلیلی که موجب شده تا دریل مجهز به باتری 4 آمپر ساعتی با سرعت بیشتری آزمایش را به پایان برساند، از این واقعیت ناشی می‌شود که فاصله بین ایجاد هر سوراخ در زمان استفاده از دریل مجهز به باتری 8 آمپر ساعتی بیشتر بوده است.

شخصاً معتقدم که اگر تنها زمان ایجاد هر سوراخ را محاسبه کنیم و از تاخیر زمانی بین آن‌ها صرفنظر کنیم، هر دو باتری عملکرد مشابهی را به نمایش می‌گذارند. با این وجود، نمی‌توانیم این واقعیت را انکار کنیم که باتری جدید 4 آمپر ساعتی Edge به طور قابل توجهی عملکرد سریعتری را در مقایسه با سایر باتری‌های 4 آمپر ساعتی به نمایش گذاشته است.

در ویدئوی مربوط به مقایسه عملکرد باتری‌های ریوبی برای تامین برق اره شارژی می‌توانیم مشاهده کنیم که باتری Edge کمی سریعتر از باتری 8 آمپر ساعتی ریوبی، برش کنده درخت را به پایان می‌رساند. تفاوت در سرعت برش کنده درخت تنها از قدرت باتری برای تامین برق موتور الکتریکی اره شارژی ناشی نمی‌شود، بلکه عواملی مانند تسلط و فشار دست کاربر در زمان برش، تفاوت ضخامت، وجود یا عدم وجود گره در چوب، تفاوت میزان رطوبت چوب و همچنین تفاوت بافت چوب حتی در بین درختان هم نوع نیز می‌تواند سرعت برش را تحت تاثیر قرار دهد.

با توجه به تاثیر عوامل مختلف روی سرعت برش چوب و اختلاف اندک در نتیجه آزمایش، می‌توانیم ادعا کنیم که باتری 4 آمپر ساعتی Edge و باتری 8 آمپر ساعتی ریوبی عملکرد تقریباً یکسانی را روی اره برقی به نمایش گذاشته‌اند.

آزمایش عملکرد باتری 4 آمپر ساعتی Edge روی اره گرد بر شارژی نشان می‌دهد که این باتری کمی سریع‌تر از باتری 8 آمپر ساعتی برش چوب را به پایان رسانده است. از آنجایی که چوب‌های استفاده شده در این آزمایش طول، ضخامت و جنس یکسانی داشتند، انتظار داریم تا نتایج دقیق‌تری نیز حاصل شود. تنها عامل انسانی روی نتیجه نهایی تاثیر می‌گذارد و در صورتی که به عملکرد کاربر دقت کنیم، مکث‌های کوتاهی را در زمان برش دادن مشاهده خواهیم کرد. در صورتی که از این عامل صرفنظر کنیم، استفاده از باتری Edge در مقایسه با سایر باتری‌های ریوبی موجب شده تا سرعت برش دادن چوب نیز افزایش یابد.

هرچند نتایج این آزمایش‌ها نشان می‌دهند که استفاده از باتری Edge می‌تواند سرعت عملکرد ابزارهای شارژی ریوبی را افزایش دهد اما عملکرد آن در مقایسه با باتری 8 آمپر ساعتی ریوبی تفاوت چشمگیری ندارد؛ به عبارت دیگر، تفاوت سرعت عملکرد این دو باتری برای کاربر عادی محسوس نیست. این آزمایش همچنین نشان می‌دهد که باتری 4 آمپر ساعتی Edge در مقایسه با سایر باتری‌های 4 آمپر ساعتی ریوبی، سرعت عملکرد به مراتب بهتری را دارد.

اگرچه مشخصات باتری 4 آمپر ساعتی Edge مشابه با سایر باتری‌های 4 آمپر ساعتی ریوبی گزارش شده، اما از نظر ظاهری عرض بیشتری دارد. به علاوه، این باتری به چراغ‌های LED مجهز شده که وضعیت شارژ باتری را نمایش می‌دهند تا کاربر از اتمام شارژ باتری غافلگیر نشود.

 

بیشتر بخوانید: معرفی دو آچار بکس شارژی جدید از برند FLEX

 

قیمت و زمان عرضه

ریوبی تاکنون اطلاعاتی را از قیمت باتری 4 آمپر ساعتی Edge ارائه نکرده است. با این وجود، آن‌ها اعلام کردند که در تابستان 2024 به بازار عرضه خواهد شد.

 

قدرت باطری‌ 4 آمپر ساعتی Edge از چه عاملی سرچشمه می‌گیرد؟

باتری‌های ساخته شده با استفاده از فناوری سلول‌های باتری Tabless ظرفیت بالاتری را برای تحویل برق به ابزارهای شارژی دارند و به همین دلیل برندهای شناخته شده در حوزه تولید ابزارهای شارژی مانند بوش و ریوبی به استقبال این فناوری می‌روند. باتری‌های شارژی ONE+ ریوبی که با استفاده از سلول‌های 21700 لیتیوم ساخته می‌شوند، می‌توانند برای مدت بیشتری برق ابزارهای شارژی را تامین کنند، در زمان استفاده خنک‌تر هستند، به طور جمع و جور طراحی می‌شوند و طول عمر بیشتری نیز در مقایسه با سایر باتری‌های ONE+ دارند.

بازطراحی ساختار سلول باتری Tabless موجب شده تا بهره‌وری انتقال انرژی افزایش یابد و در نتیجه قابلیت انتقال توان خروجی بالاتر و عملکرد خنک‌تری داشته باشد. در نهایت، این ویژگی‌ها به افزایش طول عمر و دوام شارژی باتری منجر می‌شود. باتری Edge که به سلول‌های Tabless مجهز شده، قابلیت استفاده در بیش از 300 ابزار شارژی از مجموعه ابزارهای 18 ولتی ONE+ را دارد؛ بنابراین خریداران ابزارهای 18 ولتی ONE+ می‌توانند تنها با تعویض باتری، بهبود قابل توجهی را در عملکرد این ابزارها تجربه کنند.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل