آشنایی با معنی شعار برندهای بزرگ تولیدکننده ابزار

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
آشنایی با معنی شعار برندهای بزرگ تولیدکننده ابزار
Ad image

برندها چه می‌گویند؟ معنی شعار برندهای بزرگ تولیدکننده ابزار چیست؟

دنیای ابزارآلات، دنیای بسیار بزرگی از برندهای قدیمی و جدیدی است که هریک با یک رویکرد خاص به دنبال طراحی و تولید محصولات جذاب و ارائه نوآوری‌های متنوع برای افزایش سرعت و کارآیی و در نهایت جلب رضایت مشتریان خود هستند. برخی از شرکت‌ها تنها به کیفیت و دوام محصولات خود فکر می‌کنند و برخی دیگر با ایجاد جذابیت‌های فنی و قیمتی به دنبال کسب سهم بیشتری از بازار ابزارهای خانگی و اقتصادی هستند.

اما در این دنیای بزرگ و شگفت‌انگیز، برخی از برندها از جایگاه و شهرت ویژه‌ای در میان کاربران برخوردارند و فعالیت آنها نه برای جلب توجه بلکه برای تولید محصولاتی است که شخصیت و سبک برند آنها را به یک ذهنیت و باور منحصربفرد در میان کاربران تبدیل می‌کند که این هدف به شکل ویژه در شعارهای تبلیغاتی آنها به چشم می‌خورد. معمولا این شعارها به مهمترین ویژگی و ارزش ذاتی این شرکت‌ها تاکید دارند و آنها را از دیگر رقیبان متمایز می‌کنند.

البته باید توجه داشت که این شعارها و عبارت‌های تاکیدی، ثابت و منحصربفرد نبوده و بسیاری از شرکت‌ها در طول دوره‌های مختلف اقدام به تغییر یا اصلاح آنها کرده‌اند. اما در هر صورت آشنایی با این شعارها و توجه به رویکرد برندهای تولیدکننده ابزار، موضوع جذابی است که در این بخش از مجله کیف ابزار به بررسی بیشتر آن می‌پردازیم.

 

 

دیوالت (DeWalt): سرسختی تضمین شده است

دیوالت (DeWalt): سرسختی تضمین شده است

دیوالت یک شرکت آمریکایی است که از سال 1924 در زمینه طراحی و تولید ابزارهای برقی و دستی فعالیت دارد و در حال حاضر به عنوان زیرمجموعه‌ای از صنایع تولیدی بلک اند دکر (Black & Decker) محسوب می‌شود. عبارت “Guaranteed Tough” شعار اصلی این شرکت است که البته مفهوم این شعار نیز به شکل کامل در محصولات این برند دیده می‌شود. یعنی محصولات سرسخت و بادوامی که تحت هر شرایطی به ارائه کارآیی و عملکرد عالی پایبند بوده و خیال کاربران را از داشتن یک ابزار حرفه‌ای راحت می‌کنند.

 

 

میلواکی (Milwaukee): هیچ چیز به جز وظیفه سنگین

میلواکی (Milwaukee): هیچ چیز به جز وظیفه سنگین

میلواکی نیز یکی دیگر از برندهای برتر آمریکایی در زمینه طراحی و تولید طیف وسیع ابزارهای خانگی و صنعتی است که از سال 1924 در این صنعت در حال فعالیت بوده و در حال حاضر به عنوان یکی از شاخه‌های اصلی شرکت هنگ‌کنگی صنایع تکترونیک (TTI) محسوب می‌شود. شعار اصلی این شرکت با عنوان “Nothing but HEAVY DUTY” یکی از معروف‌ترین عبارت‌های شناخته‌شده در صنعت تولید ابزار است که به شکل ویژه به دوام عالی و قابلیت‌های فوق‌العاده ابزارآلات میلواکی در زمینه انجام فعالیت‌های چالش‌برانگیز و سخت اشاره دارد.

 

 

اسنپ‌آن (Snap-on): پنج‌‎تا کار پنجاه‌تا رو می‌کنه

اسنپ‌آن (Snap-on): پنج‌‎تا کار پنجاه‌تا رو می‌کنه

اسنپ‌آن نیز یک برند مطرح آمریکایی در زمینه تولید ابزارآلات صنعتی است که از سال 1920 در این حوزه فعالیت دارد و بیشتر به عنوان یک تولیدکننده خاص در زمینه طراحی ابزارآلات مورد استفاده در صنایع بزرگ مانند خودروسازی، هوانوردی، کشتی‌رانی، حمل‌ونقل ریلی و … شناخته می‌شود و بسیاری از کاربران حرفه‌ای و به ویژه تعمیرکاران خودرویی برای تامین ابزارهای مکانیکی خود تنها به این برند اعتماد دارند.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با ۶ تکنولوژی منحصربفرد ماکیتا

 

مهمترین شعار این برند “Five do the work of Fifty” است که این شعار به شکل معناداری با نام این برند در ارتباط است. دو همکار با نام‌های جوزف جانسون و ویلیام سیدمن با تولید 5 میله ابزارگیر خاص (Handle) و 10 سَری مختلف (Socket) با قابلیت تعویض سریع (Snapped On) مجموعه‌‎ای از 50 عملکرد مختلف را به وجود آوردند که در دوره شکوفایی صنعت خودرو به عنوان یک شاهکار بزرگ به شمار می‌رفت و این اختراع، زمینه‌ساز راه‌اندازی شرکت بزرگی شد که امروزه می‌توان از آن به عنوان اساس پیدایش بسیاری از ابزارهای مکانیکی یاد کرد.

 

 

فستول (Festool): ابزارهایی برای سخت‌ترین کارها

فستول (Festool): ابزارهایی برای سخت‌ترین کارها

فستول از جمله برندهای بزرگ کشور آلمان در زمینه تولید ابزارهای برقی است که از سال 1925 فعالیت خود را با تولید ابزارآلات مورد استفاده در صنعت چوب آغاز کرد و در حال حاضر دارای سبد خرید متنوعی از انواع ابزارهای بُرش، ساب، دریل، تهویه و تجهیزات ایمنی است. عبارت “Tools for the toughest demands” به عنوان شعار اصلی این شرکت شناخته می‌شود که با توجه به کیفیت بالا و عملکرد عالی محصولات فستول، می‌توان آن را به عنوان یک تعریف عالی و شایسته برای این برند بزرگ در نظر گرفت.

 

 

بوش (Bosch): برای زندگی اختراع شده است

بوش (Bosch): برای زندگی اختراع شده است

شرکت بوش یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های صنعتی جهان به شمار می‌رود که به شکل مستقل از سال 1886 در کشور آلمان در حال فعالیت است و امروزه به عنوان یک برند پیشرو در حوزه ابزارهای برقی، خودروسازی، لوازم خانگی، انرژی و هوش مصنوعی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. شعار “Invented for life” برخلاف ظاهر ساده خود به شکل عمیق به توجه و تلاش شرکت بوش برای تولید ابزارهای کارآمد و ایمن اشاره دارد که با توجه به فعالیت گسترده این برند در حوزه تولید لوازم خانگی، حس خوبی از آرامش و اطمینان را در ذهن کاربران ایجاد می‌کند.

 

 

ماکیتا (Makita): ابزارهای برقی برای طولانی مدت / همه آنچه که از قدرت نیاز دارید

ماکیتا (Makita): ابزارهای برقی برای طولانی مدت / همه آنچه که از قدرت نیاز دارید

ماکیتا یک برند چند-ملیتی با اصالت ژاپنی است که به شکل تخصصی از سال 1915 در زمینه تولید ابزارهای برقی فعالیت دارد و از نظر سطح اعتبار و محبوبیت جهانی، رقیبی جدی برای تولیدکنندگان مطرح آمریکایی محسوب می‌شود و بسیاری از کاربران، این برند را به عنوان یکی از 3 شرکت برتر جهان در حوزه تولید ابزارهای برقی می‌دانند. عبارت‌های “Power tools for the long run” و “It’s all the power you need” به عنوان مهمترین شعارهای این برند ژاپنی به شمار می‌روند و بدون شک محصولات این شرکت، مفهوم این دو عبارت را به شایستگی در ذهن کاربران خود تداعی می‌کنند.

 

 

متابو (Metabo): ابزارهای برقی برای کاربران حرفه‌ای

متابو (Metabo): ابزارهای برقی برای کاربران حرفه‌ای

متابو یکی دیگر از برندهای مطرح آلمانی است که با فعالیت مداوم از سال 1920 به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده ابزارآلات برقی در سطح جهان شناخته می‌شود. نام این برند از یک دریل دستی به نام “Metallbohrdreher” گرفته شده است که در ردیف اولین محصولات تولیدشده توسط این شرکت قرار می‌گیرد. شعار اصلی این برند “Power Tools for professional users” است و معمولا محصولات این شرکت در کارگاه‌ها، مراکز تعمیراتی و فعالیت‌های حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

ریوبی (RYOBI): با ریوبی دوباره تصور کن

ریوبی (RYOBI): با ریوبی دوباره تصور کن

ریوبی یک برند ژاپنی است که در حال حاضر تحت مالکیت شرکت هنگ‌کنگی صنایع تکترونیک (TTI) قرار دارد. این شرکت از سال 1943 فعالیت خود را با انجام فرآیندهای مختلف ریخته‌گری تحت فشار (Die-Casting) آغاز کرد و در حال حاضر به عنوان یکی از برندهای محبوب در زمینه تولید ابزارهای برقی موردنیاز در فعالیت‌های خانگی و خودسازها (DIYs) شناخته می‌شود.

از جمله ویژگی‌های برجسته محصولات ریوبی می‌توان به قیمت مناسب، استفاده از نوآوری‌های پیشرفته و رنگ سبز جذاب محصولات این برند اشاره کرد. شعار اصلی این شرکت “Reimagine With RYOBI” است که با توجه به تمرکز خاص این شرکت بر روی مصارف شخصی و کاربری‌های فنی، می‌توان این رویکرد را به راحتی در مفهوم این عبارت احساس کرد.

 

 

هیلتی (HILTI): بهتر ساخت‌و‌ساز کن

هیلتی (HILTI): بهتر ساخت‌و‌ساز کن

با اینکه بسیاری از افراد، کلمه هیلتی را به عنوان یک ابزار تخریب می‌شناسند اما در اصل هیلتی یک برند آلمانی و سازنده اولین چکش تخریب در جهان است که از سال 1940 به شکل تخصصی در زمینه طراحی و تولید ابزارهای برقی و به ویژه محصولات شاخه تخریب و بُرش ساختمانی در حال فعالیت است. عبارت “Making Construction Better” به عنوان شعار اصلی شرکت هیلتی شناخته می‌شود که به طور کامل با زمینه کاری و فعالیت‌های این شرکت تناسب دارد.

 

 

ریجید (RIDGID): ساخته شده برای کسانی که می‌دانند

ریجید (RIDGID): ساخته شده برای کسانی که می‌دانند

ریجید یک برند آمریکایی است که در حال حاضر تحت مالکیت صنایع امرسون قرار دارد. با اینکه فعالیت این شرکت از سال 1923 و با تولید ابزارآلات مورد استفاده در بخش لوله‌کشی و تاسیسات ساختمانی آغاز شد اما امروزه تنوع بالایی از محصولات اعم از تجهیزات عیب‌یابی، لوازم پاکسازی و ابزارآلات برقی نیز به طیف گسترده ابزارهای دستی و مکانیکی این برند اضافه شده است.

عبارت معنادار “Built For Those Who Know” به عنوان شعار اصلی این شرکت، دارای نوعی ابهام است؛ شاید تنها افراد کاربلد و ماهر می‌توانند به کیفیت و کارآیی محصولات ریجید پی ببرند یا اینکه محصولات این برند با توجه به ماهیت تخصصی آنها، تنها برای مشاغل تخصصی و حرفه‌ای مناسب هستند. به هر حال این شرکت همانند تلفظ نام تجاری خود (Rigid) دارای مجموعه کاملی از ابزارهای حرفه‌ای و قابل اعتماد است که در سراسر جهان مورد توجه و تحسین کاربران قرار می‌گیرند.

 

 

درمل (Dremel): ایده‌هایت را به واقعیت تبدیل کن

درمل (Dremel): ایده‌هایت را به واقعیت تبدیل کن

درمل یک برند آمریکایی در زمینه طراحی و تولید ابزارهای بُرش و ساب دقیق است که از سال 1932 در این حوزه فعالیت داشته و اختراعات و محصولات مختلفی را نیز روانه بازار کرده است. “Turn Your Ideas Into Reality” به عنوان شعار اصلی این شرکت شناخته می‌شود و بسیاری از محصولات این شرکت نیز به شکل ویژه در زمینه طراحی، ساخت و تولید محصولات خلاقانه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

 

تاپ تول (Toptul): نشان حرفه‌ای‌ها

تاپ تول (Toptul): نشان حرفه‌ای‌ها

تاپ تول یکی از معروف‌ترین شرکت‌های تایوانی در زمینه تولید ابزارهای دستی از سال 1994 محسوب می‌شود که به تازگی فعالیت خود را در زمینه تولید ابزارآلات برقی و شارژی نیز آغاز کرده است. محصولات این برند بیشتر در حوزه فعالیت‌های صنعتی و سنگین مانند تعمیرات خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخورداری از کیفیت ساخت بسیار بالا و استفاده از روکش‌های فلزی خاص در ساخت ابزارهای حرفه‌ای این برند، مهر تاییدی بر شعار “The Mark of Professional Tools” است.

 

 

کرفتسمن (Craftsman): ما افتخار می‌سازیم

کرفتسمن (Craftsman): ما افتخار می‌سازیم

کرفتسمن نیز یکی دیگر از برندهای مطرح آمریکایی در زمینه تولید انواع ابزارهای خانگی و صنعتی است که از سال 1927 در این زمینه مشغول به فعالیت بوده و در حال حاضر در مالکیت شرکت Stanley Black & Decker قرار دارد. کلیه محصولات این شرکت از کیفیت ساخت بسیار بالا و کارآیی فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و به طور قطع می‌توان گفت که شعار “WE BUILD PRIDE” برازنده ابزارآلات این برند بزرگ و معتبر جهان است.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل