آشنایی با محصولات خانواده MX FUEL میلواکی، چه تفاوتی دارند این محصولات؟

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
آشنایی با محصولات خانواده MX FUEL میلواکی، چه تفاوتی دارند این محصولات؟
Ad image

آشنایی با محصولات خانواده MX FUEL میلواکی، چه تفاوتی دارند این محصولات؟

همیشه در حین انتخاب ابزارهای سیار، نمونه‌های بنزینی در صدر قوی‌ترین و برترین انتخاب‌های ما قرار می‌گیرند اما با وجود پیشرفت‌های بسیار سریع در بخش باتری‌های شارژی مانند باتری‌های مورد استفاده در خودروهای برقی شرکت تسلا، شاهد قدرت‌نمایی هرچه بیشتر ابزارهای شارژی در بخش تجهیزات صنعتی و سنگین هستیم. در حال حاضر باتری‌های شارژی لیتیوم-یونی به عنوان مهمترین و برترین تکنولوژی موجود در زمینه تغذیه ابزارهای برقی پرتابل شناخته می‌شوند و بسیاری از برندهای بزرگ دنیا نظیر میلواکی و دیوالت به شکل گسترده از این تکنولوژی پیشرفته در تولید محصولات مختلف خود بهره می‌برند.

هنگامی‌که صحبت از ابزارهای قدرتمند نظیر دریل‌های حفاری یا اره‌های بتن‌بُر در میان باشد، نمی‌توان بر روی توانایی باتری‌های شارژی حساب باز کرد اما محصولات خانواده MX FUEL شرکت میلواکی به عنوان جدیدترین ابزارهای شارژی این شرکت، کلیه معادلات را برهم زده و محصولات شارژی بسیار قدرتمندی را برای استفاده در فعالیت‌های صنعتی و سنگین در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به همین دلیل در این بخش از مجله مجله کیف ابزار به سراغ بررسی قابلیت‌ها و امکانات خاص ابزارهای سری MX FUEL می‌رویم و با آنها آشنا می‌شویم.

به طور کلی شرکت میلواکی در طول سال‌های فعالیت خود، گام‌های مهمی در جهت افزایش کارآیی باتری‌های شارژی برداشته و در سال 2023 با انجام به‌روزرسانی‌های مختلف، سطح کیفی محصولات خود را به شکل قابل توجهی در مقایسه با سایر برندها افزایش داده است.

آشنایی با محصولات خانواده MX FUEL

آشنایی با محصولات خانواده MX FUEL

ابزارهای شارژی خانواده MX FUEL به عنوان جدیدترین محصولات شرکت میلواکی در سال 2019 روانه بازار شدند و با بهره‌گیری از باتری‌های لیتیوم-یونی به شکل ویژه طیف وسیعی از ابزارهای قدرتمند و بزرگ صنعتی را در بر می‌گیرند. به عبارت بهتر خط تولید دو خانواده M12 و M18 FUEL از ابزارهای کوچکی مانند دریل‌ها و پیچ‌گوشتی‌ها، فرزها و ابزارهای چرخشی تشکیل می‌شوند اما خانواده محصولات MX FUEL به شکل خاص به تولید ابزارآلات صنعتی بزرگ مانند انواع دریل‌های حفاری و ابزارهای بتن‌کن و غیره می‌پردازند تا مشکلات ناشی از ابزارهای بنزینی نظیر آلودگی‌های زیست‌محیطی، صدا و ارتعاشات را تا حد قابل توجهی کاهش دهند.

 

بیشتر بخوانید: دریل شارژی جدید بوش FlexiClick GSR18V-800FCB24

 

از نظر فنی، ابزارهای خانواده MX FUEL با بهره‌گیری از سه تکنولوژی خاص شرکت میلواکی شامل موتورهای براشلس PowerState، سیستم کنترلی و نظارتی RedLink Plus و باتری‌های شارژی MX FUEL RedLithium از دیگر محصولات این شرکت متمایز می‌شوند. در حال حاضر دامنه استفاده از این تکنولوژی‌های پیشرفته به بیش از 20 محصول تخصصی افزایش پیدا کرده که نتیجه دانش و تحقیقات گسترده میلواکی از سال 2005 و همزمان با معرفی اولین نسل از ابزارهای شارژی این شرکت بوده است.

بدون شک یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های سیستم MX FUEL به قابلیت RedLink Plus Intelligence مربوط می‌شود. این ویژگی به باتری‌های MX FUEL اجازه می‌دهد تا با بررسی دقیق وضعیت ابزار و شارژر، نرخ تبادل شارژ را بر اساس نوع باتری و وضعیت دما بهینه‌سازی کرده و با تعیین دقیق پارامترهای الکتریکی، سرعت شارژ خود را در مقایسه با مدل‌های قبلی تا چهار برابر افزایش بدهند.

بروزرسانی باتری‌های خانواده MX FUEL توسط میلواکی

بروزرسانی باتری‌های خانواده MX FUEL توسط میلواکی

شرکت میلواکی در آگوست سال 2023 با عرضه باتری‌های جدید RedLithium FORGE XC8.0 و HD12.0 و ارائه یک شارژر حرفه‌ای از نوع Super Charge، پیشرفت قابل توجهی در محصولات خانواده MX FUEL به وجود آورد. بهینه‌سازی سلولی در باتری‌های جدید میلواکی باعث افزایش کارآیی و سرعت شارژ آنها می‌شود به طوری‌که زمان لازم برای شارژ کامل باتری RedLithium FORGE XC8.0 در حدود 45 دقیقه و برای نمونه HD12.0 در حدود 60 دقیقه خواهد بود.

شارژر جدید میلواکی نیز با استفاده از سیستم خنک‌کننده Cool Cycle از خرابی باتری در حین انجام فرآیند شارژ جلوگیری می‌کند. همچنین استفاده از پکیجینگ خاص در طراحی باتری‌های شرکت میلواکی، میزان تهویه دمایی آنها را تا 50درصد افزایش می‌دهد و باعث برتری محسوس میلواکی در زمینه طراحی و تولید باتری‌های شارژی می‌شود.

همچنین در تولید باتری‌های XC8.0 و HD12.0 از سلول‌های استوانه‌ای تبلس استفاده شده است. جریان الکتریکی در این سلول‌ها به دلیل طی مسافت کوتاه‌تر با مقاومت الکتریکی کمتری مواجه شده و امکان ایجاد جریان‌های بیشتر را برای ابزارهای شارژی فراهم می‌کند. به طور خلاصه، سلول‌های تبلس علاوه بر دمای کاری پایین‌تر، ظرفیت بیشتری در تولید توان الکتریکی از خود نشان می‌دهند. سایر شرکت‌های فعال در حوزه ابزار نیز پس از میلواکی اقدام به تولید باتری‌های شارژی تبلس کرده‌اند که از میان آنها می‌توان به باتری‌های خانواده Pro Core 18V 8Ah بوش اشاره کرد که در بهار 2024 روانه بازار خواهند شد.

آشنایی با برخی از ابزارهای MX FUEL میلواکی

آشنایی با برخی از ابزارهای MX FUEL میلواکی

در حال حاضر محصولات متنوعی در دسته ابزارهای MX FUEL به چشم می‌خورند که از میان آنها می‌توان به دریل حفاری، فشرده‌ساز صفحه‌ای، اره بتن‌بُر، اره پروفیل‌بُر و ماله موتوری اشاره کرد. این ابزارهای حرفه‌ای به شکل خاص برای مصارف صنعتی و پروژه‌های ساخت‌وساز طراحی شده‌اند و نه در نقش مکمل بلکه به عنوان یک جایگزین مطمئن برای نمونه‌های بنزینی به شمار می‌روند.

از دیگر محصولات جالب و قدرتمند خانواده MX FUEL می‌توان به بتن‌کن شارژی MX FUEL Breaker اشاره کرد که در هربار شارژ کامل باتری، توانایی تخریب 2 تن ماده سخت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این محصول با 29 کیلوگرم وزن و با برخورداری از موتور براشلس PowerState توانایی ایجاد ضربات تخریبی با قدرت 68 ژول را دارد. دریل حفاری نیز از دیگر محصولات جذاب خانوداه MX FUEL است که در هربار شارژ کامل با ایجاد حداکثر سرعت 1550 دور در دقیقه، امکان ایجاد شش حفره بزرگ در سطوح بتنی تقویت‌شده را فراهم می‌کند.

در مجموع با اینکه خانواده ابزارهای MX FUEL از عملکرد و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند اما این عملکرد خیره‌کننده تا حد زیادی به عملکرد باتری‌های مورد استفاده در آنها بستگی دارد. در واقع استفاده از باتری‌های تبلس و ایجاد بروزرسانی‌های پیشرفته در باتری‌های خانواده MX FORGE، محصولات MX FUEL را به یک رقیب جدی و سرسخت در دنیای ابزارآلات صنعتی تبدیل کرده است.

Ad image
منبع:slashgear
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل