تمیز کردن سریع خانه در کمتر از 1 ساعت

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
تمیز کردن سریع خانه در کمتر از 1 ساعت
Ad image

روش بسیار عالی و کاربردی، تمیز کردن سریع خانه در کمتر از 1 ساعت

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، انجام فرآیند خانه‌تکانی به یکی از دغدغه‌ها و فعالیت‌های تخصصی بسیاری از خانم‌های خانه‌دار و آقایان دست‌به‌آچار تبدیل می‌شود اما معمولا این کار به انرژی و زمان نسبتا زیادی نیاز دارد و بسیاری از افراد و به ویژه آقایان در طول این فرآیند با افت کارآیی مواجه شده و دست به اقدامات سنبل‌کارانه 🙂 می‌زنند. به همین دلیل در این بخش از مجله مجله کیف ابزار به معرفی یک روش کاربردی برای تمیز کردن محیط خانه می‌پردازیم که البته ممکن است بسیاری از افراد با آن آشنا باشند.

با اینکه استفاده از ابزارهای تخصصی شستشو مانند بخارشو می‌توانند سرعت و کیفیت فرآیند پاکسازی منازل را به شکل قابل توجهی افزایش بدهند اما خرید این دسته از ابزارهای برقی برای بسیاری از افراد امکان‌پذیر نبوده و استفاده از روش‌های دستی و متداول به عنوان انتخاب اول بسیاری از خانه‌داران محسوب می‌شود که از میان برنامه‌های و راهکارهای مختلف، استفاده از روش پاکسازی تک‌ابزاری می‌تواند سرعت و کیفیت فرآیند نظافت منازل را تا حد بسیار زیادی افزایش بدهد.

تمیز کردن خانه به روش تک‌ابزاری، هیچ نکته یا پیچیدگی خاصی ندارد و با پایبندی به یک اصل کلی می‌توان کلیه نقاط خانه را با حداکثر دقت و در کمترین زمان ممکن پاکسازی کرد. برای موفقیت در این روش کافی‌ست تا هریک از پروسه‌های پاکسازی مانند گردگیری، جاروبرقی و … را در یک مرحله و در فضای کلی خانه انجام بدهید و سپس به سراغ مرحله بعدی بروید.

به عبارت بهتر، به جای پاکسازی کامل یک اتاق و جابجا کردن کلیه لوازم تمیزکاری به اتاق دیگر، ابتدا کل فضای خانه را گردگیری کنید و سپس کلیه بخش‌های آن را جارو بکشید. البته این روش دارای قلق‌ها و ریزه‌کاری‌های مختلفی است که در ادامه با آنها اشنا می‌شویم.

استفاده از این روش به شما اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های تمیزکاری منزل را به شکل متمرکز و تنها در طول چند ساعت به پایان برسانید. به همین دلیل دیگر لازم نیست تا وارد یک اتاق خواب بشوید، از بالا تا پایین آن را تمیز کنید و این پروسه را برای همه بخش‌های خانه تکرار کنید یا اینکه لازم نیست تمیز کردن هر بخش از خانه را به یک روز خاص از هفته موکول کنید و کل هفته را درگیر فعالیت‌های نظافتی باشید.

روش بسیار عالی و کاربردی برای پاکسازی خانه به شکل بهتر و در زمان کمتر

به طور کلی اگر عاشق لم دادن روی مبل و چای خوردن هستید یا دوست دارید برنامه منظمی برای روزهای پایانی سال داشته باشید بهتر است برای خانه‌تکانی عید یا تمیزکاری هفتگی خانه خود از این روش استفاده کنید. برای کسب نتیجه بهتر می‌توانید یکی از روزهای هفته را به این کار اختصاص بدهید و با یک برنامه منظم، خیال خودتان را از تمیز بودن همیشگی خانه راحت کنید.

البته برای کسب نتیجه بهتر در خانه‌تکانی عید بهتر است یکی از روزهای تعطیل اسفندماه را به این کار اختصاصی بدهید و با داشتن وقت بیشتر و استفاده از نیروی کمکی اعضای خانواده، این پروسه مهم، عظیم و البته خسته‌کننده را با نهایت دقت و بهترین نتیجه ممکن به پایان برسانید.

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با معنی شعار برندهای بزرگ تولیدکننده ابزار

 

در حین اجرای روش پاکسازی تک‌ابزاری، اگر دارای خانه دوبلکس هستید بهتر است کار خودتان را از طبقه بالاتر شروع کنید. در حین استفاده از هر ابزار (دستمال گردگیری، پاک‌کننده، جاروبرقی و …) از بخش اتاق‌خواب به سمت آشپزخانه حرکت کنید زیرا معمولا کلیه ابزارهای نظافتی موردنیاز مانند آب، مواد شوینده، ماشین لباسشویی و غیره در این نقطه از خانه قرار دارند و پس از پایان هر مرحله از نظافت می‌توانید ابزارهای مربوطه را در داخل شاپزخانه قرار بدهید یا آنها را برای استفاده مجدد بشویید.

به عنوان یک نکته مهم می‌توانید پاکسازی آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام را به یک روز دیگر موکول کنید زیرا معمولا تمیز کردن این سه بخش به انرژی و زمان بیشتری نیاز خواهد داشت. به یاد داشته باشید که در زمان گردگیری و تمیزکاری سطوح مختلف، از چند دستمال مختلف استفاده کنید. این کار علاوه بر جابجایی و اتلاف وقت کمتر برای شستشو و استفاده مجدد از یک دستمال، باعث حذف کامل ذرات گردوغبار و جلوگیری از انتقال آنها به نقاط مختلف خانه می‌شود.

استفاده از روش تک‌ابزاری چه مزایایی دارد؟

استفاده از روش تک‌ابزاری چه مزایایی دارد؟

1- استفاده از این روش به شما اجازه می‌دهد تا در کمتر از چند ساعت یا نهایتا در طول یک روز، کلیه بخش‌های خانه خود را تمیز کنید. تمیز کردن هر بخش از خانه در یک روز خاص از هفته به این معنی است که شما در طول هفته درگیر نظافت و پاکسازی خانه خواهید بود و وقت چندانی برای انجام فعالیت‌های دیگر نخواهید داشت.

2- انجام یک کار خاص در کل فضای خانه باعث افزایش کیفیت پاکسازی و البته کاهش خستگی و حواس‌پرتی شما می‌شود. به عنوان مثال هنگامی‌که در حال گردگیری هستید، تنها به گردگیری فکر می‌کنید و عجله‌ای برای انجام کارهای دیگر مانند جاروبرقی ندارید و در مجموع چیزی را از سرتان باز نمی‌کنید و دچار سنبل‌کاری نمی‌شوید.

3- هنگامی‌که یک کار را در کل فضای خانه انجام می‌دهید، هیچ نقطه‌ای را فراموش نمی‌کنید. اگر هر روز تصمیم به پاکسازی یک بخش از خانه را داشته باشید معمولا قسمت راه‌پله یا راهروها را فراموش می‌کنید اما هنگامی‌که بخواهید کل خانه را گردگیری کنید در همه جای خانه قدم می‌زنید و هیچ نقطه‌ای را از قلم نمی‌اندازید و کوچکترین نقاط و لوازم خانه را نیز پوشش می‌دهید.

از طرف دیگر هنگامی‌که بخواهید چندین فعالیت نظافتی را به طور همزمان انجام بدهید، معمولا انجام کارهای کم‌اهمیت را در برخی از نقاط خانه نادیده می‌گیرید؛ مثلا ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی را در اولویت بالاتری نسبت به کشیدن جاروبرقی در پاگردها و راهروها قرار می‌دهید که این موضوع، تعادل نظافت در بخش‌های مختلف خانه را از بین می‌برد و در نتیجه زحمات شما آنطور که باید به چشم نمی‌آیند.

بنابراین برای نظافت عمومی خانه یا انجام خانه‌تکانی عید بهتر است هر مرحله از فرآیند نظافت را به طور کامل در کلیه نقاط خانه انجام بدهید و سپس مرحله بعدی را آغاز کنید. معمولا بسیاری از افراد، نظافت کامل هر بخش از خانه را در یک روز خاص انجام می‌دهند که این کار علاوه بر صرف زمان بیشتر باعث ایجاد نقاط کور و آلودگی‌های پنهان در برخی از بخش‌های خانه می‌شود. در خانه‌های بزرگ و در صورت بالا بودن حجم کار در نقاط مختلف خانه می‌توانید پاکسازی بخش آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام را به یک روز دیگر موکول کنید.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل