دستگاه تراش کاری Rownd معرفی شد

توسط بهنام افزودن دیدگاه
دستگاه تراش کاری Rownd معرفی شد
Ad image

دستگاه تراش کاری Rownd معرفی شد

پیشرفت فناوری نه تنها دنیای ابزارها را متحول ساخته، بلکه دستگاه‌های ماشین‌کاری نیز در طی زمان کوچکتر و کارآمدتر شده‌اند. روند (Rownd)، یک دستگاه CNC کوچک است که با هدف تسهیل ماشین‌کاری توسط افراد مبتدی تا حرفه‌ای طراحی و ساخته شده است. در این مقاله از مجله کیف ابزار با دستگاه تراش‌کاری Rownd آشنا می‌شوید.

 

رونمایی از دستگاه تراش‌کاری Rownd

بر اساس ادعای شرکت سازنده دستگاه تراش‌کاری Rownd CNC، این دستگاه به طور کاربرپسند طراحی شده و حتی افراد مبتدی نیز به راحتی می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. به نظر می‌رسد که این دستگاه ماشین‌کاری برای مخترعین، هنرمندان و حتی مهندسینی که در جستجوی یک دستگاه ماشین‌کاری بی‌صدا، کوچک و مقرون‌به‌صرفه برای ایجاد نمونه‌های اولیه هستند، گزینه مناسبی است.

دستگاه تراش‌کاری فلزات با به گردش درآوردن اجزای استوانه‌ای، امکان تراشکاری، ایجاد شیار و غیره را فراهم می‌کند. به کمک این دستگاه می‌توانیم قطعات فاصله‌دهنده‌ (اسپیسر)، محور، قطعات تزئینی، دستگیره و غیره را بسازیم.

دستگاه تراش‌کاری Rownd CNC نیز مانند سایر دستگاه‌های مبتنی بر فناوری، می‌تواند اجسام مختلف را سریع‌تر، دقیق‌تر و راحت‌تر از حالت دستی برش بدهد.

در حالی که کار با دستگاه‌های ماشین‌کاری مرسوم مستلزم کسب تجربه و مهارت است، بر اساس ادعای تیم سازنده Rownd، افراد عادی نیز می‌توانند با این دستگاه ماشین‌کاری کار کنند.

دستگاه ماشین‌کاری Rownd امکانات پیشرفته‌ای را مانند کنترل از طریق گوشی هوشمند، کامپیوتر یا حتی دسته بازی در اختیار ما قرار می‌دهد.

در این دستگاه محلی برای نصب تجهیزات جانبی مانند سیستم تعویض خودکار ابزار، سیستم حکاکی لیزری و ابزار برش روی محور چهارم وجود دارد.

دستگاه تراش‌کاری Rownd با قیمت 4799 دلار به فروش می‌رسد و برای ارسال آن به آمریکا از خریداران 250 دلار نیز هزینه حمل و نقل اخذ می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت میخکوب اسکا Brad و میخکوب نماکاری Finish

 

نقد و بررسی Rownd

دستگاه تراش‌کاری Rownd را می‌توانیم از سه زاویه مختلف شامل خود دستگاه، محفظه دستگاه و سیستم کنترل CNC مورد بررسی قرار دهیم.

دستگاه تراشکاری به صفحه آلومینیومی با چرخ‌دنده‌های فولادی و خطوط راهنما برای برشکاری مجهز شده است. سازنده Rownd به استفاده از یک موتور قدرتمند 800 واتی اشاره کرده که می‌تواند با سرعت متغیر از 0 تا 3000 دور بر دقیقه کار کند. این دستگاه، به فک 3-1.4 اینچی مجهز شده و می‌تواند قطعاتی با حداکثر ابعاد 6*11-3.4 اینچی را مورد استفاده قرار دهد.

بر اساس اعلام شرکت سازنده، حداکثر اندازه ابزارهای مورد استفاده در این دستگاه نباید از 3.8 اینچ بیشتر باشد.

دستگاه تراشکاری Rownd در ابعاد 30*17*17 اینچ ساخته شده و وزن آن به 110 پوند (49.89 کیلوگرم) می‌رسد. شرکت Rownd ادعا می‌کند که این دستگاه تراش‌کاری کاملاً بی‌صدا است. در ویدئوی معرفی دستگاه Rownd، محفظه‌ای نشان داده می‌شود که تمامی تراشه‌ها و ضایعات ناشی از تراش‌کاری را جمع‌آوری کرده و به راحتی امکان تخلیه این ضایعات را فراهم می‌کند.

این دستگاه، به صفحه نمایشگر لمسی 7 اینچی مجهز شده که امکان کنترل آن را نیز فراهم می‌کند. به علاوه می‌توانیم از طریق بلوتوث و درگاه USB آن را به گیم‌پد، گوشی هوشمند یا کامپیوتر متصل کرده و از همین طریق کنترل کنیم.

شرکت سازنده Rownd جدولی را منتشر کرده که دستگاه ماشین‌کاری این شرکت را با دستگاه ماشین‌کاری دستی Grizzly و دستگاه ماشین‌کاری Tormach مورد مقایسه قرار می‌دهد. در این جدول، جای خالی دستگاه‌های ماشین‌کاری شرکت‌های Sherline و Taig به خوبی احساس می‌شود.

از آنجایی که بسیاری از مخترعین و طراحان با ماشین‌کاری آشنایی چندانی ندارند، دستگاه ماشین‌کاری Rownd می‌تواند به این افراد کمک کند تا ایده‌های خودشان را همانطور که می‌خواهند پیاده‌سازی کنند. خریداران Rownd قادر خواهند بود تا قطعات استوانه‌ای چوبی یا پلاستیکی را به دقت ماشین‌کاری کنند.

نو‌آوری Rownd در معرفی دستگاه ماشین‌کاری جمع‌وجور و کاربرپسند دستاورد بزرگی برای این شرکت محسوب می‌شود اما در نبود شرکت‌های رقیب، دستگاه ماشین‌کاری Rownd گران قیمت‌گذاری شده است. شرکت‌های Taig و Sherline در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا با افزودن کنترلر لمسی Masso، از فناوری برای بهبود کنترل دستگاه‌های ماشین‌کاری استفاده کنند. اگرچه دستگاه ماشین‌کاری شرکت Tormach یک دستگاه ماشین‌کاری رومیزی محسوب نمی‌شود اما این شرکت نیز از همین روند پیروی کرده است.

با وجود تمامی ادعاهای مطرح شده برای دستگاه ماشین‌کاری Rownd، برای دانستن نقاط ضعف و قوت این دستگاه بهتر است تا زمان انتشار نقدهای خریداران آن منتظر بمانیم.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل