5 اره زنجیری مناسب هرس کاری و جمع آوری هیزم (طبیعت گردی و کمپینگ)

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
5 اره زنجیری مناسب هرس کاری و جمع آوری هیزم (طبیعت گردی و کمپینگ)
Ad image

معرفی 5 اره زنجیری مناسب هرس کاری و جمع آوری هیزم

با پایان فصل زمستان و شروع فصل بهار، بسیاری از افراد به دنبال اصلاح شاخ و برگ درختان یا گشت‌وگذار در دل طبیعت هستند و در این موارد استفاده از یک اره زنجیری برقی کوچک می‌تواند سرعت و کیفیت فعالیت‌های مختلف را به شکل قابل توجهی افزایش بدهد که در ادامه این مطلب از مجله مجله کیف ابزار به معرفی 5 اره زنجیری کوچک یا مینی اره برقی می‌پردازیم و با مشخصات سخت‌افزاری و ویژگی‌های مختلف آنها آشنا می‌شویم.

البته استفاده از یک اره زنجیری شارژی کوچک علاوه بر کاربردهای هرس‌کاری و تهیه هیزم، در مواقع اضطراری مانند سقوط درختان و مسدود شدن مسیرهای جاده‌ای نیز کاربرد دارد و به طور کلی وجود آن در کلیه فعالیت‌های مرتبط با چوب و نجاری نیز مفید خواهد بود.

اما باید توجه داشت که وجود یک اره برقی کوچک در داخل صندوق خودرو می‌تواند در هر موقعیتی ما را به قطع درختان و جمع‌آوری هیزم وسوسه کند اما همیشه باید به یاد داشته باشیم که انجام این کار در برخی از فضاها دارای منع و پیگرد قانونی بوده و ممکن است مشکلات مختلفی را برای ما ایجاد کند. همچنین به عنوان یک مسئولیت انسانی، این وظیفه ماست که هیچگاه شاخه‌های سبز درختان را قطع نکنیم و به عنوان یک شخص آگاه و آشنا با ابزارهای حرفه‌ای همواره حافظ و نگهبان درختان و محیط اطراف خود باشیم.

اره زنجیری 8 اینچی Ryobi One+ HP 18V Brushless

اره زنجیری 8 اینچی Ryobi One+ HP 18V Brushless

معمولا تیغه‌های مورد استفاده در اره‌های زنجیری کوچک در بازه 4 تا 8 اینچ قرار می‌گیرند و اره زنجیری 8 اینچی Ryobi One+ HP 18V Brushless با برخورداری از یک تیغه 8 اینچی، قابلیت ایجاد بُرش در قطعات چوبی با قطر و ضخامت نسبتا زیاد را فراهم می‌کند. تامین انرژی الکتریکی این اره زنجیری بر عهده یک باتری 2Ah است که به طور متوسط در هربار شارژ کامل، توانایی ایجاد بُرش در 65 قطعه چوبی مختلف را فراهم می‌کند. به عنوان یک نکته بايد در نظر داشت که افزایش ظرفیت باتری یک اره زنجیری شارژی به معنی فعالیت طولانی‌تر و امکان ایجاد بُرش‌های بیشتر خواهد بود.

این اره زنجیری یکی از محصولات جدید شرکت ریوبی در سال 2024 است و در حال حاضر بازخوردها و بررسی‌های زیادی در خصوص آن وجود ندارد اما بر اساس تبلیغات ارائه شده می‌توان گفت که این اره زنجیری یک گزینه بسیار عالی برای انجام هرس‌کاری‌های سبک محسوب می‌شود اما برای بریدن الوارهای بزرگ و قطور نمی‌توان از آن استفاده کرد.

اره زنجیری 8 اینچی Milwaukee M18 FUEL 18V Brushless

اره زنجیری 8 اینچی Milwaukee M18 FUEL 18V Brushless

سبک بودن یک ابزار به شما اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های مختلف را با دقت بیشتر، خستگی کمتر و به مدت طولانی‌تر انجام بدهید و اره زنجیری 8 اینچی Milwaukee M18 FUEL 18V Brushless تنها با وزن 2270 گرم در حالت بدون باتری یکی از سبک‌ترین اره‌های زنجیری شارژی 8 اینچی محسوب می‌شود. همچنین حالت زاویه‌دار بدنه یا به عبارت بهتر وجود خاصیت اهرمی از دیگر ویژگی‌های قابل توجهی است که کار با این محصول را بسیار آسان‌تر و ایمن‌تر می‌کند.

استفاده از زنجیر Full House در این محصول، میزان لرزش‌ها و ارتعاشات دستگاه را به شکل قابل توجهی کاهش داده و باعث ایجاد بُرش‌های دقیق، سریع و موثر می‌شود و بهره‌گیری از سیستم روغن‌کاری اتوماتیک به حرکت روان زنجیر بر روی بخش ساطوری کمک کرده و حداکثر طول‌عمر و کارآیی آنها را تضمین می‌کند.

این اره زنجیری کوچک یکی از بهترین محصولات موجود در بازار به حساب می‌آید که امتیازات و بازخوردهای مثبت بسیار زیادی از سوی کاربران دریافت کرده است. از جمله ویژگی‌های بارز این محصول می‌توان به توانایی بالای آن در قطع الوار و شاخه‌های نسبتا ضخیم اشاره کرد که برای یک اره زنجیری 8 اینچی امتیاز بسیار بزرگی محسوب می‌شود. البته راه‌اندازی و روشن کردن این اره زنجیری ممکن است چالش‌هایی را برای برخی از کاربران ایجاد کند که با چندین‌بار تمرین می‌توان این موضوع را نیز به طور کامل برطرف کرد.

اره زنجیری 6 اینچی Kobalt 24V Brushless

اره زنجیری 6 اینچی Kobalt 24V Brushless

شرکت کبالت (Kobalt) از جمله برندهای مطرح در زمینه تولید ابزارهای مورد استفاده در مصارف روزمره به شمار می‌رود و اره زنجیری 6 اینچی Kobalt 24V Brushless از جمله محصولات کوچک و کارآمدی است که به شکل ویژه برای مصارف سبک مانند کمپینگ و شاخه‌زنی طراحی شده و ارزش خرید بسیار بالایی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ابعاد کوچک این اره زنجیری یکی از نقاط قوت آن است که آن را به یک گزینه ایده‌آل برای افراد با قدرت بدنی متوسط و پنجه‌های کوچک تبدیل می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: اولین بلوور شارژی کوله پشتی میلواکی معرفی شد

 

یکی از ویژگی‌های مهم این محصول، بهره‌گیری از تیغه 6 اینچی است که این تیغه کوچک، امکان دسترسی آسان به محیطهای بسته و زوایای محدود را فراهم می‌کند. باتری مورد استفاده در این اره زنجیری نیز دارای ظرفیت 2Ah است که در هربار شارژ کامل، امکان انجام 120 بُرش مختلف در قطعات چوبی با حداکثر قطر یا ضخامت 3 اینچ را فراهم می‌کند. قابلیت تنظیم سرعت نیز از دیگر امکانات خاص این محصول به شمار می‌رود که باعث راحتی هرچه بیشتر کاربران در کنترل اره زنجیری و افزایش توانایی آنها در انجام بُرش‌های دقیق می‌شود.

اره زنجیری 8 اینچی Dewalt 20V

اره زنجیری 8 اینچی Dewalt 20V

با اینکه استفاده از اره‌های زنجیری برقی، طرفداران و منتقدان خاص خود را دارد اما وجود یک نمونه کوچک و کارآمد در حین گردش در طبیعت می‌تواند امتیاز بسیار بزرگی برای دوستداران طبیعت محسوب شود. با اینکه اره زنجیری 8 اینچی Dewalt 20 کوچک‌ترین اره زنجیری این شرکت است اما کماکان از قدرت بسیار بالایی برخوردار بوده و در بین نمونه‌های مشابه مانند یک محصول حرفه‌ای عمل می‌کند.

این اره زنجیری دارای یک موتور براشلس است که در مقایسه با نمونه‌های زغالی از طول عمر بالاتر و سرویس‌های تعمیر و نگهداری کمتری برخوردار است. وزن محصول بدون احتساب باتری چیزی در حدود 2100 گرم خواهد بود که در هر بار شارژ کامل و با استفاده از باتری‌های 20ولتی شرکت دیوالت، امکان ایجاد 70 بُرش کامل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های مهم اره زنجیری 8 اینچی Dewalt 20V می‌توان به قابلیت استارت سریع و امکان ایجاد بُرش در انواع قطعات چوبی در کمترین زمان ممکن اشاره کرد. البته باید توجه داشت که کلید کنترلی این اره زنجیری تنها برای افراد راست‌دست بهینه‌سازی شده و استفاده از آن برای افراد چپ‌دست چندان آسان نیست.

اره زنجیری 4 اینچی STIHL مدل GTA 26

اره زنجیری 4 اینچی STIHL مدل GTA 26

بدون شک بسیاری از افراد، استفاده از یک اره زنجیری شارژی کوچک را به نمونه‌های بزرگ‌تر ترجیح می‌دهند و اره زنجیری 4 اینچی STIHL با ابعاد بسیار کوچک خود می‌تواند در نقش یک ابزار هرس‌کاری کوچک، وارد عمل شود. ابعاد فیزیکی کوچک و وزن کم این محصول به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی و تنها با استفاده از یک دست آن را کنترل کنید. باتری مورد استفاده در این اره زنجیری نیز از نوع 10.8ولتی است که در هربار شارژ کامل می‌تواند دستگاه را به مدت 25 دقیقه فعال نگاه دارد و به شکل ویژه باعث کاهش وزن کلی محصول می‌شود.

کاربران با خرید اره زنجیری 4 اینچی STIHL مجموعه‌ای از لوازم جانبی شامل باتری، شارژر و کیف حمل مخصوص را نیز در اختیار خواهند داشت. اغلب کاربران، بازخوردهای مثبتی را در خصوص عملکرد این اره زنجیری عنوان کرده‌اند و تنها موضوع شارژدهی کم باتری از جمله نکات منفی آن بوده است که با توجه به ابعاد کوچک و قدرت بالای اره‌های زنجیری نمی‌توان از آن به عنوان یک مشکل غیرمنتظره و عجیب یاد کرد.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل