قابلیت Tool Tracking، این دسته از ابزارهای دیوالت و میلواکی را برای مصارف خانگی نخرید!

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
قابلیت Tool Tracking، این دسته از ابزارهای دیوالت و میلواکی را برای مصارف خانگی نخرید!
Ad image

قابلیت Tool Tracking، یک ویژگی غیرضروری برای کاربران خانگی

به تازگی مقاله‌ای از سوی یکی از مجلات بسیار معتبر با عنوان “ابزارهای برقی بیسیم که هر کاربر خانگی باید آنها را داشته باشد” منتشر شده است که به شکل مستقیم به قابلیت اتصال بیسیم در محصولات پیشرفته دیوالت و میلواکی مربوط می‌شود.

در این مقاله، از دریل Dewalt Tool Connect و کیت آچار بکس Milwaukee One-Key به عنوان بهترین ابزارهای شارژی با سیستم مدیریت بی‌سیم یاد شده است که هر خودساز (DIY) یا کاربر خانگی باید نمونه‌ای از آنها را در اختیار داشته باشد اما این پیشنهاد با توجه به مفهوم و کاربرد سیستم‌های مدیریتی بیسیم تا حد زیادی غلط به نظر می‌رسد که در ادامه این مطلب از مجله مجله کیف ابزار به بررسی دقیق‌تر دلایل آن می‌پردازیم.

قابلیت Tool Tracking، یک ویژگی غیرضروری برای کاربران خانگی

قابلیت Dewalt Tool Connect یک سیستم ردیابی ابزار است که اطلاعات مربوط به محل قرارگیری ابزارهای مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و زمان لازم برای جستجو و پیدا کردن آنها را به حداقل ممکن می‌رساند اما بدیهی است که استفاده از این سیستم برای کاربران خانگی و به ویژه در فضاهای محدود، کاربرد خاصی نخواهد داشت.

در واقع باید گفت که در حال حاضر، شبکه ردیابی و جستجوی ابزار دارای دامنه عملکرد نسبتا محدودی است و تنها برای انجام عملیات ردیابی و پیدا کردن ابزارآلات گم‌شده کاربرد دارد. از طرف دیگر افراد بسیار کمی وجود دارند که دائما از طریق تلفن همراه خود به دنبال پیدا کردن محل دقیق ابزارهای خود باشند.

تصور کنید که چراغ قوه خودتان را در یک محیط تاریک گم کرده‌اید، اما جای نگرانی نیست زیرا با استفاده از تلفن همراه می‌توانید چراغ قوه گمشده را به راحتی روشن کنید ولی به عنوان یک راه‌حل ساده‌تر می‌توانید چراغ قوه تلفن همراه خودتان را روشن کنید و به دنبال ابزارهای گمشده بگردید.

اشتباهات دیگری نیز در این مقاله به چشم می‌خورد. به عنوان مثال در بخشی از مقاله آمده است که امکان اتصال خودکار ابزارهای Makita LXT به سیستم‌های مکنده سری Makita LXT برای جمع‌آوری خودکار زباله‌ها و پاکسازی محیط وجود ندارد. نکته جالب‌تر اینکه در ادامه همین مقاله عنوان شده است که ایجاد این ارتباط نیازمند استفاده از ماژول‌‌های بیسیم با قیمت تقریبی 70 دلار خواهد بود.

البته جای هیچ شکی نیست که قابلیت ردیابی و سیستم نظارتی بیسیم دارای کاربردهای خاصی است اما نام‌گذاری این ویژگی‌ها به عنوان یک ضرورت مهم و حیاتی برای کاربران خانگی، چندان منطقی و قابل قبول به نظر نمی‌رسد. به طور کلی اگر علت استفاده و موارد کاربرد سیستم‌های ردیابی و نظارتی بیسیم را نمی‌دانید، به احتمال زیاد نیازی به استفاده از آنها ندارید.

سیستم نظارتی Milwaukee One-Key

نکته مهم در خصوص سیستم نظارتی Milwaukee One-Key آن است که این سیستم به عنوان یک دستیار فنی، نیاز به انجام فرآیندهای تعمیر و نگهداری را نیز به اطلاع کاربران می‌رساند اما استفاده از اصطلاح “کاربردی‌ترین ابزار” برای کاربران خانگی به معنی عدم نیاز به انجام سرویس‌های دوره‌ای است که طبیعتا نیازی به ارائه هشدار نخواهد داشت.

در مجموع این دسته از امکانات و قابلیت‌های بیسیم دارای کاربردهای ویژه‌ای برای کاربران حرفه‌ای هستند اما آیتم‌های مفید و تاثیرگذاری را در اختیار کاربران خانگی قرار نمی‌دهند و از این حیث نمی‌توان آنها را به عنوان یک نیاز جدی و اساسی برای این دسته از کاربران در نظر گرفت.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل