معرفی 5 ابزار کارآمد و کاربردی از ماکیتا

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
معرفی 5 ابزار کارآمد و کاربردی از ماکیتا
Ad image

این 5 ابزار از شرکت ماکیتا برای هر جعبه ابزاری لازم هستند!

معرفی 5 ابزار کارآمد و کاربردی از ماکیتا

به گزارش مجله کیف ابزار، برند ماکیتا یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین شرکت‌های تولیدکننده ابزار در جهان است که بیشتر به واسطه تولید ابزارهای خلاقانه و خاص شناخته می‌شود، به طوری‌که در حال حاضر دامنه تولیدات این شرکت به ابزارهای مورد استفاده در فعالیت‌های تفریحی و کمپینگ نیز کشیده شده است. بنابراین جای هیچ تعجبی نیست که در میان خیل عظیم ابزارآلات ماکیتا با محصولات جالبی مانند یخچال هوشمند یا قهوه‌ساز سیار نیز مواجه شویم! اما این محصولات خاص دارای کاربری عمومی نبوده و بسیار از افراد در طول فعالیت‌های روزمره خود نیازی به آنها نخواهند داشت.

اما هدف اصلی ما در این بخش از مجله مجله کیف ابزار، معرفی 5 مورد از کارآمدترین ابزارهای شرکت ماکیتا برای استفاده در مصارف روزمره و فعالیت‌های عمومی است که با وجود آنها، سطح کارآیی و توان عملیاتی جعبه ابزار شما به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند.

کیت 47 تکه شامل دسته جغجغه و انواع بکس و بیت ماکیتا در سایزهای مختلف

1- کیت 47 تکه شامل دسته جغجغه و انواع بکس و بیت ماکیتا در سایزهای مختلف

با اینکه برند ماکیتا بیشتر به تولید ابزارهای برقی شهرت دارد اما برخی از ابزارهای دستی این شرکت نظیر سِت 47 تکه بُکس (Socket) و سری‌های پیچ‌گوشتی (Bit) نیز امکانات فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. این سِت شامل یک دسته پیچ‌گوشتی جغجغه‌ای (Ratchet) و مجموعه کاملی از سری‌های بکس و بیت است که کارآیی بسیار زیادی در فعالیت‌های مختلف و به ویژه تعمیرات خودرو دارد.

این محصول با قیمت 32 دلار به فروش می‌رسد و شامل مجموعه کاملی از انواع بیت‌های چهارسو، دوسو، ستاره‌ای، مربعی و شش‌گوش و غیره و سری‌های شش‌پَر بکس تا سایز 1 اینچ است. همچنین وجود یک مبدل یا ابزارگیر شش‌گوش با درایو 1/4 اینچی، امکان استفاده از اقلام این مجموعه را بر روی ابزارهای برقی مانند پیچ‌بندها نیز فراهم می‌کند و موارد کاربرد آنها را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

جعبه بکس 120 تکه همراه با ابزارهای جانبی کاربردی ماکیتا

2- جعبه بکس 120 تکه همراه با ابزارهای جانبی کاربردی ماکیتا

آچارهای بُکس یکی از مهمترین و پرکاربردترین ابزارهای مورد استفاده در فعالیت‌های فنی و تعمیراتی هستند که سرعت و دقت انجام فرآیند باز کردن یا بستن انواع پیچ‌ها و مهره‌ها را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهند. جعه بکس یا سِت 120 تکه ابزارهای دستی ماکیتا تنها با قیمت 120 دلار شامل مجموعه متنوعی از 48 سَری بکس همراه با درایوها و مبدل‌های گوناگون، سِت آچار آلن، آچار جغجغه با درایو 3/4 اینچ، پیچ‌گوشتی بیت‌گیر با درایو 1/4 اینچ و مدل‌های گوناگونی از آچارهای تخت از سایز 8 تا 15 میلی‌متر است که از نظر سایزبندی به عنوان معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین ابزارهای رایج در بازار شناخته می‌شوند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی کارگاه سیار ریوبی مدل STM202

 

کلیه اقلام این مجموعه در داخل یک کیف حمل بسیار مقاوم از جنس پلاستیک سخت ارائه می‌شوند که ضمن جلوگیری از ورود آسیب‌های فیزیکی و گم شدن قطعات، تاثیر بسیار زیادی در مدیریت و سازماندهی بهتر مجموعه دارد. همچنین به عنوان یک نکته مهم باید توجه داشت که سایزبندی کلیه ابزارهای این کیت اعم از سری‌های بُکس، بیت‌ها و آچارها بر اساس سیستم اندازه‌گیری متریک (میلی‌متری) است.

کیت 104 تکه مته و ابزارهای اندازه‌گیری دستی ماکیتا

3- کیت 104 تکه مته و ابزارهای اندازه‌گیری دستی ماکیتا

در حال حاضر کیت‌های ابزار بسیار متنوعی در سطح بازار به فروش می‌رسند اما معمولا برخی از اقلام موجود در آنها دارای کاربردهای خاص بوده و در مصارف روزمره مورد استفاده قرار نمی‌گیرند اما شرکت ماکیتا با ارائه یک کیت 104 تکه با قیمت 100 دلار، مجموعه کاملی از انواع مته و ابزارهای دستی باکیفیت را در اختیار مشتریان خود قرار داده است.

کلیه اقلام این مجموعه دارای استاندارد متریک (میلی‌متری) بوده و علاوه بر طیف کامل مته‌های تخصصی، شامل ابزارهای پرکاربرد دیگر نظیر متر، پیچ‌گوشتی، چاقو و تراز نیز می‌شود و همراه با یک کیف حمل بسیار مقاوم و باکیفیت در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

دریل پیچ‌گوشتی چکشی براشلس 18V LXT ماکیتا

4- دریل پیچ‌گوشتی چکشی براشلس 18V LXT ماکیتا

وجود یک دریل قدرتمند از جمله الزامات ضروری در حین انجام کارهای فنی و تعمیراتی محسوب می‌شود و دریل پیچ‌گوشتی چکشی براشلس 18V LXT از جمله محصولاتی است که قدرت و سرعت حیرت‌انگیزی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. این دریل شارژی 218 دلاری با بهره‌گیری از موتور براشلس و سه‌نظام 13 میلی‌متری، کلیه وظایف یک دریل چکشی و پیچ‌گوشتی شارژی را به راحتی انجام می‌دهد. البته باید توجه داشت که این محصول فاقد باتری بوده و وظیفه خرید آن بر عهده کاربر خواهد بود.

استفاده از موتور براشلس در این دریل پیچ‌گوشتی شارژی باعث افزایش توان عملیاتی، مدت زمان شارژدهی و طول عمر دستگاه در مقایسه با نمونه‌های زغالی یا یونیورسال می‌شود. همچنین دریل پیچ‌گوشتی چکشی براشلس ماکیتا مدل 18V LXT دارای گیربکس دوحالته با حداکثر سرعت چرخش 2000 دور در دقیقه است و گزینه بسیار مناسبی برای انجام طیف وسیعی از فعالیت‌های حفاری و مونتاژ محسوب می‌شود.

ابزار همه‌کاره یا فرز چندکاره 18V LXT ماکیتا

5- ابزار همه‌کاره یا فرز چندکاره 18V LXT ماکیتا

ابزار همه‌کاره یا فرز چندکاره یک گزینه بسیار عالی برای انجام فعالیت‌های مختلف ساختمانی مانند حذف دوغاب کاشی و سرامیک، سنباده‌زنی و صافکاری مبلمان و بُرش قطعات محسوب می‌شود و مدل 18V LXT شرکت ماکیتا با برخورداری از سیستم تغذیه شارژی قدرتمند و ارائه سرعت متغیر می‌تواند کلیه نیازهای کاربران را در حد و اندازه‌های یک محصول حرفه‌ای برطرف کند. این ابزار به تنهایی و بدون هیچگونه لوازم جانبی با قیمت 169 دلار به فروش می‌رسد.

 

بیشتر بخوانید: معرفی شارژر 6 پورت جدید Bauer 2105C-B

 

وزن کلی ابزار همه‌کاره یا فرز چندکاره 18V LXT ماکیتا همراه با باتری در حدود 2200 گرم است که این وزن کم باعث کنترل و تسلط بیشتر کاربر در حین انجام فعالیت‌های مختلف می‌شود. همچنین سیستم ابزارگیر این دستگاه به دلیل برخورداری از ساختار نصب سریع، امکان تعویض و بکارگیری ابزارهای جانبی مختلف را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فراهم می‌کند. سیستم تنظیم سرعت این محصول به کاربران اجازه می‌دهد تا میزان لرزش دستگاه را در بازه 6000 تا 20000 لرزش در دقیقه (OPM) تغییر داده و با توجه به شرایط مختلف به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنند.

در انتها باید توجه داشت که این 5 محصول تنها بخشی از ابزارهای موردنیاز برای تکمیل یک جعبه ابزار همه‌کاره و حرفه‌ای محسوب می‌شوند اما وجود آنها در موقعیت‌های مختلف، سرعت و دقت کاربران را به شکل قابل توجهی افزایش داده و در کنار سایر ابزارهای دستی و برقی، سهولت کاربری فوق‌العاده‌ای را برای آنها به ارمغان می‌آورد.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل