2 مدل جدید اره گردبر شارژی از سری XGT 40V Max ماکیتا وارد بازار شد

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
2 مدل جدید اره گردبر شارژی از سری XGT 40V Max ماکیتا وارد بازار شد
Ad image

2 مدل جدید اره گردبر شارژی از سری XGT 40V Max ماکیتا وارد بازار شد، مجهز به مخزن جمع‌آوری گردوغبار

شرکت ماکیتا از عرضه دو اره گردبُر شارژی جدید از خانواده XGT 40V Max خبر داد که به دلیل برخورداری از مخزن جمع‌آوری گردوغبار با عنوان جالب “اره‌های گردبُر شارژی ضد گردوغبار” نامگذاری شده‌اند. البته با اینکه استفاده از اصطلاح “ضد گردوغبار” برای این دسته از محصولات چندان مناسب به نظر نمی‌رسد اما وجود امکاناتی نظیر محفظه شفاف و تعبیه دریچه جمع‌آوری گردوغبار در قسمت فوقانی این دستگاه‌ها از جمله ویژگی‌های خاصی است که تا حدی مفهوم ضد گردوغبار را در ذهن کاربران تداعی می‌کند. در ادامه این مطلب از مجله مجله کیف ابزار به بررسی بیشتر ویژگی‌های مختلف این دو محصول می‌پردازیم.

اره‌های گردبُر شارژی جدید ماکیتا مدل KS004G

اره گردبُر شارژی ماکیتا مدل KS004G (تصویر بالا) علاوه بر قابلیت اتصال به دستگاه‌های مکنده، به یک محفظه مجزا برای جمع‌آوری ذرات گردوغبار نیز مجهز شده است که به تنهایی امکان جمع‌آوری بخش قابل توجهی از ذرات ناشی از بُرش قطعات را فراهم می‌کند. اما در مدل KS003G (تصویر زیر) ابعاد محفظه گردوغبار یا به عبارت بهتر کاور محافظ تیغه در مقایسه با مدل KS004G دارای ابعاد کوچک‌تری بوده و برای جمع‌آوری کامل ذرات گردوغبار، نیازمند اتصال به یک ابزار مکنده خواهد بود.

اره‌های گردبُر شارژی جدید ماکیتا مدل KS003G

البته باید توجه داشت که این دو محصول از نظر فنی و مشخصات سخت‌افزاری هیچگونه اختلافی با یکدیگر ندارند و تنها تفاوت آنها به ابعاد محفظه گردوغبار و محل قرارگیری دریچه ابزارهای مکنده مربوط می‌شود اما وجود این اختلافات به این معنی است که در اره گردبُر مدل KS004G الزامی به استفاده از دستگاه‌های مکنده نخواهد بود اما وجود یک مکنده مناسب در حین استفاده از اره گردبُر KS003G به عنوان یک الزام مهم برای عملکرد مناسب و استفاده درست از این محصول معرفی شده است.

 

بیشتر بخوانید: معرفی ۵ ابزار کارآمد و کاربردی از ماکیتا

 

هر دو محصول با استفاده از تیغه‌های 125 میلی‌متری، توانایی ایجاد بُرش با حداکثر عمق 40 میلی‌متر را فراهم می‌کنند که این عدد در حدود 2 برابر ضخامت صفحات چوبی مورد استفاده در صنایع ساختمان‌سازی است. از دیگر ویژگی‌های خاص موجود در اره‌های گردبُر جدید شرکت ماکیتا می‌توان به داشتن دید و تسلط کامل به خط بُرش، ضخامت کم بدنه دستگاه، توزیع مناسب وزن و تنظیم دقیق مرکز ثقل ابزار اشاره کرد که یکی از دلایل اصلی این موضوع، نزدیک شدن باتری و دستگیره ابزار به بخش تیغه بُرش بوده است.

اره‌های گردبُر شارژی جدید ماکیتا مجهز به مخزن جمع‌آوری گردوغبار

هر دو محصول دارای دو حالت عملکرد مختلف اعم از بُرش سریع (Speed Mode) و کم‌صدا (Quiet ECO Mode) هستند که با توجه به شرایط محیط و موقعیت‌های مختلف می‌توان از آنها استفاده کرد. همچنین سازگاری با استاندارد IP56 به معنی مقاومت نسبی ابزار در برابر نفوذ ذرات گردوغبار و قطرات آب خواهد بود.

قابلیت استفاده از ماژول‌های بیسیم AWS از دیگر نکات مهم اره‌های گردبُر جدید شرکت ماکیتا محسوب می‌شود که امکان کنترل و فعالسازی بیسیم انواع سیستم‌های مکنده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته باید توجه داشت که خرید تجهیزات AWS بر عهده کاربران بوده و در داخل بسته‌بندی محصول، خبری از تجهیزات مربوطه نیست. در حال حاضر، زمان و محل دقیق عرضه اره‌های گردبُر شارژی سری XGT 40V Max شرکت ماکیتا مشخص نیست و تولید نمونه‌های 18ولتی این محصولات نیز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

Ad image
منبع:toolguyd
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل