نقد و بررسی اینورتر جوشکاری ادون مدل TB-250

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
نقد و بررسی اینورتر جوشکاری ادون مدل TB-250
Ad image

نقد و بررسی اینورتر جوشکاری ادون مدل TB-250، یک دستگاه جوش عالی با امکانات باورنکردنی

در این بخش از مجله مجله کیف ابزار به سراغ معرفی یکی از ارزان‌ترین اینورترها یا به عبارت بهتر دستگاه‌های جوش موجود در بازار ایران می‌رویم و به معرفی یک محصول گمنام و و بسیار ارزشمند از برند ناشناخته EDON می‌پردازیم. دستگاه جوش موردنظر در سطح بازار با نام اینورتر جوشکاری 250 آمپر ادون مدل TB-250 شناخته می‌شود و به تناسب قیمت خود، امکاناتی فراتر از انتظارات کاربران خانگی را در اختیار آنها قرار می‌دهد.

بنابراین از همینجا باید به این موضوع توجه داشته باشیم که این دستگاه جوش به شکل ویژه برای فعالیت‌های سبک و مصارف خانگی و شخصی طراحی شده است و اگر در یک کارگاه تولیدی مشغول به کار هستید یا به شکل تخصصی در زمینه جوش و بُرش فعالیت دارید به هیچ عنوان نباید انتظار بالایی از این محصول داشته باشید و به طور صادقانه باید بگوییم که این محصول برای مصارف صنعتی و کارگاهی مناسب نیست.

دستگاه جوش EDON TB-250، یک محصول عالی با امکانات باورنکردنی

نقاط قوت اینورتر جوشکاری 250 آمپر ادون مدل TB-250

  • قیمت بسیار عالی
  • سیستم IGBT
  • لوازم جانبی کامل با کیفیت قابل قبول
  • ایده‌آل برای مصارف خانگی و سبک
  • کیفیت ساخت بالا
  • ابعاد کوچک و وزن سبک برای جابجایی آسان

 

نقاط ضعف اینورتر جوشکاری 250 آمپر ادون مدل TB-250

  • جریان خروجی پایین (120 آمپر واقعی)
  • چرخه کاری کم
  • عدم توانایی در ذوب کردن مداوم الکترودهای سایز 3 و بالاتر
  • نبود دستگیره بر روی بدنه

 

بیشتر بخوانید: معرفی آچار جیبی همه کاره Fetos Studio

 

بررسی کلی اینورتر جوشکاری 250 آمپر ادون مدل TB-250

بدون در نظر وزن 3.5 کیلوگرمی و ابعاد 28×17×17 سانتی‌متری این دستگاه، باید گفت که از نظر شکل ظاهری هیچ تفاوت خاصی میان اینورتر جوشکاری 250 آمپر ادون مدل TB-250 و سایر محصولات مشابه وجود ندارد. طبق معمول در قسمت جلوی دستگاه دو عدد پایانه برای اتصال انبر و کابل جوش، ولوم تنظیم و نمایشگر جریان خروجی و نشانگر حالت OverHeat تعبیه شده است و بجز منافذ متعدد تهویه هوا، نکته خاص دیگری در این بخش دیده نمی‌شود. بدنه محصول از جنس ورقه‌های فلزی ساخته شده که علاوه بر افزایش مقاومت فیزیکی باعث انتقال سریع گرما از فضای داخل به محیط پیرامون می‌شود.

کابل ورودی برق از ضخامت بسیار مناسبی برخوردار بوده و از پنل پشت، وارد دستگاه جوش شده است و کلید On/Off و ورودی هوای فن خنک‌کننده نیز در این بخش قابل مشاهده هستند. همچنین نقطه اتصال به زمین یا همان ارت نیز در این قسمت قرار دارد که باعث افزایش سطح ایمنی در برابر آسیب‌های ناشی از اتصالات الکتریکی می‌شود و نکته قابل توجه و مثبتی به شمار می‌رود که معمولا در بیشتر دستگاه‌های جوش وجود ندارد.

متاسفانه شرکت ادون در طراحی محصول خود از دستگیره حمل ثابت استفاده نکرده و حمل و جابجایی دستگاه جوش TB-250 بر عهده بند دوشی موجود در داخل بسته‌بندی دستگاه خواهد بود که از نظر سهولت کاربری ممکن است مشکلاتی را برای کاربران ایجاد کند. همچنین عدم تعبیه پایه در قسمت زیر دستگاه از دیگر نکاتی است که نبود آن به عنوان یک نکته منفی محسوب می‌شود.

 

مشخصات فنی اینورتر جوشکاری 250 آمپر ادون مدل TB-250

مهمترین نکته در خصوص مشخصات فنی اینورتر جوشکاری 250 آمپر ادون مدل TB-250 آن است که خروجی واقعی این دستگاه در حدود 120 آمپر بوده که مقدار مناسبی برای جوشکاری مداوم با الکترودهای تا سایز 2.5 خواهد بود. به همین دلیل است که استفاده از این دستگاه جوش برای مصارف صنعتی و کارگاهی توصیه نمی‌شود. خوشبختانه استفاده از مدارهای پیشرفته IGBT در اینورتر جوشکاری TB-250 ادون، باعث افزایش طول عمر و کاهش چشمگیر مصرف انرژی در این محصول می‌شود و ارزش خرید آن را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

وظیفه خنک کردن دستگاه بر عهده یک فن قدرتمند است که با ایجاد تونل باد در محفظه کوچک و فلزی محصول و تخلیه سریع گرما از طریق منافذ موجود در قسمت جلوی دستگاه، باعث خنک شدن سریع اقطعات داخلی در حین انجام فعالیت‌های مختلف می‌شود. همچنین وجود سیستم حفاظت دمایی از گرم شدن بیش از حد دستگاه جلوگیری کرده و با قطع خودکار جربان برق از بروز آسیب‌های مختلف جلوگیری می‌کند.

گارانتی و لوازم جانبی اینورتر جوشکاری 250 آمپر ادون مدل TB-250

گارانتی و لوازم جانبی اینورتر جوشکاری 250 آمپر ادون مدل TB-250

متاسفانه این ابزار جوشکاری بدون خدمات گارانتی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد و در صورت بروز مشکل، کلیه هزینه‌های تعمیر بر عهده مصرف‌کننده خواهد بود. به همین دلیل مجددا تاکید می‌شود که این دستگاه جوش تنها برای مصارف سبک و پروژه‌های کوچک مناسب است و نباید از آن به صورت مداوم و پرفشار استفاده کرد.

اینورتر جوشکاری 250 آمپر ادون مدل TB-250 در داخل یک بسته‌بندی کارتنی به فروش می‌رسد و در کمال تعجب، مجموعه کاملی از لوازم جانبی موردنیاز برای کار با محصول برای کاربران در نظر گرفته شده است که شامل کابل و انبر جوش (کابل‌های کوتاه!)، فرچه سیمی و چکش (به درد بخور)، بند آویز، ماسک جوشکاری (کیفیت پایین) و دفترچه راهنما می‌شود ولی باید توجه داشت که این لوازم جانبی با توجه به قیمت محصول در سطح قابل قبولی قرار دارند و طبیعتا در حد و اندازه نمونه‌های حرفه‌ای بازار نخواهند بود.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل