تنها یک گام تا نهایی شدن توافق فروش Starrett به MiddleGround Capital باقی مانده

توسط بهنام افزودن دیدگاه
تنها یک گام تا نهایی شدن توافق فروش Starrett به MiddleGround Capital باقی مانده
Ad image

تنها یک گام تا نهایی شدن توافق فروش Starrett به MiddleGround Capital باقی مانده

شرکت Starrett در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این شرکت در یک توافق‌نامه به MiddleGround Capital واگذار خواهد شد؛ یعنی Starrett که در حوزه ساخت ابزار اندازه‌گیری و تیغه اره فعالیت دارد، از یک شرکت سهامی عام به یک شرکت سهامی خاص تبدیل خواهد شد. برای اطلاع یافتن از جزئیات توافق فروش Starrett در ادامه مقاله مجله کیف ابزار را همراهی کنید.

 

ماجرای توافق فروش Starrett به یک شرکت خصوصی چیست؟

خبر فروش Starrett به یکی از زیرمجموعه‌های شرکت MiddleGround Capital دنبال‌کنندگان اخبار دنیای ابزار و حتی بازارهای مالی را شوکه کرد. در پی انتشار این خبر، ارزش سهام Starrett نزدیک به 60 درصد افزایش یافته و به نزدیکی 16.19 دلار به ازای هر سهم رسید. Starrett از عبارت‌های «توافق ادغام» و «تراکنش خصوصی» برای توصیف این اقدام استفاده کرده است اما به نظر می‌رسد که بیشتر به خرید سهام توسط یک شرکت خصوصی و سرمایه‌گذاری شباهت دارد.

شواهد نشان می‌دهند که Starrett اساساً توسط یک شرکت سهامی خاص خریداری شده و در نتیجه ابهامات زیادی پیرامون چگونگی ادغام Starrett وجود دارد. بر اساس اطلاعیه Starrett، انتظار می‌رود که در صورت تایید سهام‌داران این شرکت و برآورده شدن برخی شرایط، فرایند نقل و انتقال در اواسط سال 2024 میلادی انجام شود.

 

بیشتر بخوانید: ارگانایزر Pro Shallow شرکت دیوالت، یک سازمان‌دهنده عالی

 

از طرفی، MiddleGround Capital سوابق چندانی برای بررسی ندارد و کمتر شناخته شده است اما به نظر می‌رسد که اشتیاق زیادی برای تملک شرکت‌های مهندسی و تخصصی دارد. استارت در اطلاعیه منتشر شده اعلام کرد:

«استارت به عنوان یک شرکت سهامی خاص انعطاف‌پذیری بیشتری در حوزه مالی و عملیاتی برای تداوم بخشیدن به ارائه خدمات و محصولات در بازاری که در اختیار دارد و حفظ سنت غرور آفرین Starrett در بین سهام‌داران، جامعه مشتریان و کارمندان خواهد داشت.»

در صورتی که حواشی ایجاد شده پیرامون این خبر را نادیده بگیریم، این پرسش را می‌توانیم مطرح کنیم که آیا واگذاری سهام Starrett به یک شرکت خصوصی نتیجه مثبتی برای مشتریان این شرکت در پی خواهد داشت؟ آیا شرکت MiddleGround Capital روی برند Starrett سرمایه‌گذاری کرده یا اساساً تنها قصد تملک نام آن را دارد؟

تعدادی از خریداران محصولات استارت در طی سال‌های اخیر، از کیفیت پایین و بی‌دقتی در فرایند تولید برخی از تجهیزات این شرکت خبر داده‌اند. با این وجود، اطلاعات زیادی از هدف شرکت MiddleGround Capital برای سرمایه‌گذاری روی این برند در دست نیست و در نتیجه این احتمال وجود دارد که Starrett به کمک سرمایه‌گذاری جدید عصر جدید و حتی بهتری را در تولید محصولات و ارائه خدمات آغاز کند.

از طرفی این احتمال وجود دارد که سرمایه‌گذار جدید قصد بالا بردن ارزش سهام این شرکت را داشته باشد تا در آینده آن‌را به شرکت دیگری واگذار کند. در حقیقت، تنها گذشت زمان هدف واقعی انتشار خبر فروش Starrett به یک شرکت خصوصی را آشکار خواهد کرد.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل