4 ابزار جانبی ارزان برای تبدیل دریل شارژی به دستگاه پولیش

توسط مرتضی اصفهانی 2 دیدگاه
4 ابزار جانبی ارزان برای تبدیل دریل شارژی به دستگاه پولیش
Ad image

تبدیل دریل شارژی به دستگاه پولیش با 4 ابزار جانبی ارزان قیمت

معمولا چیزهای خوب و جذاب، دوام و ماندگاری چندان زیادی ندارند و کاهش درخشندگی رنگ خودرو یکی از مصادیق بارز این قانون نانوشته است که از مهمترین دلایل این موضوع می‌توان به تاثیرات مخرب ناشی از تابش نور خورشید و برخورد اشعه‌های فرابنفش با بدنه خودرو اشاره کرد که معمولا در زمان پارک مداوم در فضای باز به وجود می‌آید و با از بین رفتن لایه محافظ رنگ، شفافیت و نمای جذاب خودرو تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

البته این اتفاق ناخوشایند برای خودروهای پارک‌شده در پارکینگ‌های مسقف نیز وجود دارد زیرا ذرات معلق در هوا به عنوان یک عامل ساینده باعث ایجاد خراش‌های ریز بر روی رنگ خودرو شده و در درازمدت میزان درخشندگی آن را کاهش می‌دهند.

خوشبختانه با انجام فرآیندهای ترمیمی مانند پولیش‌کاری یا استفاده از لایه‌های محافظ نانوسرامیک، جذابیت ظاهری خودروها تا حد بسیار زیادی به وضعیت اولیه آنها باز می‌گردد اما معمولا انجام این خدمات، نیازمند صرف هزینه‌های زیادی است و استفاده از روش‌های ابتکاری و شخصی، هزینه‌های به مراتب  کمتری را به دنبال خواهد داشت. از طرف دیگر، خرید ابزارهای تخصصی برای انجام برخی از فعالیت‌های خاص مانند ترمیم چراغ‌های جلو و از بین بردن خراش‌های رنگ بدنه به ابزارهای تخصصی و پرهزینه‌ای نیاز دارد که خرید آن برای کاربران خانگی فاقد توجیه اقتصادی است.

اما به عنوان یک نکته مهم باید توجه داشت که با ترکیب یک دریل و مجموعه‌ای از لوازم جانبی می‌توان به امکانات و قابلیت‌های یک ابزار پولیش‌کاری دست پیدا کرد که اغلب این تجهیزات در مدل‌های گوناگون در فروشگا‌های لوازم جانبی خودرو در دسترس عموم افراد قرار دارند و می‌توانند یک دریل ساده را به یک ابزار پولیش‌کاری نسبتا حرفه‌ای تبدیل کنند. به همین دلیل در ادامه این مطلب از مجله مجله کیف ابزار به معرفی 4 ابزار کاربردی و ارزان برای تبدیل دریل شارژی به ابزار پولیش‌کاری می‌پردازیم که با صرف کمترین هزینه، امکانات و قابلیت‌های بسیار خوبی را در اختیار علاقمندان خودرو و فرآیندهای زیباسازی آن قرار می‌دهند.

معرفی 4 محصول کاربردی برای استفاده از دریل شارژی به عنوان ابزار پولیش‌کاری

توجه! توجه! انتظار معجزه نداشته باشید.

ذکر این نکته ضروری است که استفاده از این ابزارها تنها برای انجام اصلاحات جزئی و پولیش‌کاری‌های سطحی مناسب هستند و اگر به دنبال پولیش‌کاری سراسری، دقیق و راحت هستید، باید بدانید که استفاده از این ابزارهای غیرتخصصی به هیچ عنوان نمی‌تواند انتظارات شما را برآورده کند‌ و حتی در برخی از موارد علاوه بر کاهش کیفیت نهایی، فشار و خستگی زیادی را نیز به شما تحمیل خواهد کرد.

به عنوان یک نکته فنی باید توجه داشت که در ابزارهای مخصوص پولیش‌کاری، بخش فعال یا به عبارت بهتر، قسمت پولیش‌زن دستگاه تا حد امکان در نزدیکی یک دسته نگهدارنده قرار می‌گیرد که این موضوع میزان لرزش‌ها و ارتعاشات دستگاه را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد اما اتصال ابزارهای پولیش‌کاری بر روی یک دریل به دلیل افزایش فاصله میان نقطه تماس و محل تکیه‌گاه دست، حجم قابل توجهی از فشار و لرزش‌های فیزیکی را به دستان کاربر منتقل می‌کند که علاوه بر کنترل سخت‌تر دستگاه، سطح کیفیت و دقت فرآیند پولیش‌کاری را نیز کاهش می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: متر فلزی 25 فوتی TruRange از Metaboo HPT

 

اما این تمام ماجرا نیست! متاسفانه ابزارهای پولیش‌کاری ارزان‌قیمت در حین استفاده توسط افراد مبتدی ممکن است نتیجه‌ای معکوس به دنبال داشته باشد زیرا وارد کردن فشار بیش از حد به سطح موردنظر ممکن است باعث سوختن لایه محافظ و ایجاد آسیب بر روی رنگ خودرو شود. به همین دلیل است که استفاده از ابزارهای Dual-Action به عنوان یکی از پیشنهادات ایمن و عالی برای افراد کم‌تجربه محسوب می‌شود زیرا این قبیل دستگاه‌ها بخش قابل توجهی از فشارهای اضافی را قبل از وارد شدن به سطح بدنه به صورت حرکات لرزشی بی‌اثر دفع کرده و ریسک آسیب‌های ناشی از انجام نادرست فرآیند پولیش‌کاری را تا حد زیادی کاهش می‌دهند.

در مجموع استفاده از ابزارهای ارزان در کنار تجربه محدود افراد مبتدی، ممکن است سطح آسیب‌های ناشی از پولیش‌کاری با دریل را تا حد زیادی افزایش بدهد که با در نظر گرفتن سختی کار و فشار فیزیکی این موضوع و به منظور کسب تجربه بیشتر و آشنایی با فوت‌وفن‌های این فرآیند، به افراد کم‌تجربه توصیه می‌شود که برای جلوگیری از هرگونه آسیب و خسارت احتمالی، تا حد امکان از ابزارهای پولیش‌کاری مخصوص استفاده کنند.

کیت پولیش‌کاری اقتصادی سردریلی

1- کیت پولیش‌کاری اقتصادی سردریلی

با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات موجود در خصوص استفاده از تجهیزات پولیش‌کاری با دریل، انتخاب صفحات پولیش 3 اینچی در مقایسه با نمونه‌های 6 اینچی برای افراد مبتدی در اولویت بالاتری قرار می‌گیرد. البته با اینکه کوچک شدن قطر صفحه پولیش، سرعت انجام عملیات پولیش‌کاری را کاهش می‌دهد اما میزان لرزش آن در مقایسه با نمونه‌های 6 اینچی کمتر بوده و گزینه بسیار مناسبی برای براق کردن هدلایت‌ها و پنل‌های کوچک محسوب می‌شوند و در مجموع گزینه ایده‌آلی برای افراد تازه‌کار به شمار می‌رود.

در حالت کلی یک پد پولیش‌کاری ارزان و اقتصادی از نظر ساختار فیزیکی شامل یک پایه با ساختار چسبی نر و ماده یا ولکرو، پایه اتصال، مجموعه‌ای از پدهای پولیش با درجات مختلف نرمی و زبری و یک پایه اسفنجی به عنوان رابط میان پایه و پد پولیش است. همچنین وجود پایه یدکی در حین اجرای پروژه‌های بزرگ به عنوان یک راهکار موثر محسوب می‌شود که در صورت از بین رفتن پایه نرم اسفنجی از برخورد پایه اصلی و ایجاد آسیب فیزیکی بر روی سطح کار جلوگیری می‌کند.

از نظر فنی می‌توان یک چرخ پولیش و پایه اتصال M14 ارزان را همراه با صفحات پولیش باکیفیت مورد استفاده قرار داد اما این مجموعه در مقایسه با کیت‌های حرفه‌ای در سطح پایین‌تری از کیفیت و کارآیی قرار می‌گیرد. از طرف دیگر صرف هزینه بیشتر برای خرید پولیش‌های باکیفیت، هزینه‌های زیادی را به کاربران تحمیل خواهد کرد که از نظر قیمتی معادل یک دستگاه پولیش اختصاصی خواهد بود که در این حالت خرید یک ابزار مخصوص پولیش‌کاری، گزینه بهتر و منطقی‌تری به نظر می‌رسد که در مجموع به عنوان یک خرید ارزان و اقتصادی محسوب نمی‌شود.

ابزار جانبی پولیش‌کاری با ساختار Dual-Action

2- ابزار جانبی پولیش‌کاری با ساختار Dual-Action

با توجه به قیمت پایین ابزارهای پولیش متداول و سختی کار برای افراد تازه‌کار، استفاده از نمونه‌های Dual-Action می‌تواند تا حد زیادی از بروز خطرات و مشکلات احتمالی جلوگیری کند اما قیمت بالای این ابزارها برای بسیاری از افراد مقرون‌بصرفه نیست. به همین دلیل وجود یک ابزار کارآمد و اقتصادی مانند قطعه الحاقی شرکت Meguiar ترکیبی از قیمت مناسب و قابلیت Dual-Action را در اختیار صاحبان دریل‌های برقی و دستی قرار می‌دهد‌.

 

بیشتر بخوانید: خودکار 3 کاره تیتانیومی BoltLite با طرح نظامی خیره‌کننده

 

البته با اینکه قیمت این ابزار جانبی 39 دلاری با قیمت ارزان‌ترین دستگاه‌های پولیش معمولی برابر است اما وجود قابلیت Dual-Action میزان خطاها و اشتباهات افراد تازه‌کار را تا حد زیادی پوشش خواهد داد. به هر حال اگر به دنبال انجام یک پولیش ساده بر روی چراغ‌ها یا لکه‌گیری جزئی رنگ خودرو هستید، باید بدانید که خرید این ابزار دارای صرفه اقتصادی نخواهد بود.

نکته فنی مهم در خصوص این دسته از ابزارها آن است که امکان نصب آنها بر روی دریل‌های قدیمی و ضعیف وجود ندارد زیرا فعالسازی قابلیت Dual-Action نیازمند قدرت سخت‌افزاری بالایی است که بسیاری از دریل‌های شارژی از تامین آن عاجز هستند. به همین دلیل شرکت Meguiar استفاده از این ابزار را تنها بر روی دریل‌های برقی توصیه می‌کند اما به عنوان یک تجربه عملی، امکان استفاده از آن بر روی دریل‌های شارژی براشلس نیز وجود دارد.

ابزار جانبی پولیش‌کاری برای مصارف حرفه‌ای

3- ابزار جانبی پولیش‌کاری برای مصارف حرفه‌ای

این ابزار به عنوان یک گزینه بسیار عالی برای کلیه کاربران و حتی پولیش‌کاران حرفه‌ای محسوب می‌شود. معمولا متخصصان این حوزه برای دسترسی به نقاط حساس مانند گوشه‌ها و لبه‌ها از پدهای ماکروی 1 تا 2 اینچی استفاده می‌کنند که معمولا خرید آنها برای مصارف شخصی چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

درایو و شفت انعطاف‌پذیر مانند Dewalt FlexTorq

به عنوان یک راهکار موثر شما می‌توانید یک دستگاه دریل یدکی را به یک ابزار پولیش‌کاری حرفه‌ای تبدیل کنید که پیاده‌سازی این حالت با خرید دو ابزار چانبی مختلف امکان‌پذیر خواهد بود. گزینه ارزان‌تر شامل خرید کیت کامل پدها و پولیش‌های ماکرو است که پس از نصب بر روی دریل، امکان انجام پولیش‌های دقیق و ظریف را در اختیار شما قرار می‌دهد. اما در صورت نیاز به کسب دقت و انعطاف‌پذیری بیشتر در حین کار بر روی قطعات مختلف، خرید یک درایو و شفت انعطاف‌پذیر مانند Dewalt FlexTorq می‌تواند ظرافت و کیفیت فرآیند پولیش را به ویژه در محیطهای بسته به شکل قابل توجهی افزایش بدهد.

4- کیت مخصوص پولیش‌کاری چراغ خودرو

پلی‌کربنات به عنوان ماده اولیه بسیاری از قطعات شفاف پلاستیکی محسوب می‌شود که به شکل گسترده در تولید قاب‌های بخش روشنایی خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما این ماده در زمان تماس با نور خورشید و برخورد با پرتوهای فرابنفش دچار حالت زردی و کدری شده و ظاهر ناخوشایندی را برای خودروها ایجاد می‌کند. اما برای رفع این مشکل می‌توان از یک کیت پولیش‌کاری ساده شامل دریل، صفحات پولیش، چسب کاغذی، مواد شوینده و برخی از تجهیزات کمکی دیگر استفاده کرد.

البته محصولات مختلفی برای انجام این فرآیند سخت و طاقت‌فرسا وجود دارند تا شما بتوانید به سادگی و با حداکثر کیفیت ممکن به رفع این معضل بپردازید که از میان آنها می‌توان به کیت مخصوص پولیش‌کاری خودرو مدل 3M اشاره کرد. خوشبختانه امکان نصب و استفاده از این کیت بر روی کلیه دریل‌های شارژی وجود دارد و کلیه اقلام و لوازم ضروری برای انجام پولیش‌کاری بر روی قاب‌های کدر شده سیستم روشنایی خودرو را با قیمت تقریبی 15 دلار در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل