قدرت نمایی Estwing در تولید چکش های تیتانیومی

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
قدرت نمایی Estwing در تولید چکش های تیتانیومی
Ad image

قدرت نمایی Estwing در تولید چکش های تیتانیومی

به گزارش مجله کیف ابزار، شرکت Estwing که بیشتر به تولید چکش‌های فولادی و نجاری شهرت دارد، با انتشار یک تصویر تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی، از تولید سری جدید چکش‌های تیتانیومی خود رونمایی کرده و به شکل رسمی وارد عرصه رقابت با برندهای صاحب‌نام این حوزه نظیر Stiletto و Martinez شده است. نکته مهم اینکه به دلیل تنوع کم برندهای فعال در زمینه تولید چکش‌های تیتانیومی، بخش عمده بازار در اختیار برندهای محدودی بوده و ورود یک رقیب تازه و سرشناس می‌تواند بازار این محصولات را به شکل قابل توجهی تحت تاثیر قرار بدهد.

چکش AL-PRO شرکت Estwing

به عنوان یک تاریخچه کوتاه باید توجه داشت که فعالیت شرکت Estwing در زمینه تولید چکش‌های تیتانیومی از سال 2016 و با تولید چکش AL-PRO آغاز شده است. چکشی که از جنس آلیاژهای آلومینیومی مورد استفاده در صنایع هوانوردی ساخته شده و در مقایسه با نمونه‌های مشابه تیتانیومی، وزن کمتری دارد. ساختار فیزیکی این چکش، ترکیبی از چکش‌های Skin و Dead Blow است که با وجود سیستم دفع لرزش، حداکثر نیروی کاربر را به نقطه موردنظر وارد می‌کند.

چکش‌های شرکت Estwing

از سوی دیگر، عرضه چکش‌های سری High Velocity شرکت Estwing نیز به پیش از سال 2016 باز می‌گردد. چکش‌هایی با دسته‌های نسبتا نازک و بلند و سری‌های با وزن کم که امکان وارد کردن ضربات سریع را به راحتی در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

متاسفانه در حال حاضر، اطلاعات خاصی در خصوص چکش‌های تیتانیومی جدید شرکت Estwing در دسترس نیست و تنها منبع اطلاعاتی موجود، عکس منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی این شرکت است که با توجه به عرضه رسمی این محصولات در پایان سال 2024 نمی‌توان اظهارنظر خاصی در مورد مشخصات فنی آنها ارائه کرد.

 

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل نحوه سرویس کردن چرخ خیاطی و نگهداری از آن در 7 مرحله

 

از نکات مهم موجود در این عکس می‌توان به استفاده از رنگ آبی شاخص شرکت Estwing در ساختار دسته و الگوی حفره‌دار آن اشاره کرد. همچنین با توجه به این عکس به نظر می‌رسد که امکان تعویض بخش ضربه‌خور نیز برای این چکش تیتیانیومی در نظر گرفته شده است. اما تعبیه شیار میخ‌‌کش جانبی یا نگهدارنده آهنربایی میخ به عنوان برخی از امکانات خاص محصولات برندهای Martinez و Stiletto، در این عکس قابل مشاهده نیست.

به هر حال ورود به بازار چکش‌های تیتانیومی، کار چندان ساده‌ای نخواهد بود زیرا به عنوان مثال برند Martinez با ارائه یک محصول کاملا انعطاف‌پذیر، امکان شخصی‌سازی کلیه بخش‌های چکش تیتانیومی خود را در اختیار کاربران قرار داده تا ساختار کلی آن را بر اساس نیاز و کاربردهای مختلف تغییر بدهند. وجود دو نوع دسته در سایزهای مختلف همراه با روکش‌های رنگارنگ در کنار 4 سَری متنوع با ساختار و وزن متفاوت، امکانات شخصی‌سازی این محصول را در بالاترین سطح ممکن قرار می‌دهد که در تصویر زیر می‌توان نمونه‌ای از چکش‌های تیتانیومی سری Martinez M4 را مشاهده کرد.

چکش تیتانیومی TiBone شرکت Stiletto

همین موضوع در خصوص آخرین محصول شرکت Stiletto نیز صدق می‌کند؛ چکش تیتانیومی TiBone که مجموعه کاملی از امکانات شخصی‌سازی مانند تعویض بخش دستگیره و سَری چکش را با نهایت ظرافت و دقت در خود جای داده است؛ به‌ط‌وری‌که ارائه سه نوع دسته تیتانیومی در سایزهای مختلف در کنار سَری‌های متنوع، محصول شرکت Stiletto را به یکی از خاص‌ترین نمونه‌های موجود در بازار تبدیل کرده است.

نکته پایانی در خصوص برند Estwing آن است که این شرکت در طول سال‌های فعالیت خود، تمایل چندانی به تولید ابزارهای جدید و ارائه نوآوری‌های مستمر نداشته و حتی در سال‌های اخیر، محصولات چندان خاصی از سوی این شرکت روانه بازار نشده است. به همین دلیل ورود به بخش چکش‌های تیتانیومی می‌تواند چالش‌های بسیار سختی را در مسیر حرکت و پیشرفت این شرکت قرار بدهد زیرا رویارویی با دو برند سرشناس و قدرتمند Martinez و Stiletto نیازمند تولید محصولات باکیفیت و تهیه یک برنامه منسجم برای باقی ماندن در میدان رقابت با آنها خواهد بود.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل