فرز نواری M12 Fuel میلواکی، انتخابی بدون تردید

توسط مرتضی اصفهانی 5 دیدگاه
فرز نواری M12 Fuel میلواکی، انتخابی بدون تردید
Ad image

بررسی عملکرد فرز نواری M12 Fuel میلواکی

به گزارش مجله کیف ابزار، ساختار برخی از ابزارها بگونه‌ای است که حتی بدون استفاده از آنها نیز می‌توان به کارآیی و عملکرد فوق‌العاده آنها پی برد و بدون شک فرز نواری M12 Fuel میلواکی یکی از این ابزارهای خاص است که با استفاده از ساختار و عملکرد منحصربفرد خود، قابلیت‌های بسیار متنوع و کارآمدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به طور کلی باید گفت که فرز نواری یک ابزار بسیار مفید برای استفاده در فعالیت‌های فلزکاری و آهنگری است و با اینکه یک محصول حرفه‌ای و خاص به شمار می‌رود اما وجود آن در یک جعبه‌ابزار می‌تواند تاثیر قابل توجهی در سرعت و کیفیت انجام فعالیت‌های مختلف داشته باشد.

البته قبل از هر چیز باید به این نکته توجه داشت که فرز نواری یک ابزار تخصصی محسوب می‌شود و صرف هزینه برای خرید این محصول، انتخاب مناسبی برای همه افراد نیست. بنابراین توجه به نیازها و آگاهی از کاربردهای فرز نواری از جمله موارد بسیار مهمی است که پیش از خرید باید به آنها توجه داشت. به همین دلیل در ادامه، علاوه بر معرفی و بررسی محصول شرکت میلواکی، با کاربردها و موارد استفاده از فرز نواری نیز آشنا می‌‌شویم.

بررسی عملکرد فرز نواری M12 Fuel میلواکی

فرز نواری M12 Fuel میلواکی عضوی جدید از ابزارهای شارژی خانواده M12 این شرکت است که به جای استفاده از شلنگ‌های دراز و رگولاتورهای حجیم، از یک کمپرسور کوچک و قدرتمند بهره می‌برد و وظیفه تامین انرژی آن بر عهده یک باتری 12 ولتی قرار دارد. قلب تپنده این محصول شامل یک موتور براشلس PowerState است که با ارائه دو بازه سرعتی 3600 و 1800 فوت در دقیقه و استفاده از کلید گازی، امکان تنظیم دقیق سرعت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از طرف دیگر امکان چرخش معکوس از دیگر ویژگی‌های مهم این محصول است که باعث افزایش کارآیی آن در شرایط مختلف می‌شود.

شرکت میلواکی، فرز نواری M12 Fuel را به عنوان یک ابزار ساب و بُرش و به منظور مسطح کردن و بریدن نقاط جوشکاری در نقاط کور و محیطهای بسته روانه بازار کرده است. بخش فعال این ابزار شامل یک نوار بُرش با عرض 1/2 اینچ و طول 18 اینچ است و در ظاهر، عملکردی مشابه با سنباده‌های نواری دارد. تغذیه دستگاه توسط یک باتری 12 ولتی XC4.0 انجام می‌شود که بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت میلواکی، در هربار شارژ کامل توانایی ایجاد بُرش در 50 نقطه مختلف را فراهم می‌کند.

امکان چرخش 360 درجه بازوی نگهدارنده با قابلیت تعویض سریع و آسان نوار بُرش در کنار سیستم روشنایی LED و کلید قفل‌کن سرعت از جمله قابلیت‌های مهم این ابزار هستند که باعث بهبود تجربه کاربری و راحتی کار در شرایط مختلف می‌شوند.

کاربردهای عملی و مزایا و معایب فرز نواری M12 میلواکی

کاربردهای عملی و مزایا و معایب فرز نواری M12 میلواکی

همانطور که اشاره شد، فرز نواری یک ابزار کارآمد و عالی برای بریدن نقاط جوش در قطعات فلزی است که به دلیل برخورداری از ساختار و عملکرد خاص و به ویژه استفاده از نوار باریک بُرش و بازوی متحرک، امکان دسترسی آسان به نقاط مختلف را فراهم می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: نقد و بررسی چراغ قوه دوکاره Acebeam Terminator M1

 

در خصوص فرز نواری M12 Fuel میلواکی و سایر فرزهای نواری شارژی باید گفت که این ابزارهای کوچک برخلاف نمونه‌های بادی، فاقد شلنگ و کابل برق هستند که این موضوع علاوه بر سهولت کاربری بسیار عالی باعث کوچک شدن ابعاد فیزیکی و کاهش وزن کلی آنها می‌شود. فرز نواری M12 Fuel میلواکی در زمان استفاده از باتری‌های Red Lithium 2.0 حدود 900 گرم وزن دارد و در زمان استفاده طولانی‌مدت هیچگونه خستگی به کاربر تحمیل نمی‌کند. همچنین امکانات جانبی این ابزار نظیر چرخش 360 درجه بازوی نگهدارنده و چراغ قوه LED باعث راحتی بیشتر کاربر در حین فعالیت در شرایط سخت و نقاط با دسترسی محدود می‌شود.

کاربرد عملی فرز نواری M12 Fuel میلواکی

البته میزان مصرف باتری در فرز نواری M12 Fuel میلواکی یکی از نقاط ضعف و محدودیت‌های آن است که به شکل ویژه و در زمان استفاده از نمونه‌های 2.0 و 2.5 آمپری کاملا مشهود خواهد بود. بنابراین استفاده از چندین باتری XC4.0 در حین انجام پروژه‌های سنگین از جمله راهکارهای عملی برای جلوگیری از تخلیه سریع باتری و حل مشکل کمبود شارژ در حین کار با این ابزار خواهد بود.

بنابراین در زمینه نیاز به شارژ باتری و استمرار در عملکرد بی‌وقفه، کفه ترازو به سمت فرزهای نواری بادی سنگین است اما در مجموع و با در نظر گرفتن همه موارد باید گفت که نمونه‌های شارژی، با اختلاف زیاد برنده این مقایسه خواهند بود زیرا حذف شلنگ هوا و آزادی عمل بیشتر در کنار کاربری آسان از جمله مواردی هستند که تاثیر سایر مشکلات و نقاط ضعف احتمالی را تا حد بسیار زیادی پوشش می‌دهند.

از دیگر راهکارهای مورد استفاده در بُرش اتصالات جوشکاری می‌توان به نصب تیغه‌های بُرش بر روی انواع دریل‌های برقی و شارژی اشاره کرد که در مقایسه با فرز نواری، سرعت و ظرافت بیشتری را فراهم می‌کنند اما به هر حال مشکلاتی مانند ایجاد بُرش‌های کج، خم شدن تیغه و شکستن دندانه‌ها از جمله معایب استفاده از این ابزارهای بُرش به شمار می‌روند که در این مورد نیز ارزش خرید یک فرز نواری کاملا مشهود خواهد بود. در واقع با اینکه خرید یک فرز نواری در نگاه اول تا حدودی گران و غیراقتصادی به نظر می‌رسد اما استفاده از این ابزار در درازمدت به دلیل قیمت پایین نوارهای بُرش، انتخاب بسیار معقول و مناسبی برای کاربری‌های مداوم و حرفه‌ای خواهد بود.

نتیجه‌گیری کلی برای خرید فرز نواری M12 میلواکی

نتیجه‌گیری کلی برای خرید فرز نواری M12 میلواکی

در مجموع باید گفت که خرید این ابزار 249 دلاری برای بسیاری از کاربران ضرورت ندارد و استفاده از صفحات بُرش بر روی دریل یا بکارگیری فرزهای نواری بادی در صورت وجود کمپرسور هوا برای انجام فعالیت‌های محدود و موردی، کاملا مناسب خواهد بود.

در واقع خرید این ابزار، بیشتر در مصارف تخصصی و حرفه‌ای توجیه پیدا می‌کند زیرا طراحی عالی و عملکرد آسان فرز نواری، امکان بُرش سریع و دقیق اتصالات جوشکاری را فراهم می‌کند و تجربه کاربری فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از سوی دیگر با امکان استفاده از سایر باتری‌های خانواده M12 می‌توان مدت‌زمان کارکرد و میزان شارژدهی فرز نواری M12 Fuel میلواکی را تا حد قابل توجهی افزایش داده و آن را به یک همراه همیشگی و قدرتمند تبدیل کرد.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
5 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل