پیچ گوشتی شارژی مدل PCL212K1 ریوبی رونمایی کرد

توسط بهنام افزودن دیدگاه
پیچ گوشتی شارژی مدل PCL212K1 ریوبی رونمایی کرد
Ad image

پیچ گوشتی شارژی مدل PCL212K1 ریوبی

ریوبی اخیرا از پیچ گوشتی شارژی 18 ولتی 1/4 اینچی رونمایی کرده که در نگاه اول به پیچ‌بند‌ شارژی ضربه‌ای یا ایمپکت درایور شباهت دارد. با این وجود، همان‌طور که نام این ابزار نشان می‌دهد، عملکرد ضربه‌ای ندارد و تنها به عنوان یک پیچ گوشتی شارژی عمل می‌کند. برای آشنایی با پیچ گوشتی شارژی مدل PCL212K1 در این مقاله با مجله کیف ابزار همراه شوید.

 

معرفی پیچ گوشتی شارژی مدل PCL212K1 از برند ریوبی

زمانی که ریوبی از پیچ گوشتی شارژی مدل PCL212K1 رونمایی کرد، به نظر می‌رسید که یک پیچ بند ضربه‌ای جدید را به مجموعه ابزارهای شارژی خود افزوده و می‌توانیم آن‌را به عنوان نسخه تغییر یافته دریل 18 ولتی مدل PCL201 از همین برند نیز ارزیابی کنیم.

با این وجود، تصویر بالا نشان می‌دهد که کولت یا محل اتصال سری پیچ گوشتی به ابزار به طور متفاوتی طراحی شده است. در حقیقت، این تصویر شباهت پیچ گوشتی شارژی ریوبی به پیچ گوشتی M12 میلواکی را آشکار می‌سازد.

تصویر فوق به پیچ گوشتی شارژی M12 میلواکی مدل 2401-20 تعلق دارد. شاید تجهیز پیچ گوشتی شارژی معمولی به مکانیسمی که برای پیچ گوشتی شارژی چکشی طراحی شده، کمی عجیب به نظر برسد. هر دو کولت از مکانیسم مشابهی برای قرار دادن پیچ گوشتی روی دستگاه استفاده می‌کنند. هر دو مدل، تنها امکان قرار دادن سری‌های پیچ گوشتی 1/4 اینچی شش گوش را فراهم می‌کنند و امکان قرار دادن سری‌های گرد روی آن‌ها وجود ندارد.

 

بیشتر بخوانید: مدیریت و حمل ابزار با تجهیزات تخصصی شرکت Tajima

 

از طرفی، سری پیچ گوشتی شارژی M12 طول بیشتری در مقایسه با پیچ گوشتی‌های معمولی دارد و این ویژگی کاربرد چندانی برای یک پیچ گوشتی شارژی ندارد. با این وجود، زمانی که زبانه کولت پیچ گوشتی شارژی را به سمت بالا حرکت می‌دهیم، به راحتی امکان تعویض سری پیچ گوشتی فراهم می‌شود.

اگر با فرض قبلی مشخصات پیچ گوشتی شارژی جدید ریوبی را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که این ابزار گشتاوری برابر با 125 اینچ بر پوند (in-lbs) دارد که برای یک پیچ‌بند‌ شارژی چکشی ناکافی است. حتی ضعیف‌ترین پیچ‌بندهای ضربه‌ای 4 تا 8 ولتی گشتاوری در محدوده چند صد اینچ بر پوند دارند در حالی که ابزار مورد بحث با ولتاژ 18 ولت کار می‌کند.

ابزار جدید ریوبی گشتاوری در محدوده 0 تا 600 دور بر دقیقه (RPM) دارد و از نظر این شاخص نیز در بین پیچ‌بندهای موجود در بازار که گشتاوری در محدوده 3000 دور بر دقیقه دارند، حرفی برای گفتن ندارد. حال اگر آن را به عنوان یک پیچ گوشتی مورد ارزیابی قرار دهیم، تمامی این مشخصات عادی به نظر می‌رسند.

 

ریوبی ویژگی‌های کاربردی پیچ گوشتی مدل 2401-20 را حذف کرد

شرکت‌های میلواکی و ریوبی به هلدینگ TTI تعلق دارند و به اشتراک‌گذاری فناوری‌های مختلف بین این دو شرکت اقدام عجیبی نیست. با این وجود، حذف ویژگی‌های کاربردی پیچ گوشتی شارژی M12 در نسخه 18 ولتی ریوبی منطقی به نظر نمی‌رسد. پیچ تنظیم گشتاور پیچ‌گوشتی شارژی M12 یکی از ویژگی‌های کاربردی این ابزار محسوب می‌شود که ریوبی آن را حذف کرده است.

این ویژگی ما را قادر می‌سازد تا گشتاور پیچ گوشتی را بر اساس نوع پیچ و متریال سطح به دقت تنظیم کنیم. به علاوه، پیچ گوشتی شارژی جدید ریوبی، برخلاف پیچ‌گوشتی شارژی مدل 2401-20 به گیره کمربند مجهز نیست و به‌نظر نمی‌رسد که بعد از خرید نیز امکان افزودن این ویژگی به پیچ گوشتی شارژی مدل PCL212K1 وجود داشته باشد.

نه‌تنها ریوبی ویژگی‌های کاربردی پیچ گوشتی شارژی ماکیتا را حذف کرده، بلکه گشتاور آن را نیز کاهش داده است. در حالی که گشتاور پیچگوشتی شارژی سری M12 ماکیتا به 175 اینچ بر نیوتون می‌رسد، گشتاور پیچ گوشتی شارژی ریوبی 125 اینچ بر نیوتون اعلام شده است. در حالی که انتظار می‌رود ابزار شارژی 18 ولتی عملکرد بهتری در مقایسه با ابزارهای 12 ولتی داشته باشد، گشتاور کمتر پیچ گوشتی شارژی ریوبی غیر منتظره به نظر می‌رسد.

احتمالاً ریوبی به دلیل حذف پیچ تنظیم گشتاور، مجبور به کاهش حداکثر گشتاور این ابزار شده تا امکان به‌کارگیری آن در شرایط مختلف وجود داشته باشد؛ یعنی از آنجایی که پیچ گوشتی شارژی ریوبی همواره با گشتاور ثابتی کار می‌کند، آن‌ها برای جلوگیری از وارد شدن فشار بیش از اندازه به پیچ‌ها دست به چنین اقدامی زده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: ست 7 عددی مجموعه دسته و سری های بکس کلاین تولز معرفی شد

 

مشخصات، قیمت و زمان عرضه پیچ گوشتی شارژی ریوبی

پیچ گوشتی شارژی مدل PCL212K1 ریوبی قیمت‌گذاری نسبتاً جذاب‌تری در مقایسه با پیچ گوشتی شارژی ماکیتا دارد؛ یعنی در حالی که پیچ گوشتی شارژی سری M12 ماکیتا در یک کیت شامل باتری 12 ولتی 1.5 آمپر ساعتی، شارژر و کیف با قیمت 99 دلار در دسترس خریداران قرار می‌گیرد، ریوبی این ابزار را در یک کیت و به‌همراه باتری 18 ولتی 1.5 آمپر ساعتی و شارژ با قیمت 59.97 دلار به بازار عرضه خواهد کرد. ریوبی اعلام کرد که پیچ گوشتی شارژی جدید در ماه می سال 2024 میلادی (اردیبهشت-خرداد 1403) به بازار عرضه خواهد شد. سایر مشخصات این ابزار عبارتند از:

  • قابل استفاده برای افراد عادی و کاربردهای روزمره
  • وزن نسبتاً کم به میزان 2.5 پوند (معادل 1.33 کیلوگرم)
  • سرعت بالا تا 600 دور بر دقیقه (RPM)
  • گشتاور 125 اینچ بر پوند برای باز و بسته کردن پیچ
  • قابلیت تغییر سری پیچ گوشتی بدون استفاده از ابزار
  • مجهز به چراغ LED برای روشن کردن سطح کار در محیط‌های کم نور
  • قابلیت تغییر سرعت بر اساس میزان فشردن ماشه
  • بخشی از مجموعه ابزارهای شارژی RYOBI ONE+
  • 3 سال گارانتی توسط شرکت سازنده
  • محتویات کیت PCL212K1: پیچ گوشتی شارژی 18 ولتی ONE+، باتری 18 ولتی 1.5 آمپر ساعتی ONE+، شارژر و دفترچه راهنما
Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل