معرفی بهترین پیچ بندهای شارژی شرکت ماکیتا

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
معرفی بهترین پیچ بندهای شارژی شرکت ماکیتا
Ad image

معرفی و بررسی 6 مورد از بهترین پیچ بندهای شارژی شرکت ماکیتا

پیچ‌بندها از جمله ابزارهای تخصصی برای بستن سریع و آسان انواع پیچ بر روی قطعات مختلف هستند که با ایجاد صرفه‌جویی در زمان و انرژی کاربران به شکل ویژه در زمینه نصب و مونتاژ مورد استفاده قرار می‌گیرند. از دیگر قابلیت‌های مهم پیچ‌بندها می‌توان به ایجاد گشتاور بالا برای باز کردن انواع پیچ‌های گردشده یا زنگ‌زده اشاره کرد که در شرایط مختلف به عنوان یک ویژگی خاص و پرکاربرد محسوب می‌شود.

در این بین شرکت ماکیتا با برخورداری از خطوط تولید گسترده در سراسر جهان، مجموعه کاملی از انواع ابزارهای برقی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از میان آنها می‌توان به نمونه‌های مختلف پیچ‌بندهای برقی و شارژی اشاره کرد. البته با اینکه همه پیچ‌بندهای شرکت ماکیتا دارای عملکرد نسبتا یکسانی هستند اما از نظر برخی از ویژگی‌های فنی و امکانات جانبی با یکدیگر تفاوت دارند. به عنوان مثال برخی از آنها امکان استفاده از انواع باتری‌های شرکت ماکیتا با ظرفیت‌های مختلف را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

یکی از بهترین راه‌های انتخاب یک پیچ‌بند مناسب، بررسی نظرات ارائه‌شده از سوی خریداران و مصرف‌کنندگان واقعی این ابزار است. اما متاسفانه این دسته از بازخوردها و نظرات معمولا در سایت اصلی شرکت‌های تولیدکننده منتشر نشده و در معرض دید عموم قرار نمی‌گیرند و برای دسترسی به آنها باید به سراغ سایت‌های تخصصی فروش ابزار رفت. بنابراين در ادامه این مطلب از مجله مجله کیف ابزار به سراغ معرفی 6 مدل از بهترین پیچ‌بندهای شرکت ماکیتا می‌رویم که به شکل گسترده مورد توجه و استفاده خریداران قرار گرفته و بازخوردها و نظرات مثبت بسیاری زیادی در خصوص آنها در سایت‌های تخصصی فروش ابزار به ثبت رسیده است.

پیچ‌بند شارژی براشلس ماکیتا مدل 18V LXT

پیچ‌بند شارژی براشلس ماکیتا مدل 18V LXT

استفاده از باتری‌های 18 ولتی در طراحی پیچ‌بندهای شارژی، تعادل بسیار مناسبی از قدرت و کارآیی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و پیچ‌بند شارژی براشلس ماکیتا مدل 18V LXT (با نام تجاری XDT13Z) با بهره‌گیری از ابزارگیر 1/4 اینچی و برخورداری از قابلیت تنظیم سرعت به عنوان یکی از محبوب‌ترین پیچ‌بندهای شارژی جهان محسوب می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: جدیدترین جعبه ابزار کابینتی شرکت Tekton

 

از جمله دلایل اصلی محبوبیت این پیچ‌بند می‌توان به استفاده از موتور براشلس، برخورداری از گشتاور 169.5 نیوتن‌متر و قابلیت کنترل سرعت در بازه 0 تا 3400 دور در دقیقه با امکان ایجاد حداکثر 3600 ضربه چرخشی در دقیقه (Impact) اشاره کرد که با توجه به شرایط مختلف می‌توان از قابلیت‌های مختلف آن بهره برد.

پیچ‌بند شارژی براشلس ماکیتا مدل 18V LXT با 13.7 سانتی‌متر طول و 1590 گرم وزن (همراه با باتری) در دسته پیچ‌بندهای خانواده Compact قرار می‌گیرد و امکان انجام فعالیت‌های مداوم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سایر مشخصات فنی این محصول شامل ابزارگیر شش‌گوش 1/4 اینچی با قابلیت نصب و تعویض سریع انواع بیت، روکش لاستیکی دسته نگهدارنده با ساختار ارگونومی مناسب و سیستم روشنایی شامل 2 عدد LED برای کار در محیطهای تاریک است که این محصول 149 دلاری را به یکی از بهترین و محبوب‌ترین پیچ‌بندهای شارژی بازار تبدیل می‌کند.

پیچ‌بند شارژی براشلس ماکیتا مدل 12V Max CXT

پیچ‌بند شارژی براشلس ماکیتا مدل 12V Max CXT

این محصول به شکل ویژه برای کار در محیطهای بسته و دسترسی‌های محدود طراحی شده و با کد DT04Z به فروش می‌رسد. مهمترین ویژگی این پیچ‌بند شارژی، ابعاد بسیار کوچک آن است که با وزن 952 گرم، فضای بسیار کمی از میزکار یا جعبه‌ابزار کاربران را اشغال می‌کند. همچنین به لطف وجود موتور براشلس در این محصول، حداکثر میزان گشتاور خروجی آن به 135.5 نیوتن‌متر می‌رسد که با وجود دو بازه سرعت 0 تا 1300 و 0 تا 3000 دور در دقیقه می‌توان سرعت پیچ‌بند را بر حسب نیاز و شرایط مختلف تنظیم کرد.

وجود حالت Assist Mode یا A-Mode یکی از خاص‌ترین ویژگی‌های این محصول به شمار می‌رود که با کاهش چشمگیر سرعت چرخش پیچ‌بند، ضمن جلوگیری از بسته شدن بیش از حد پیچ، مانع از هرزگردی و ایجاد خوردگی در بخش سَری پیچ می‌شود.

این پیچ‌بند شارژی نیز مانند سایر مدل‌های شرکت ماکیتا دارای دسته ارگونومی با روکش لاستیکی و سیستم روشنایی LED است که تاثیر مستقیمی بر روی عملکرد و کارآیی آن دارد اما به هر حال به دلیل استفاده از باتری 12 ولتی در این محصول، می‌توان آن را به عنوان یکی از پیچ‌بندهای نسبتا ضعیف بازار در نظر گرفت که با قیمت 137 دلار، گزینه مناسبی برای انجام فعالیت‌های سبک و دقیق خواهد بود.

پیچ‌بند شارژی زاویه‌ای 18V LXT

پیچ‌بند شارژی زاویه‌ای 18V LXT

در برخی از شرایط، دسترسی به نقاط کور و بسته برای بستن انواع پیچ به یک ضرورت حیاتی تبدیل می‌شود که در این حالت وجود ابزاری مانند پیچ‌بند شارژی زاویه‌ای 18V LXT می‌تواند گره کور یک فعالیت فنی یا تعمیراتی را به راحتی باز کند. ساختار این پیچ‌بند بگونه‌ای است که سوئیچ دستگاه با تسلط کامل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد؛ همچنین به لطف بدنه بلند و استفاده از سَری 90درجه با حداکثر طول 5.4 سانتی‌متر، دسترسی به نقاط مختلف به راحتی توسط این پیچ‌بند امکان‌پذیر خواهد بود.

این پیچ‌بند تنها 1.8 کیلوگرم وزن دارد که با توجه به ساختار خاص آن از قدرت مانور بسیار مناسبی برخوردار است. همچنین وجود روکش لاستیکی در قسمت انتهایی دستگاه و سوئیچ پدالی آن، باعث راحتی هرچه بیشتر کاربران در حین استفاده از پیچ‌بند شارژی زاویه‌ای 18V LXT می‌شود.

این محصول دارای حداکثر سرعت 0 تا 2000 دور در دقیقه با قابلیت ایجاد 0 تا 3000 ضربه چرخشی در دقیقه است که با ایجاد حداکثر گشتاور 60 نیوتن‌متر، سرعت و قدرت مناسبی را برای بستن و باز کردن انواع پیچ‌های کوچک و متوسط فراهم می‌کند. قطعات مورد استفاده در طراحی بخش تغییر زاویه و انتقال نیرو نیز از جنس فولاد باکیفیت ساخته شده که با استفاده از فرآیند سخت‌کاری حرارتی، عملکرد این مکانیزم به شکل قابل توجهی بهبود پیدا می‌کند. همچنین با وجود چراغ روشنایی LED و بکارگیری ابزارگیر شش‌گوش 1/4 اینچی، عملیات تعویض بیت و نصب پیچ به راحتی و با حداکثر سرعت ممکن انجام می‌شود.

استفاده از سیستم حفاظتی Star از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این محصول است که با توقف خودکار ابزار از بروز مشکلات ناشی از لود بالا، افزایش دما و جریان‌کشی بیش از حد جلوگیری می‌کند. به طور کلی پیچ‌بند شارژی زاویه‌ای 18V LXT به شکل ویژه برای فعالیت در فضاهای خاص طراحی شده و از نظر فنی و ساختار ارگونومی، پیچ‌بندهای معمولی از کارآیی بالاتر و ساختار ارگونومی مناسب‌تری برخوردار هستند. در حال حاضر این محصول با نام تجاری XLT01Z و با قیمت 219 دلار در معتبرترین فروشگاه‌های جهان به فروش می‌رسد.

پیچ‌بند شارژی براشلس ماکیتا مدل 40V Max XGT

پیچ‌بند شارژی براشلس ماکیتا مدل 40V Max XGT

محصولات خانواده 40V شرکت ماکیتا به شکل ویژه برای انجام فعالیت‌های با حجم و قدرت بالا طراحی شده‌اند که با امکان تعویض و استفاده مشترک از انواع مختلف باتری و شارژر، مجموعه یکپارچه‌ای از ابزارهای حرفه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در این بین، پیچ‌بند شارژی براشلس ماکیتا مدل 40V Max XGT به دلیل برخورداری از سیستم سرعت 4 حالته از جمله محصولات خاص این خانواده محسوب می‌شود که با نام تجاری GDT01Z در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌گیرد.

این پیچ‌بند حرفه‌ای با ارائه 4 بازه سرعتی 0 تا 1100 / 0 تا 2100 / 0 تا 3200 / 0 تا 3600 دور در دقیقه و با ایجاد حداکثر گشتاور 220 نیوتن‌متر در میان قدرتمندترین پیچ‌بندهای حال حاضر قرار می‌گیرد که با وجود کلید گازی بسیار دقیق و حساس و استفاده از دو حالت دیجیتالی برای بستن انواع پیچ، ترکیب ایده‌آلی از سرعت و دقت را در حین انجام فعالیت‌های مختلف به ارمغان آورده و میزان صدمات فیزیکی و آسیب‌های احتمالی را به حداقل ممکن می‌رساند.

پیچ‌بند شارژی براشلس ماکیتا مدل 40V Max XGT با طول تقریبی 12 سانتی‌متر در دسته محصولات Compact قرار می‌گیرد و با ارائه مقاومت بالا در برابر نفوذ قطرات آب و ذرات گرد و غبار به شکل ویژه برای انجام فعالیت‌های سخت در محیطهای غیراستاندارد طراحی شده است. البته باید توجه داشت که این محصول 224 دلاری، کاربرد چندانی برای مصارف روزمره و متداول ندارد و با خرید نمونه‌های 18 ولتی می‌توان میزان هزینه‌ها را به شکل قابل توجهی کاهش داد.

پیچ‌بند شارژی براشلس Sub-Compact ماکیتا مدل 18V LXT

پیچ‌بند شارژی براشلس Sub-Compact ماکیتا مدل 18V LXT

این پیچ‌بند فوق سبک و کوچک، یک انتخاب عالی برای استفاده در فعالیت‌های خانگی و گاراژی است که در زمان اتصال باتری، تنها 1180 گرم وزن دارد و با طول 13.3 سانتی‌متر، گزینه بسیار مناسبی برای کار در فضاهای محدود و استفاده طولانی‌مدت خواهد بود.

از نظر مشخصات فنی، این پیچ‌بند کوچک با ارائه حداکثر گشتاور 140 نیوتن‌متر در دو بازه سرعت 0 تا 1300 و 0 تا 3000 دور در دقیقه نظر بسیاری از افراد فنی و تعمیرکاران را به خود جلب می‌کند. همچنین به دلیل استفاده از ساختار بلبرینگی در بخش ابزارگیر، میزان لرزش‌ها و ارتعاشات ابزار تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کرده و وجود حالت Assist Mode یا A-Mode از هرز شدن و لغزیدن بیت در حین باز و بست پیچ‌ها جلوگیری می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: معرفی دو مدل از کوله‌ پشتی‌ خنک‌ کننده وتو پروپک

 

وجود سیستم روشنایی LED در کنار موتور براشلس و طراحی ارگونومی بدنه همراه با روکش ضدلغزش دستگیره از جمله امکانات موجود در پیچ‌بند شارژی براشلس Sub-Compact ماکیتا مدل 18V LXT است که آن را به یک ابزار حرفه‌ای و کارآمد تبدیل می‌کند. این پیچ‌بند 123 دلاری به عنوان یکی از محصولات رده اقتصادی شرکت ماکیتا محسوب می‌شود که با هدف استفاده در کاربری‌های فنی سبک طراحی شده و سازگاری بسیار خوبی با دست‌های سایز کوچک دارد.

دریل چکشی و پیچ‌بند شارژی ماکیتا مدل 18V LXT

دریل چکشی و پیچ‌بند شارژی ماکیتا مدل 18V LXT

این محصول چندکاره به شکل ویژه برای انجام عملیات حفاری و باز و بست انواع پیچ طراحی شده و امکان انجام طیف وسیعی از فرآیندهای فنی و تعمیراتی را در اختیار افراد قرار می‌دهد. نکته جالب اینکه این ابزار علیرغم برخورداری از قابلیت‌های مختلف تنها 1800 گرم وزن (بدون احتساب باتری) و حدود 17 سانتی‌متر طول دارد و از این حیث می‌توان آن را یک محصول خوش‌دست نامید.

حالت پیچ‌بندی در این ابزار دارای سه بازه سرعتی مختلف با سقف سرعت 2700 دور در دقیقه است و امکان دستیابی به این سرعت در حالت‌های دریل چکشی و دریل عادی نیز وجود دارد. حداکثر سرعت چرخش در حالت پیچ‌گوشتی نیز برابر با 1100 دور در دقیقه است که با ایجاد حداکثر گشتاور 150 نیوتن‌متر و ارائه حالت اختصاصی پیچ‌بند با سرعت 2300 دور در دقیقه، انتخاب‌های دقیق و کارآمدی را برای انجام فعالیت‌های مختلف به ارمغان می‌آورند.

البته وجود قابلیت‌های مختلف در این محصول (با نام تجاری XPT02Z)، قیمت آن را به رقم 314 دلار رسانده است که با توجه به چندکاره بودن این ابزار شارژی می‌توان آن را به عنوان یک محصول ارزشمند در نظر گرفت اما به هر حال خرید یک پیچ‌بند شارژی معمولی، نیازمند صرف هزینه بسیار کمتر از سوی کاربران خواهد بود.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل