باتری جدید 40V 2.5Ah شرکت ماکیتا

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
باتری جدید 40V 2.5Ah شرکت ماکیتا
Ad image

باتری جدید 40V 2.5Ah شرکت ماکیتا، یک باتری جدید دیگر از خانواده High Output XGT

به گزارش مجله کیف ابزار، ماه‌ها پیش شرکت ماکیتا نمونه جدیدی از باتری‌های خانواده High Output XGT را با نام BL4040F در سطح بازارهای بین‌المللی روانه بازار کرد ولی در آن زمان خبری از عرضه این باتری قدرتمند در بازار کشور آمریکا وجود نداشت اما به تازگی اخبار جدیدی در خصوص عرضه یک نمونه دیگر از باتری‌های سری High Output XGT با نام BL4025F منتشر شده است که علاوه بر ارائه یک محصول جدید باعث تکمیل هرچه بیشتر باتری‌های سری High Output XGT خواهد شد.

معرفی باتری تبلس BL4025F ماکیتا

به عنوان اطلاعات تکمیلی باید در نظر داشت که باتری BL4040F یک نمونه 40V 4Ah است که بر اساس تکنولوژی باتری‌های تبلس طراحی شده و ظرفیتی معادل با یک باتری استاندارد 18V 8Ah را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در زمان عرضه خود به عنوان بهترین انتخاب ممکن برای استفاده در ابزارهای شارژی خانواده XGT محسوب می‌شد. نکته دیگر اینکه کارآیی و قدرت شارژدهی این باتری در مقایسه با نمونه استاندارد BL4040 به میزان 35درصد افزایش پیدا کرده که به نوبه خود یک پیشرفت بسیار عالی محسوب می‌شود.

اما باتری جدید BL4025F شرکت ماکیتا یک نمونه 40 ولتی با ظرفیت 2.5Ah است که از نظر ظرفیت ذخیره‌سازی و قدرت شارژدهی، توانایی رقابت با یک نمونه استاندارد 18V 5Ah را دارد و برای اولین بار در یکی از کاتالوگ‌های بازارهای اروپایی شرکت ماکیتا معرفی شد. همچنین این باتری در یکی دیگر از کاتالوگ‌های شرکت ماکیتا و در کنار باتری 2.5Ah مدل BL4025 معرفی شده است که در آن تصویری از باتری BL4020 نیز به چشم می‌خورد که کماکان خبری از ورود آن به بازارهای کشور آمریکا وجود ندارد.

باتری 40 ولتی 2.5 آمپرساعت BL4040F ماکیتا

نکته جالب اینکه در زمان معرفی باتری 4Ah مدل BL4040F، نتایج گوناگونی از عملکرد این محصول در کاربری‌های مختلف ارائه شد که نشان می‌داد این باتری جدید از نظر میزان شارژدهی در مقایسه با نمونه‌های استاندارد به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کرده است که یکی از دلایلی اصلی آن به تولید حرارت کمتر و خنک بودن باتری‌های تبلس در حین انجام فعالیت‌های سنگین مربوط می‌شود. به همین دلیل انتظار می‌رود که باتری جدید BL4025F نیز دارای عملکرد مشابه با نمونه 4Ah خود باشد.

 

بیشتر بخوانید: پیچ گوشتی شارژی مدل PCL212K1 ریوبی رونمایی کرد

 

و جالب‌تر اینکه باتری BL4025F از نظر ابعاد فیزیکی، هم‌اندازه با یک باتری 18V 5Ah است که در ساختار داخلی خود دارای 10 عدد سلول لیتیوم-یونی 18650 هستند. همین موضوع نشان می‌دهد که در آینده نزدیک، احتمال عرضه یک باتری 18V 5Ah از خانواده High Output XGT نیز وجود دارد.

ابزارهای شارژی خانواده XGT ماکیتا

در مجموع با اینکه شرکت ماکیتا به طور پیوسته، تکنولوژی‌های جدیدی را به خط تولید باتری‌های خانواده XGT اضافه می‌کند اما به هر حال مدت زمان زیادی از عرضه باتری‌های پرظرفیت 18 ولتی این شرکت گذشته و باید دید که آیا این شرکت بزرگ از سلول‌های جدید لیتیوم یونی برای افزایش عملکرد ابزارهای شارژی 18 ولتی خود استفاده خواهد کرد یا خیر. البته هیچ شکی نیست که این ظرفیت و توانایی در حال حاضر در مجموعه ماکیتا وجود دارد و عملی کردن آن تنها به تصمیمات فنی و مسیر حرکت شرکت در آینده مربوط می‌شود.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل