نقد و بررسی نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
نقد و بررسی نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560
Ad image

نقد و بررسی نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560، یکی از بهترین‌های بازار

زدن چادر در دل طبیعت، خراب شدن خودرو در جاده‌های خارج از شهر، قطع ناگهانی برق خانه، کار در محیطهای تاریک و هزاران شرایط خاص دیگر از جمله مواردی هستند که وجود یک ابزار روشنایی کارآمد را به یک نیاز جدی تبدیل می‌کنند. به طور کلی تجهیزات روشنایی سیار از جمله لوازمی هستند که در مدل‌های متنوع از نمونه‌های ساده تا محصولات بسیار حرفه‌ای در بازار یافت می‌شوند و معمولا همه افراد نمونه‌ای از آنها را به عنوان یک ابزار روشنایی اضطراری در اختیار دارند.

به همین دلیل در این بخش از مجله مجله کیف ابزار به سراغ نقد و بررسی یکی از تجهیزات روشنایی جدید و جذاب بازار یعنی نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560 می‌رویم و تمامی نکات ریز و درشت آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا ببینیم که این محصول کوچک و دوست‌داشتنی، چه امکانات و قابلیت‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهد و خرید آن برای چه کسانی مناسب است؟

مزایای نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560

مزایای نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560

  • ابعاد کوچک و وزن کم
  • کیفیت ساخت بالا
  • رنگ نور عالی همراه با زاویه پخش مناسب
  • دارای پایه آهنربایی و قلاب آویز
  • برخورداری از حالت چشمکزن
  • زمان شارژدهی 6 تا 10 ساعت
  • ایده‌آل برای استفاده در خودرو و منزل

معایب نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560

  • تغذیه از طریق سه عدد باتری نیم‌قلمی

 

بیشتر بخوانید: آشنایی با ابزارآلات و لوازم جانبی جدید ریوبی

 

طراحی ظاهری نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560

از نظر شکل ظاهری و طراحی فیزیکی باید اعتراف کرد که نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560 یکی از کوچک‌ترین، سبک‌ترین و البته زیباترین محصولات روشنایی سیار در بازار است که بدون شلوغ‌کاری اضافی، امکانات و قابلیت‌های مختلف خود را با یک طراحی حساب‌شده و کاربردی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته این طراحی چندان هم بی‌عیب و نقص نیست اما در مجموع این محصول نمره بسیار خوبی را در بخش طراحی ظاهری و نمای بیرونی دریافت می‌کند.

بدنه نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560 دارای ساختار دایره‌ای است و می‌توان اجزای مختلف آن را به سه بخش پایه پلاستیکی، حلقه میانی فلزی و حباب مات پخش‌کننده نور تقسیم کرد. مواد بکار رفته در هر سه بخش از کیفیت و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و در کل هیچ نکته منفی در خصوص کیفیت آنها وجود ندارد. خوشبختانه با وجود سطح مات بر روی کلیه بخش‌های این نورافکن، اثرات لکه و خط و خش نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

طراحی ظاهری نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560

ساختار پایه اصلی

کلیه قابلیت‌های این محصول در قسمت پایه پلاستیکی آن قرار دارند و به وسیله یک قفل کشویی- چرخشی به بخش میانی یا همان حلقه فلزی متصل می‌شوند. بخش داخلی این پایه شامل محفظه نگهدارنده 3 عدد باتری نیم‌قلمی است و انتقال انرژی توسط دو عدد پایه فنری انجام می‌شود. خوشبختانه نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560 همراه با 3 عدد باتری نیم‌قلمی باکیفیت در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، اما چرا باتری نیم‌قلمی؟!

متاسفانه مهمترین نکته منفی نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560 در این قسمت قرار دارد! بله درست است، این چراغ سیار دارای باتری قابل شارژ نیست و برای تغذیه آن باید از باتری‌های نیم‌قلمی استفاده کنید و اگر از آن دسته افرادی هستید که به شکل مداوم قصد استفاده از این محصول را دارید، باید به این نکته توجه داشته باشید. البته با خرید باتری‌های قابل شارژ و یک عدد پایه شارژر می‌توانید این مشکل را تا حد زیادی کمرنگ کنید ولی این کار در کمترین حالت، نیازمند صرف هزینه‌ای معادل قیمت خود محصول (حدود 450 هزار تومان) خواهد بود.

بخش خارجی پایه اصلی یا به عبارت بهتر قسمت زیر نورافکن، میزبان کلیه امکانات کاربردی این ابزار روشنایی است که شامل دکمه روشن/خاموش، پایه‌های لاستیکی ضدلغزش، قلاب‌های آویز و مگنت‌های دوگانه قدرتمند است که دامنه استفاده از این محصول را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهند.

وجود پایه‌های آهنربایی قدرتمند یکی از نکات مثبت نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560 است که امکان اتصال آن را بر روی انواع سطوح فلزی فراهم می‌کند؛ به طور مثال می‌توان این نورافکن را به راحتی بر روی چهارچوب‌های فلزی متصل کرد یا به شکل ویژه در تعمیرات خودرو مورد استفاده قرار داد. همچنین با وجود قلاب‌های فلزی می‌توان آن را از نقاط مختلف مانند سقف چادرهای مسافرتی یا حتی بند کمری نیز آویزان کرد.

دکمه روشن/خاموش نیز از کیفیت و عملکرد بسیار خوبی برخوردار است و حس کلیکی خوشایندی را به دست منتقل می‌کند اما در صورتی که نورافکن را بر روی یک سطح فلزی چسبانده باشید، برای دسترسی به این دکمه باید نورافکن را از سطح جدا کنید. با اینکه این دکمه می‌توانست در جای بهتری قرار داشته باشد اما باید قبول کنیم که از نظر طراحی و زیبایی محصول، جای بهتری نمی‌توان برای آن در نظر گرفت.

 

ساختار حلقه میانی و درپوش حبابی مات

اتصال پایه اصلی و بخش حبابی از طریق یک حلقه فلزی جذاب با سطح مات انجام می‌شود که زیبایی محصول را به شکل قابل توجهی افزایش می‎دهد. قسمت حبابی نیز از جنس پلاستیک مقاوم و باکیفیت ساخته شده و علاوه بر نکات فنی خاص، تاثیر قابل توجهی در زیبایی نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560 دارد.

مشخصات فنی نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560

مشخصات فنی نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560

این چراغ قوه سیار در حالت بدون باتری دارای 105 گرم وزن است و با شعاع تقریبی 7 سانتی‌متر و ارتفاع تقریبی 5 سانتی‌متر در دسته محصولات کوچک و سبک قرار می‌گیرد و از این حیث انتخاب ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به عنوان یک نکته جانبی باید در نظر داشت که این نورافکن تا حدودی در برابر نفوذ آب و ضربات خارجی نیز مقاومت دارد.

سیستم روشنایی این نورافکن شامل 12 عدد SMD از نوع 2835 است که در بیشترین حالت باعث ایجاد روشنایی 120 لومن می‌شوند. برای درک بهتر این سطح از روشنایی می‌توان گفت که با نصب این نورافکن در سقف یک اتاق 6 متری می‌توان کل محیط را به شکل قابل قبولی روشن کرد.

 

بیشتر بخوانید: اسپیکر بلوتوثی Philophca، حال و هوای خشن محیط کار را تغییر می‌دهد

 

از طرف دیگر می‌توان عملکرد این نورافکن را در سه حالت مختلف شامل روشنایی قوی (120 لومن)، روشنایی ضعیف (60 لومن) و حالت چشمکزن تغییر داد. میزان شارژدهی محصول نیز با توجه به کیفیت باتری و سطح روشنایی خروجی، بین 6 تا 10 ساعت متغیر خواهد بود که در مجموع، میزان مصرف باتری با توجه به سطح روشنایی خروجی در بازه بسیار مناسبی قرار می‌گیرد.

نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560 از نظر رنگ نور خروجی، حد وسط حالت‌های مهتابی و آفتابی است که با استفاده از حبابی مات و زاویه پخش گسترده، باعث ایجاد روشنایی نرم و یکنواخت در سطح قابل توجهی از محیط می‌شود و از همه مهم‌تر هیچگونه مزاحمتی برای چشم ایجاد نمی‌کند.

نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560، بخریم یا نه؟

نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560، بخریم یا نه؟

در مجموع باید گفت که نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560 یکی از بهترین لامپ‌های سیار موجود در بازار است که کیفیت ساخت بالا و امکانات مناسبی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. تنها ایراد این محصول به استفاده از باتری‌های نیم‌قلمی مربوط می‌شود که در صورت نیاز می‌توان از باتری‌های شارژی استفاده کرد.

در حال حاضر نورافکن مگنتی هیوندای مدل HL-1560 با قیمت 425 هزار تومان (17 خرداد 1403) به فروش می‌رسد و باید در نظر داشت که این محصول تحت پوشش خدمات گارانتی شرکت ایران هیوندای قرار ندارد که البته در صورت استفاده درست، مشکل یا مورد خاصی برای آن به وجود نخواهد آمد.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل