چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini، کوچک اما پر از امکانات

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini، کوچک اما پر از امکانات
Ad image

چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini، مجموعه‌ای از امکانات حرفه‌ای

به گزارش مجله کیف ابزار، معمولا چاقوهای تاکتیکال در دو قالب خاص تولید می‌شوند؛ یا دارای طراحی ساده و تیغه‌های براقی هستند که با استفاده از ساختار کاملا فلزی، احساسی از خشونت را به کاربران منتقل می‌کنند یا با ظاهری کاملا منظم و با استفاده از مواد عالی، دقیق‌ترین جزئیات ممکن را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند اما چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini یک محصول خاص است که در هیچ‌یک از این دو گروه قرار نمی‌گیرد.

این چاقوی خاص دارای ترکیبی متعادلی از قطعات طبیعی، طراحی سنتی و ظرافت‌های مدرن است که برخلاف لبه ضخیم بخش فوقانی به یک تیغه بسیار تیز و کشنده مجهز شده و در کنار یک چاقوی تاشوی بسیار جذاب، مجموعه‌ای از قابلیت‌های کاربردی نظیر دربازکن، لبه بُرش طناب و شیشه‌شکن را نیز برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

طراحی کلی چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini

طراحی کلی چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini

عدم توجه به جزئیات و استفاده از جذابیت‌های طبیعی به عنوان مهمترین ویژگی چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini محسوب می‌شود که بدون استفاده از دسته‌های براق یا تیغه‌های صیقلی، ترکیب چشم‌‎نوازی از زیبایی و اصالت را در یک چاقوی تاشو جیبی قرار می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: درب لباسشویی را پس از استفاده باز بگذارید! نکته ساده اما مهم

 

تیغه این محصول دارای سطح خشن با پرداخت سنگ‌شور است و در بخش دسته نیز از چوب درخت گردو استفاده می‌کند که بدون هرگونه عملیات پولیش‌کاری یا استفاده از مواد جلادهنده، بافت طبیعی چوب را در معرض دید کاربران قرار می‌دهد و حس و حالی از یک چاقوی باکیفیت و منحصربفرد را به وجود می‌آورد.

ساختار تیغه در چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini

ساختار تیغه در چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini

تیغه این چاقوی تاشو به دلیل برخورداری از شکم گِرد و نوک برجسته در گروه تیغه‌های Clip-Point قرار می‌گیرد و آن را به انتخابی ایده‌آل برای انجام عملیات بُرش، حفر سوراخ، شکافتن، تراشیدن و حکاکی تبدیل می‌کند. وجود لبه خمیده به کاربران اجازه می‌دهد تا با جابجایی‌های پی‌درپی و قدرت مانور مناسب، کلیه موانع موجود بر روی سطوح مختلف را از میان بردارند. همچنین وجود تکیه‌گاه مخصوص در بخش‌های بالا و پایین تیغه باعث استقرار مناسب انگشتان اشاره و شصت بر روی چاقو می‌شود که علاوه بر انتقال مناسب نیرو باعث افزایش تسلط کاربر و جلوگیری از خستگی انگشتان در حین استفاده طولانی‌مدت خواهد شد.

قابلیت‌های چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini

قابلیت‌های چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini

در کنار همه موارد تحسین‌برانگیز در بخش طراحی ظاهری باید اعتراف کرد که چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini یک ابزار عالی برای مواقع اضطراری است. وجود شیار مخصوص در بخش فوقانی تیغه به شکل ویژه برای بریدن انواع طناب، ریسمان و حتی کمربند ایمنی خودرو کاربرد دارد. همچنین نوک انتهایی دسته، گزینه بسیار مناسبی برای شکستن شیشه محسوب می‌شود که در شرایط حاد در حکم یک ابزار کاربردی و نجات‌بخش خواهد بود.

 

بیشتر بخوانید: روش های از بین بردن شوره کولر آبی

 

همچنین با وجود حفره مثلثی در این بخش می‌توان این چاقو را با استفاده از یک ریسمان یا بند آویز به نقاط مختلف آویزان کرد. از سوی دیگر، امکان اتصال گیره جیبی به بخش انتهایی چاقو به کاربران اجازه می‌دهد تا آن را به لبه پیراهن یا جیب شلوار خود متصل کنند. ارائه لبه دربازکن نیز از جمله قابلیت‌های پرکاربرد در حین طبیعت‌گردی و کمپینگ است که در موارد دیگر نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

ساختار دسته چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini

ساختار دسته در چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini

دسته این چاقوی جیبی بر اساس اصول ارگونومی و از چوب طبیعی درخت گردو ساخته شده که وجود شیارها و برجستگی‌های نامنظم در بافت داخلی این چوب باعث استقرار مناسب دسته و جلوگیری از سُر خوردن چاقو در حین فعالیت‌های مختلف می‌شود. همچنین این بافت نامنظم به کاربران اجازه می‎دهد تا با کنترل کامل دسته، تیغه چاقو را به راحتی و با استفاده از ناخن یا نوک انگشتان خود باز کنند. پس از باز شدن کامل تیغه، مکانیزم داخلی آن به وسیله یک ضامن پدالی قفل می‌شود تا از بسته شدن ناخواسته آن جلوگیری شود.

سایر اطلاعات چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini

سایر اطلاعات چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini

تیغه مورد استفاده در این چاقو یک نمونه 2.5 اینچی (6.35 سانتی‌متری) است که آن را در دسته چاقوهای کوچک قرار می‌دهد اما با توجه به سایز استاندارد 3 اینچی در تیغه‌های رده متوسط می‌توان این محصول را به عنوان یک نمونه کاربردی از محصولات این خانواده نیز در نظر گرفت که با وجود قابلیت‌های مختلفی مانند کاتر مخصوص بُرش طناب، شیشه‌شکن و دربازکن در سطح بالاتری از نمونه‌های مشابه خود قرار می‌گیرد.

دسته چوبی این چاقو نیز با برخورداری از طول 3.5 اینچ (8.89 سانتی‌متر) ترکیب ایده‌آلی از ابعاد کوچک و طراحی ارگونومی را به ارمغان می‌آورد. چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini تنها 87 گرم وزن دارد و با قیمت بسیار عالی 12.99 دلار به عنوان یک ابزار جیبی کارآمد برای استفاده در مصارف روزمره محسوب می‌‎شود.

Ad image
منبع:yankodesign
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل