چاقوی جیبی و تاشوی همه کاره Ant Design Zen

توسط مرتضی اصفهانی افزودن دیدگاه
چاقوی جیبی و تاشوی همه کاره Ant Design Zen
Ad image

چاقوی جیبی و تاشوی همه کاره Ant Design Zen و استفاده از سیستم ماژولار برای نصب و تعویض ابزار

به گزارش مجله کیف ابزار، چاقوی تاشو و همه‌کاره Zen، محصول جدیدی از گروه Ant Design است که کلیه ابزارهای داخلی خود را به صورت ماژولار در اختیار کاربران قرار می‌دهد و امکانات شخصی‌سازی بسیار متنوع و جذابی را برای آنها به ارمغان می‌آورد. طراحی این چاقوی تاشو از ساختار ساده نمونه‌های سوئیسی الهام گرفته است و به جای استفاده از چندین بخش جداشونده، دارای یک بدنه یکپارچه بوده و انتخاب و تعویض ابزارهای مختلف را به ساده‌ترین شکل ممکن امکان‌پذیر می‌کند. بنابراین کاربران می‌توانند آیتم‌های موجود در این چاقو را بنا به نیاز و علاقه خود انتخاب کرده یا آنها را با توجه به شرایط مختلف تعویض کنند.

چاقوی تاشوی Zen و استفاده از سیستم ماژولار برای نصب و تعویض ابزار

از نظر طراحی ظاهری باید گفت که چاقوی همه‌کاره Zen دارای یک بدنه مستطیلی نسبتا ساده است که در نگاه اول چندان جذاب و ارگونومی به نظر نمی‌رسد اما به هر حال هدف اصلی گروه Ant Design از ساخت این محصول، ایجاد یک مکانیزم ساده و سریع برای تعویض و استفاده از ابزارهای مختلف بوده است. البته باید در نظر داشت که امکان انتخاب پوسته‌‎های مختلف از جنس فولاد ضدزنگ، فایبرگلاس G10، تیتانیوم یا فیبر کربن از جمله موارد خاصی است که جذابیت‌های ظاهری این چاقوی جیبی همه‌کاره را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و سبک خاصی را در اختیار هر فرد قرار می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید: چاقوی تاکتیکال Mossy Oak Mini، کوچک اما پر از امکانات

 

اما بدون‌شک مهمترین ویژگی این محصول به ترکیب ابزارهای مختلف و قابلیت شخصی‌سازی آنها مربوط می‌شود که با بیش از 12 نوع ابزار کاربردی، امکان انتخاب ترکیب‌‎های خاص را در کمتر از چند ثانیه فراهم می‌کند. بخش انتهایی هریک از ابزارهای این چاقوی تاشو به شکل یک قلاب است که به سادگی به میله داخل شاسی متصل شده و با حالت کلیکی جالب بر روی آن قفل می‌شود. البته باز کردن این ابزارها به ویژه در زمان کوتاه بودن ناخن‌ها به سادگی نصب کردن آنها نیست اما با چندبار تمرین و تکرار و تنها با یک چرخش و کشش سریع می‌توان آنها را از داخل چاقو خارج کرد.

چاقوی همه‌کاره و تاشوی Zen

چاقوی همه‌کاره Zen در حالت استاندارد شامل 7 ابزار ماژولار، یک گیره جیبی و مکانیزم قفل‌شونده داخلی است. هفت ابزار این محصول شامل چاقو، دربازکن نوشابه/پیچ‌گوشتی دوسو، تیغه بُرش طناب/پیچ‌گوشتی دوسو، سوهان مخصوص چوب/فلز، میله حفر سوراخ و تیغه اره در بخش جلو و هولدر 1/4 اینچی سری پیچ‌گوشتی در قسمت پشت چاقو می‌شود که این هولدر با برخورداری از خاصیت مغناطیسی، امکان حمل یک عدد سری دلخواه را در حین بسته بودن چاقو فراهم می‌کند.

از جمله نکات قابل توجه این محصول می‌توان به امکان تعویض گیره‌ نگهدارنده با سایر نمونه‌های استاندارد اشاره کرد؛ همچنین کاربران در صورت تمایل می‌توانند دیواره‌های جانبی یا همان پوسته اصلی ابزار را نیز با نمونه‌های دلخواه خود جایگزین کنند.

در حال حاضر مجموعه‌ای از ابزارهای ماژولار جانبی نظیر اره بلند، چاقوی اره‌ای، قیچی، خطکش، انواع سوهان، دربازکن کنسرو، آچار آلن و تجهیزات مخصوص دوچرخه و ماهیگیری نیز توسط گروه Ant Design معرفی شده و تعداد آنها به تدریج در حال افزایش است. همچنین در یک اقدام نوآورانه، کلیه کاربران می‌توانند طرح ذهنی از ابزارهای قابل ارائه بر روی این چاقوی جیبی را برای بخش طراحی Ant Design ارسال کرده و در صورت تایید نهایی، یک چاقوی جیبی رایگان به عنوان هدیه دریافت کنند.

چاقوی جیبی جذاب Ant Design Zen

چاقوی همه‌کاره Zen در حالت بسته حدود 8.9 سانتی‌متر طول دارد و حمل، جابجایی و استفاده از آن به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود. خوشبختانه باز کردن تیغه یا ابزار نصب شده در بخش اصلی این چاقوی جیبی توسط یک دست امکان‌پذیر است و با وجود قفل داخلی، هریک از ابزارهای موردنیاز کاربر با حداکثر ایمنی در محل مخصوص خود قرار گرفته و احتمال جابجایی ناخواسته آنها به حداقل ممکن می‌رسد.

گروه Ant Design مانند سایر استارت‌آپ‌های نوظهور برای تولید انبوه این محصول از سیستم اعتباری کیک‌استارتر استفاده کرده است و در حال حاضر با تامین بیش از 5 برابر حدنصاب 5000 دلاری اعلام‌شده، این چاقوی جیبی جذاب را با قیمت 49 دلار از ماه نوامبر، برای کاربران شرکت‌کننده در این کمپین ارسال خواهد کرد. همچنین هریک از ابزارهای اضافی چیزی در حدود 7 تا 9 دلار قیمت خواهند داشت که در صورت تمایل می‌توان آنها را به پکیج استاندارد این محصول اضافه کرد.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل