گزارش مالی هلدینگ Chervon از شرایط بازار خرید و فروش ابزار پرده برداشت

توسط بهنام افزودن دیدگاه
گزارش مالی هلدینگ Chervon
Ad image

گزارش مالی هلدینگ Chervon از شرایط بازار خرید و فروش ابزار پرده برداشت

گزارش مالی هلدینگ Chervon نشان می‌دهد که برندهای تحت مالکیت این شرکت درامد مطلوبی نداشته‌اند. از آنجایی که Chervon جایگاه بزرگی در صنعت طراحی و تولید ابزارهای مختلف دارد، انتشار این گزارش موجب شد تا پرسش‌های مختلفی پیرامون وضعیت بازار ابزار و آینده این هلدینگ مطرح شود. در این مقاله از مجله کیف ابزار، گزارش مالی اخیر هلدینگ Chervon و سرنخ‌هایی که این گزارش از شرایط حاکم بر بازار تولید و عرضه ابزارها در اختیار ما قرار می‌دهد را بررسی می‌کنیم.

 

آشنایی با اهمیت هلدینگ Chervon در صنعت تولید ابزار

کمپانی Chervon Holdings که دفتر مرکزی آن در چین واقع شده است، مالکیت برندهای تولید کننده ابزار مانند EGO، Flex، Skil و Devon را در اختیار دارد. برندهای EGO، Flex و Skil در آمریکا به طور انحصاری ابزارهای مختلف را از طریق خرده فروشی Lowe’s و نمایندگی‌های مستقل به بازار عرضه می‌کنند.

برند EGO که برای تولید تجهیزات شارژی فضای باز مانند ماشین چمن زن شناخته می‌شود، حوزه فعالیت خود را گسترش داده و محصولات جدیدتری را مانند موتور شارژی مینی بر پایه فناوری‌های روز معرفی کرده است.

این برند اعلام کرد که بر اساس ارزیابی یک سازمان رتبه‌بندی معتبر با کسب 45 نقد مثبت از بین 58 نقد برای یک ابزار باغبانی پر طرفدار، توانسته جایگاه نخست در بین پلتفرم‌های باتری‌دار را کسب کند. آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند که بر اساس ارزیابی شرکتSlackline ، جایگاه نخست در بین برندهای سازنده تجهیزات شارژی DC فضای باز (DC OPE) در فروشگاه آمازون را در اختیار دارند.

اگر برای تایید صحت این ادعا فروشگاه آمازون را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که برند EGO جایگاه 3، 4، 12 و 47 در بین فهرست بهترین فروشندگان ابزار بلوور برگ را در اختیار دارد.

امروزه، ایگو به یک برند شناخته شده در حوزه ساخت ابزارهای برقی شارژی در فضای باز تبدیل شده و یکی از بهترین برندها در این حوزه نیز محسوب می‌شود.

پس از آن‌که فروشگاه Home Depot در سال 2020 میلادی از توقف فروش تجهیزات و ابزارهای برند EGO خبر داد، Lowe’s و EGO به سرعت همکاری انحصاری خود را اعلام کردند.

فروشگاه‌های محلی Lowe’s store نیز تجهیزات EGO را به عنوان بخشی از رویداد بهار 2024 این فروشگاه در معرض نمایش قرار دادند.

کمپانی Chervon در سال 2021 میلادی برای رقابت با برندهای مشهوری مانند دیوالت و میلواکی، برند Flex را راه‌اندازی کرد که در زمینه ساخت ابزارهای شارژی فعالیت می‌کند.

در حالی که انتظار می‌رفت Lowe’s پروموشن‌های مربوط به ابزارهای برند Flex را تا 2024/01/31 ادامه دهد، اما آن‌ها زودتر از موعد این رویداد را به پایان رساندند.

این فروشگاه همچنان تعدادی از ابزارهای شارژی برند Flex را در دسترس خریداران قرار داده است.

گزارش شده است که تعدادی از فروشگاه‌های محلی Lowe’s، پروموشن‌های فروش جعبه ابزارهای ماژولار Flex را در طول فصول تعطیلات ارائه کردند. بر اساس این گزارش، یکی از مدیران محصولات Lowe’s ادعا کرده که جعبه ابزارها در تمامی فصول سال در دسترس خریداران قرار خواهند داشت و فروش این تجهیزات به ایام تعطیلات محدود نمی‌شود.

با این وجود، فروشگاه Lowe’s از آن زمان تاکنون جعبه ابزارهای ماژولار برند Flex را از این فروشگاه حذف کرده و علاقه‌مندان نمی‌توانند این تجهیزات را در قفسه‌های فروشگاه Lowe’s پیدا کنند. این خرده فروشی، فضای این قفسه‌ها را به جعبه ابزارهای StackTech از برند ToughBuilt و همچنین جعبه ابزارهای ماژولارKobalt  از برندهای CaseStack، Craftsman و کلاین تولز اختصاص داده است.

برند Skil tools که تجهیزات و ابزارهایی را برای افراد نه چندان حرفه‌ای که می‌خواهند خودشان کارهای فنی را انجام دهند، تولید می‌کند. ابزارهای این برند نیز توسط Lowe’s عرضه می‌شود و مانند برندهای EGO و Flex در فروشگاه‌های آنلاین نیز به فروش می‌رسند.

برند Chervon، در سال 2016 میلادی برند Skil را از شرکت بوش خریداری کرد.

داده‌ها و ارزیابی‌های بی‌طرفانه نشان می‌دهند که Chervon هلدینگ قدرتمندی است. این شرکت در حقیقت یک OEM است که وظیفه طراحی و توسعه برای سایر برندهای سازنده ابزار و به ویژه مجموعه ابزارهای 24V Max از برند Kobalt را بر عهده دارند.

امروزه، EGO به یک برند بالغ در حوزه ساخت تجهیزات شارژی برای فضای باز تبدیل شده و Flex نیز پیشنهادهای را برای لاقه‌مندان به دنیای ابزارها دارد. از طرفی، برند Skil نیز به شدت دست کم گرفته شده است.

 

بیشتر بخوانید: معرفی نسل جدید آچارهای کلاغی و شلاقی شرکت بوش

 

موشکافی گزارش مالی هلدینگ Chervon

با وجود تمامی مطالب عنوان شده در این مقاله، آخرین گزارش مالی هلدینگ Chervon نشان می‌دهد که درآمد حاصل از فروش آن‌ها 31 درصد کاهش یافته و سال مالی را با مجموع درآمد 1.375 میلیارد دلار به پایان رسانده است.

این شرکت برای سال منتهی به 2023/12/31 زیان خالص را گزارش کرده و بر اساس همین گزارش، به ازای هر سهم 0.07 دلار زیان ساخته است. Chervon دلیل این اتفاق را «اساساً به دلیل سیاست‌های محافظه‌کارانه برای تامین موجودی از سوی مشتریان کلیدی ما که از نااطمینانی‌های اقتصادی سرچشمه می‌گیرد و شرایط نامناسب بازار ابزار در مناطق جغرافیایی مهم» معرفی کرده است.

هلدینگ Chervon جزئیات بیشتری از این گزارش را نیز ارائه کرده که بر این اساس:

درآمد حاصل از فروش تجهیزات برقی قابل استفاده در فضای باز (OPE) به میزان 33.7 درصد کاهش یافته و از 1,223.5 میلیون دلار در سال 2022 به 811.4 میلیون دلار در سال 2023 میلادی رسیده است. درآمد ناشی از فروش ابزارهای برقی 27.3 درصد کاهش یافته و از 754.9 میلیون دلار در سال 2022 میلادی به 548.5 میلیون دلار در سال 2023 میلادی رسیده است. درآمد ناشی از فروش تجهیزات برندهای تحت مالکیت ما (OBM) به میزان 27.2 درصد کاهش یافته و از 1,381.8 میلیون دلار در سال 2022 به 1,006.3 میلیون دلار در سال 2023 رسیده است که 73.2 درصد از کل درآمد ما در سال 2023 را تشکیل می‌دهد (این شاخص برای سال 2022 میلادی به میزان 69.5 درصد گزارش شده بود).

به طور خلاصه:

  • ابزارهای برقی فضای باز: 811.4 میلیون دلار
  • ابزارهای برقی شارژی: 548.5 میلیون دلار
  • سایر درآمد‌ها: 148.5 میلیون دلار
  • درآمد برندهای تحت مالکیت Chervon: 1.006 میلیارد دلار

در این گزارش، عبارت ابزارهای شارژی و برقی OPE ابزارهایی که توسط Chervon برای سایر برندها مانند Kobalt ساخته می‌شوند را نیز شامل می‌گردد. و بر همین اساس می‌توانیم استنباط کنیم که Chervon چرخه کاملی از فرآیند ساخت و عرضه تجهیزات و ابزارها شامل طراحی، ساخت و فروش را در اختیار دارد. آن‌ها اصطلاحات عنوان شده در گزارش را به صورت زیر تعریف کرده‌اند:

ابزارهای برقی (Power tools): فروش ابزارهای برقی و لوازم جانبی آن‌ها برای مشتریان، افراد حرفه‌ای و مشتریان صنعتی. محصولات تحت برندهای FLEX، DEVON، SKIL و X-TRON و از طریق ODMها در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.

عبارت OPE: فروش ابزارهای مورد استفاده در خارج از محیط ساختمان و تجهیزات جانبی آن‌ها برای مشتریان ممتاز یا حرفه‌ای و در حجم انبوه. این محصولات تحت برندهای EGO و SKIL و از طریق ODMها در دسترس خریداران قرار می‌گیرند.

سایر درآمدها: فروش قطعات و اجزای ابزارها به مشتریان خانگی

گزارش ارائه شده، عملکرد Chervon را در مقیاس جهانی نشان می‌دهد که عملکرد Flex tools، فعالیت این شرکت در خارج از خاک آمریکا و برند چینی تحت مالکیت آن‌ها؛ یعنی Devon را شامل می‌گردد.

آن‌ها در رابطه با درآمد حاصل از فروش تجهیزات در آمریکای شمالی اعلام کردند:

درآمد ما در آمریکای شمالی به میزان 37.3 درصد کاهش یافته و از 1,499.9 میلیون دلار در سال 2022 میلادی به 940.2 میلیون دلار در سال 2023 میلادی رسیده است.

سهم درآمد این شرکت در آمریکای شمالی به میزان 940.2 میلیون دلار از مجموع درآمد 1.3747 میلیارد دلار گزارش شده و این داده‌ها نشان می‌دهند که 68.4 درصد از درآمد این شرکت در خاک آمریکا محقق شده است.

شرکت Chervon در رابطه با مشتریان اصلی خود اعلام کرد که برای سال منتهی به 31 دسامبر 2023، به ترتیب 34.5 و 59.3 درصد از سهم درآمد جهانی آن‌ها به بزرگترین مشتری و پس از آن 5 مشتری دیگری اختصاص دارد که بیشترین مبادلات مالی با این شرکت را دارند.

34.5 درصد از کل درآمد Chervon در سال 2023 میلادی به ارزش 474 میلیون دلار توسط بزرگترین مشتری این شرکت محقق شده است. از سوی دیگر، Chervon توانسته طی سال 2023 میلادی و در آمریکای شمالی به درآمد 940.2 میلیون دلاری برسد. درآمد حاصل از معامله با بزرگترین مشتری این شرکت به میزان 474 میلیون دلار، تقریباً 50.4 درصد از کل درآمد Chervon در آمریکای شمالی ارزش دارد.

این داده‌ها در حالی منتشر می‌شوند که در سال 2022 میلادی، 49.8 درصد از مجموع درآمد Chervon به ارزش 1.989 میلیارد دلار؛ یعنی 991 میلیون دلار از سوی بزرگترین مشتری این شرکت حاصل گردید. در آن زمان، درآمد Chervon در آمریکای شمالی 1.5 میلیارد دلار گزارش شده بود و در نتیجه، سهم بزرگترین مشتری Chervon از درآمد این کمپانی در آمریکای شمالی 66 درصد محاسبه می‌شود.

این تحلیل ساده نشان می‌دهد که بزرگترین مشتری Chervon تاثیر زیادی در افت درآمد این شرکت داشته است. به طوری که این مشتری در سال 2022 میلادی 991 میلیون دلار و در سال 2023 تنها 474 میلیون دلار برای Chervon درآمد حاصل کرده است.

کمپانی Chervon دلیل این اتفاق را به «اتخاذ سیاست‌های محافظه‌کارانه برای تامین کالا از سوی مشتریان کلیدی ما که از بی‌ثباتی‌های اقتصادی و بازار نامساعد در مناطق با اهمیت جغرافیایی ناشی می‌شود» نسبت داده است.

 

رقبای Chervon شرایط متفاوتی دارند

برای درک بهتر این شرایط بهتر است تا این داده‌ها را با شرایط کمپانی TTI که مالک برند میلواکی و تامین کننده ابزارهای شارژی و تجهیزات فضای باز برندهای ریجید و ریوبی در فروشگاه Home Depot محسوب می‌شود، مقایسه کنیم.

شرکت TTI، درآمد 13.731 میلیارد دلاری را برای سال 2023 میلادی گزارش کرده که برخلاف Chervon به میزان 3.6 درصد افزایش یافته است. در این میان سهم بزرگترین مشتری TTI تقریباً 44 درصد از مجموع درآمد این کمپانی و درامد آن‌ها در آمریکای شمالی در سال مالی 2023 نیز 10.513 میلیارد دلار اعلام شده است. این شرکت اعلام کرد:

در طی سال مالی منتهی به 31 دسامبر 2023 و 2022 بزرگترین مشتری TTI به ترتیب 6,046,986,000 و 6,333,127,000 دلار درآمد ایجاد کرده که بخش بزرگی از این درآمد به حوزه تجهیزات برقی اختصاص دارد. مشتری دیگری وجود ندارد که سهم بیش از 10 درصد از درآمد TTI داشته باشد.

اگر Home Depot را به عنوان بزرگترین مشتری کمپانی TTI و Lowe را به عنوان بزرگترین مشتری هلدینگ Chervon فرض کنیم، داده‌ها نشان می‌دهند که در سال 2023 میلادی 6.05 میلیارد دلار از درآمد کمپانی TTI از همکاری با Home Depot و 474 میلیون دلار از درآمد هلدینگ Chervon از همکاری با Lowe ناشی شده است.

در مقایسه با سال 2022 میلادی، بزرگترین مشتری کمپانی TTI به میزان 4.52 درصد و بزرگترین مشتری Chervon به میزان 52.2 درصد سهم کمتری از درآمد این شرکت‌ها در سال 2023 میلادی داشته‌اند.

داده‌های منتشر شده از درآمد شرکت‌های TTI و Chervon را می‌توانیم به صورت زیر خلاصه کنیم:

 

هلدینگ Chervon (برندهای EGO، Flex، Skil، OEM و غیره)

  • کل درآمد Chervon طی سال 2023 میلادی: 1.375 میلیارد دلار
  • درآمد حاصل شده از فعالیت در آمریکای شمالی در سال 2023 میلادی: 940 میلیون دلار
  • درآمد حاصل از همکاری Chervon با بزرگترین مشتری این کمپانی در سال 2023 میلادی: 34.5 درصد از کل درآمد به ارزش 474 میلیون دلار (معادل 50.5 درصد از درآمد Chervon در آمریکای شمالی طی سال 2023)
  • درآمد Chervon طی سال 2022 میلادی: 1.989 میلیارد دلار
  • درآمد Chervon در آمریکای شمالی طی سال 2022 میلادی: 1.5 میلیارد دلار
  • درآمد حاصل از همکاری Chervon با بزرگترین مشتری این کمپانی در سال 2022 میلادی: 49.8 درصد از کل درآمد به ارزش 991 میلیون دلار (معادل 66 درصد از درآمد Chervon در آمریکای شمالی طی سال 2022)

 

بیشتر بخوانید: روش های از بین بردن شوره کولر آبی

 

هلدینگ TTI (تامین کالا از برندهای Milwaukee، Ryobi، Ridgid برای Home Depot و غیره)

  • کل درآمد TTI طی سال 2023 میلادی: 13.73 میلیارد دلار
  • درآمد TTI در آمریکای شمالی طی سال 2023 میلادی: 10.5 میلیارد دلار
  • درآمد ایجاد شده توسط بزرگترین مشتری TTI در سال 2023 میلادی: 44 درصد از کل درآمد به ارزش 6.05 میلیارد دلار
  • سهم بزرگترین مشتری TTI از درآمد این شرکت طی 2023 میلادی برای تجهیزات برقی به استثنای تجهیزات مراقبت از کف و تجهیزات تمیزکاری: 6.02 میلیارد دلار (معادل 57.3 درصد از درآمد TTI در آمریکای شمالی)
  • درآمد TTI طی سال 2022 میلادی: 13.25 میلیارد دلار
  • درآمد TTI در آمریکای شمالی طی سال 2022 میلادی: 10.2 میلیارد دلار
  • سهم بزرگترین مشتری TTI از درآمد این شرکت طی سال 2022 میلادی: 47.8 درصد از کل درآمد به ارزش 6.33 میلیارد دلار
  • سهم بزرگترین مشتری TTI از درآمد این شرکت طی سال 2022 میلادی برای تجهیزات برقی به استثنای تجهیزات مراقبت از کف و تجهیزات تمیزکاری: 6.29 میلیارد دلار (معادل 61.7 درصد از درآمد TTI در آمریکای شمالی)

کمپانی TTI همچنین تامین کننده ابزارهای دستی، تجهیزات ایمنی، روشنایی و سایر محصولات از برندهای Milwaukee و Empire برای Home Depot است.

ابزارهای شارژی، تجهیزات و لوازم جانبی آن‌ها بخش بزرگی از حجم فروش TTI به بزرگترین مشتری آن‌ها را تشکیل می‌دهند. زیرمجموعه‌های هلدینگ Chervon؛ یعنی EGO، Flex و Skil نیز تجهیزات مشابهی را به بزرگترین مشتری این شرکت ارائه می‌کنند.

در این مقاله با بررسی تغییرات درآمد شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه تولید ابزار تلاش می‌کنیم تا وجود شرایط نامطلوب بازار خرید و فروش ابزار یا موانع این حوزه را کشف کنیم. باید توجه داشته باشیم، عواملی که درآمد TTI و Chervon را تحت تاثیر قرار می‌دهند، می‌توانند همین تاثیرات را روی درآمد بزرگترین مشتریان آن‌ها؛ یعنی Home Depot و Lowe’s نیز داشته باشند.

برای مثال، شرایط نامطلوب بازار خرید و فروش ابزار می‌تواند تاثیر قابل توجهی روی فروش تجهیزات برقی توسط برندهای فعال در حوزه تولید ابزار و همچنین خرده‌فروشی‌های مختلف داشته باشد. نابسامانی‌های اقتصادی نیز می‌تواند تاثیر مشابهی را روی بازار خرید و فروش ابزار داشته باشد.

فروشگاه Home Depot اعلام کرد که در طی سال مالی 2023 میلادی به میزان 153 میلیارد دلار خالص فروش داشته و فروشگاه Lowe’s نیز در همین زمان خالص فروش 86.4 میلیارد دلار را گزارش کرده است.

گزارش Chervon نشان می‌دهد که برندهای EGO، Flex و Skil سال مالی خوبی را پشت سر نگذاشتند اما چرا چنین اتفاقی رخ داده است؟

مقایسه گزارش درآمد Chervon طی سال‌های 2022 و 2023 میلادی، نشان می‌دهد که درآمد این شرکت به میزان 614 میلیون دلار کاهش یافته است. اگر همین مقایسه را برای درآمد Chervon در آمریکای شمالی انجام دهیم، متوجه می‌شویم که درآمد این شرکت در آمریکای شمالی طی سال 2023 میلادی تقریباً 560 میلیون دلار کاهش یافته است.

با تکرار همین محاسبات برای درآمد حاصل از همکاری با بزرگترین مشتری Chervon، در می‌یابیم که بزرگترین مشتری آن‌ها در سال 2023 میلادی 517 میلیون دلار درآمد کمتری را برای این شرکت به ارمغان آورده که در مقایسه با سال 2022 میلادی، 52.2 درصد کاهش یافته است. چنین تغییری را نمی‌توانیم قابل چشم پوشی یا ناچیز ارزیابی کنیم.

در مقابل، درآمد ناشی از همکاری کمپانی TTI و بزرگترین مشتری این شرکت نشان می‌دهد که با وضعیت کاملاً متفاوتی مواجه هستیم.

بیل بولتز که هم‌اکنون به عنوان مدیر اجرایی بازارپردازی Lowe’s فعالیت می‌کند، پیش از پیوستن به این فروشگاه زنجیره‌ای در سال 2018، سمت مدیرعاملی Chervon در آمریکای شمالی را بر عهده داشت.

از آنجایی که برند EGO در گذشته خرده فروشی Home Depot را ترک کرده و همکاری با Lowe’s را آغاز کرد. برند Flex از زمان آغاز به کار تاکنون تجهیزات خود را به طور انحصاری در Lowe’s عرضه می‌کند. ابزارهای شارژی و تجهیزات فضای باز برند Skil را می‌توانیم در خرده فروشی Lowe’s بیابیم. بر همین اساس، به نظر می‌رسد که خرده فروشی Lowe’s و هلدینگ Chervon روابط قدرتمند و دوستانه‌ای با یکدیگر دارند.

گزارش‌های منتشر شده از سوی شهروندان آمریکایی نشان می‌دهند که خرده فروشی Home Depot به راحتی تجهیزات فضای باز برندهای ریوبی و میلواکی را در دسترس خریداران قرار می‌دهد؛ بنابراین به نظر نمی‌رسد که خرده فروشی Home Depot سیاست محافظه‌کارانه‌ای را برای تامین موجودی اتخاذ کرده باشد. در مقابل، خرده فروشی Lowe’s استراتژی محتاطانه‌ای را برای تامین موجودی اتخاذ کرده است.

به استثنای توضیحات هلدینگ Chervon در گزارش مالی سال 2023 این شرکت، توضیح دیگری در رابطه با اتخاذ چنین سیاستی از سوی خرده فروشی Lowe’s ارائه نشده است. به همین دلیل این پرسش مطرح می‌شود که آیا مشتریان این خرده فروشی به تجهیزات ساخته شده توسط برندهای EGO، Flex یا Skil اشتیاقی ندارند؟

هلدینگ Chervon «شرایط نامناسب» را به عنوان دلیل اتخاذ چنین سیاستی از سوی Lowe’s عنوان کرده و افزود که حوزه فعالیت این شرکت در تولید ابزارها و تجهیزات شارژی فضای باز نیز تحت تاثیر همین شرایط قرار گرفته است. شروون برای سال 2024 میلادی انتظار دارد:

ما معتقدیم که برندهای تحت مالکیت این شرکت از جنبه تقاضای مصرف کننده عملکرد بهتری در مقایسه با وضعیت کل صنعت داشته باشند (فروش به مصرف کننده) که توانایی ما در بازگشت از موقعیت‌های دشوار یا چالش برانگیز را نشان می‌دهد. ما انتظار داریم که متناسب با بهبود وضعیت بازار و شرایط اقتصادی عملکرد اقتصادی ما نیز بهبود و رشد قابل توجهی را در سال 2024 و سال‌های پس از آن داشته باشد.

به نظر نمی‌رسد که برندهای Flex یا Skil بتوانند عملکردی بالاتر از سایر رقبا از نظر میزان تقاضای خریداران داشته باشند اما EGO یک فروشنده قدرتمند محسوب می‌شود. دست‌یابی به چنین هدفی برای Flex و Skil مستلزم رشد این برندها و همچنین افزایش سهم بازار آن‌ها است.

پدیدار شدن نشانه‌های سستی در روابط تجاری Lowe’s و Chervon

در رویداد جمعه سیاه خرده فروشی Lowe’s پروموشن‌هایی برای دستگاه دمنده برگ EGO، چراغ قابل حمل Work Light از همین برند و غیره ارائه شده بود اما چنین شرایطی برای تجهیزات برندهای Flex و Skil وجود نداشت؛ یعنی اگرچه Lowe’s پروموشن‌هایی را در فروشگاه فیزیکی و فروشگاه آنلاین ارائه کرده بود اما بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دسترسی مطلوبی به تجهیزات ساخته شده توسط برندهای زیر مجموعه Chervon وجود نداشت.

بر همین اساس، به نظر می‌رسد که Lowe’s برای تامین موجودی و ارائه پروموشن برای ابزارهای برند Flex هزینه چندانی نکرده است. هلدینگ Chervon تیم توسعه دهنده بسیار با استعداد و سابقه درخشانی از ابزارهای برقی شارژی و سایر تجهیزات را در اختیار دارد.

حوزه تولید ابزارهای برقی شارژی به سرعت در حال گسترش است اما با گذشت زمان، برندهای بیشتری نیز فعالیت در این حوزه را آغاز می‌کنند.

به نظر می‌رسد که Lowe’s به طور جدی برای فروش تجهیزات برند Flex تلاش نکرده و در حالی که محصولات برند Skil در برخی مناطق در دسترس خریداران قرار دارند اما هرگز مورد توجه خرده فروشی‌ها قرار نگرفته است.

اگرچه شناسایی عوامل تاثیرگذار روی عملکرد مالی برند Chervon کار دشواری است اما به نظر نمی‌رسد که کیفیت ابزارهای برندهای تحت مدیریت این شرکت نقشی در این اتفاق داشته باشند. بسیاری از برندهای فعال در حوزه تولید ابزار در طول فعالیت خود سال یا سال‌های مالی نامناسبی را تجربه کرده‌اند اما این پرسش مطرح می‌شود که آیا آن‌ها برای بهبود عملکرد و غلبه بر چالش‌هایی که با آن مواجه هستند، استراتژی و رویکرد متفاوتی را در سال 2024 اتخاذ خواهند کرد؟

شاید آن‌ها بتوانند با خرده‌فروشی‌های بیشتری همکاری کنند! برند Skil چنین سیاستی را اتخاذ کرده و در همین راستا، آمازون در پایان سال 2022 میلادی خط جدیدی از ابزارهای شارژی با عنوان Denali by Skil را راه‌اندازی کرد. به نظر می‌رسد که خرده فروشی Lowe’s نقش مهمی را در شکل‌گیری این اتفاق بازی کرده است.

شاید گزارش نامطلوب Chervon در سال مالی 2023 از عواملی سرچشمه گرفته باشد که به سادگی قابل حذف یا تغییر نباشند. اگرچه عواملی مانند شرایط نامطلوب بازار یا فاکتورهای کلان اقتصادی می‌توانند بازار خرید و فروش ابزارهای برقی را تحت تاثیر قرار دهند اما معمولاً دوام چندانی ندارند.

فعالیت‌های تبلیغاتی و بازاریابی خرده فروشی Lowe’s، گزارش مالی Chervon و فرضیات مطرح شده در این مقاله نسبت به بزرگترین مشتری هلدینگ Chervon نشان می‌دهند که روابط مستحکم تجاری بین Chervon و Lowe’s به پایان رسیده است.

اگر Lowe’s علاقه کمتری به برندهای تحت مالکیت هلدینگ Chervon نشان می‌دهد، آیا این اتفاق فروش محصولات Flex را بیش از برندهای EGO یا Skil تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ آیا این موضوع ترجیحات خریداران و مشتریان ابزارها را بازتاب می‌کند یا از ترجیحات برندها تاثیر می‌پذیرد؟

به نظر می‌رسد که رشد برندهای EGO، Flex و Skil حتی با وجود کاهش سطح همکاری با Lowe’s تداوم خواهد یافت اما چگونگی به نمایش گذاشته شدن تجهیزات این برندها در خرده‌فروشی‌ها تاثیر بزرگی در سرعت رشد این برندها دارد.

 

بیشتر بخوانید: درب لباسشویی را پس از استفاده باز بگذارید! نکته ساده اما مهم

 

نوآوری تنها عامل موفقیت در بازار ابزار نیست

تقریباً 10 سال پیش، هلدینگ شروون خط تولید ابزارهای Hammerhead را راه‌اندازی کرد که ابزارهای شارژی مانند Switch را شامل می‌گردد. این ابزار نو‌آورانه می‌تواند پیچ‌ها را باز و بسته کرده یا مانند یک میخکوب عمل کند؛ بنابراین خریداران می‌توانستند با خریدن یک ابزار، امکانات 2 ابزار شارژی را در اختیار داشته باشند.

در پایان فصل تعطیلات کریسمس، Lowe’s حجم زیادی از ابزارهایی را در اختیار داشت که فروخته نشده بودند و بر اساس گزارش‌های منتشر شده، از آن زمان تاکنون ابزارهای برند Hammerhead در این خرده فروشی مشاهده نشده‌اند اما همچنان می‌توانیم محصولات برند Hammerhead را در فروشگاه آمازون مشاهده کنیم.

اگرچه کسب مالکیت برند Skil توسط هلدینگ Chervon منطقی به نظر می‌رسد اما حتی ابزارهای با کیفیت مانند Hammerhead نیز بدون بازاریابی و تبلیغات موثر احتمالاً با استقبال گسترده از سوی مشتریان مواجه نخواهند شد.

اگرچه Lowe’s نسبتاً منفعلانه عمل می‌کند اما قرار گرفتن در قفسه فروشگاه‌ها و دیده شدن توسط مشتریان این خرده فروشی، همچنان اهمیت زیادی برای برندهایی دارد که با Lowe’s همکاری می‌کنند. برای نشان دادن اهمیت هماکری با این خرده فروشی، می‌توانیم به شرایط برند Porter Cable پس از قطع همکاری با Lowe’s یا سهم این خرده فروشی از فروش تجهیزات شارژی برند Bosch اشاره کنیم.

با وجود کاهش درآمد Chervon، فروش محصولات برندهای این شرکت به ارزش 940 میلیون دلار در آمریکای شمالی قابل توجه است و 474 میلیون از این درآمد از همکاری با بزرگترین مشتری آن‌ها (احتمالاً Lowe’s) ناشی شده است. در مقابل، درآمد هلدینگ TTI در آمریکای شمالی 10.5 میلیارد دلار گزارش شده و سهم بزرگترین مشتری آن‌ها (احتمالاً Home Depot) از این درآمد 6.02 میلیارد دلار است. به علاوه، این هلدینگ 30 میلیون دلار از فروش جاروبرقی و ابزارهای مراقبت از کف ساختمان به‌دست آورده است.

امروزه، برندهای دیوالت، Craftsman، Irwin، Lenox حضور قدرتمندی در بازار تولید ابزارها دارند. این برندها همچنین سهم بزرگی از درآمد خرده فروشی Lowe’s را در اختیار دارند که چالش بزرگی برای تبدیل شدن Chervon به نزدیکترین رقیب TTI نیز محسوب می‌شوند. با وجود تمامی عوامل تاثیرگذار روی تقاضا برای محصولات برندهای تحت مالکیت هلدینگ Chervon، امکان تغییر شرایط و چرخش بازار به نفع این هلدینگ در آینده دور از انتظار نیست.

Ad image
به اشتراک گذاری این مطلب
نظرت رو برامون ارسال کن، از خوندنش لذت میبریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خروج از نسخه موبایل